Fråga 14/11
Du får en romantisk middag för två i en romantisk stad - vad och var?
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

åhh.. vi äter någonting vi aldrig testat förut i Venedig eller paris
Paris, eftersom jag aldrig varit där och det verkar vara en romantisk stad.
VAD vi ska äta har jag ingen aning om. Inte sniglar i alla fall hehe
#1 & 2 Vi har varit i paris och jag tyckte inte alls det var så romatiskt som det sägs..
Jag skulle nog laga egen middag i form av pepparbiff som är vår tradition och sen äta den ute på sommarstugan på tu man hand i solnedgången 
#3 Inte de?
Okey. Så får de bli Helsingfors!

Stad? Pfff!
Stuga i skogen i fjällen, vi ska laga maten tillsammans (självklart något vi aldrig lagat förut) och sedan äta den framför brasan och förmodligen skämta om varandras usla matlagning eftersom att ingen av oss är speciellt bra på det.
Det är något som skulle passa oss perfekt, och det är min idé av en riktigt romantisk middag :)
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Ingen stad, men daremot farmors sommarstuga pa en o i alven. Dar skulle jag bjuda Ross pa ett riktigt svenskt smorgasbord!
// Amanda

åh då åker vi ut till min ö o fiskar abborre till middag=)
men stad vet jag inte, finns de några romantiksa städer ens?
Qui dormit, non peccat
Kanske i Damaskus.. eller Marakesh… eller Fez, med ljudet av böneutrop i bakgrunden i ett 1001-natts palats med lokala spännande smaker på maten…
Håller med om att paris inte är romantiskt:P
Men venedig är otroligt fint!:)
Fast jag skulle nog också vilja ha natur och fint runt mig någonstans, där de är tyst och avskillt vid en sjö elle något. Kanske i ett lummigt Nya Zeeland i ett stort fint hus. Äta, äsch! de är sällskapet och platsen som gör det:) Men något gott vore ju en fördel^^
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Något ställe i Asien och äta vad? Svårt när man är matallergiker. Men kött kanske.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
just nu skulle jag välja i min pojkväns lägenhet ute på landet (japp han har en lägenhet på landet :)) vid hans köksbord…
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag gillar inte städer så mycket och är inte vidare förtjust i restauranger. Hellre en utflykt i naturen eller sitta inne i mysig stuga. Mat? Pizza, lasagne, ärtsoppa.. Finns så mycket gott.
Var man är och vad man äter är helt oviktigt när man har en så mysig fru som jag har. Ärtsoppa ur en termos i bilen eller vad som helst…
Jag är inte alls romantisk vad jag vet. Och när jag går ut och äter blir jag oftast besviken. Tycker vi lagar så himla god mat hemma.
Vi åker till Italien och äter skaldjurspasta. Enkelt men så himla perfekt. (och kanske lite för att tvinga karln att prata italienska, sååååå sexigt)
Ni som säger venedig, har ni varit där? Karln har varit där och hans äger att det inte är det minsta romantiskt. Att de små vattendragen egentligen närmast kan liknas vid kloaker och att hela staden luktar illa.. En vän till mig intygade samma sak…
#15 Jag har varit där, och fann det inte så romantiskt. Håller med om vattnet.
Men det beror nog på vilken årstid man är där.

hmm… något riktigt gott… haha. såklart! :P något som man äter långsamt, goda grönsaker och ost och sånt. halloumi med ungstekta grönsaker och nån sås kanske. :P som man äter hemma, vid ett bord, med ljus och grejer.
eller en picknick på sommaren vid en älv eller något annat vackert ställe i naturen.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
#15 Jag har vart där och tyckte de var otroligt fint. De beror väl på vart man rör sig också:) Luktar gör de ju alltid om tång och grejer så..
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆