Stereotyper
Har ni nagra stereotyper i eran umgangeskrets/familj/bland era bekanta?
Vilken/vilka, och hur ser ni pa det?
// Amanda

Jag kan val borja.
Jag bor tillsammans med en riktigt stereotypisk bog. Han far killarna i Fab 5 (Queer eye for the sraight guy) att framsta som riktiga matcho-man. Alastair kallar alla for darling, hans vaggar ar tackta av bilder pa nakna man och han grater nar han ser Madonna pa tv.
Jag tycker att det ar ratt kul ibland, att han kan vara sa pass "over the top", aven om det faktiskt kan vara ratt jobbigt ibland. Allt ska vara stereotypt i hans varld, och huset ska vara kliniskt rent och snyggt, och nade den som inte lagger tillbaka tv-dosan pa hyllan!
// Amanda
När jag såg tråden tänkte jag genast på stereotypa beteenden hos djur, håller på att skriva ett arbete om det nu ;)
Hm.. Ingen i min umgängeskrets vaggar av och an, eller matvägrar. Skämt åsido. Jag tror inte det, men det kanske beror på hur man ser på saken. Jag har inte tänkt på det i alla fall. Om man inte kan klassa vissa vegetarianer som stereotypa då, men de är väl inte "aktivt" i min umgängeskrets.
Paulina

jodå jag har en killkompis som är macho, o då menar jag riktigt macho! men annars så tror ja inte att jag har några stereotypa kompisar så. inte som jag ser dt iaf=)
Qui dormit, non peccat

Några pluggnördar ;)
Svårt att säga vad en stereotyp är.
Min karl är en klassisk designer. Noga med detaljer, starka åsikter och grymt mycket genomtänkt i alla delar i livet. När man ser honom förstår man att han jobbar med sådant tror jag. Inget lämnas åt slumpen och du skulle aldrig ertappa honom i en fel anpassad outfit eller intetsägande kläder. Fast samtidigt är han en riktig naturkille som plockar svamp och fiskar, så det går väl ifrån i så fall…
Min bror är en typisk fordonskille.. Han meckar, är grov i mun och har skitiga kläder. Du kan inte se honom någonsin i fina kläder, det är tshirt och keps. Jämt. Men samtidigt är han världens gullunge. Han kan ringa mig och gråta, eller komma och hälsa på bara för någon timme (bor 15 mil bort) och kramas gärna med mig. Han är 21 år. Det är som härligt.. =)
Har även tekniksamlare, ekonomer, "mammatjejen", ätstörningstjejen, träningsnarkomanen, festprissen m.m i mina gäng, men ändå så är det ju alltid personlighetsdrag som spretar. Eller så är det bara för att man känner dem så himla väl.