Presentationer
Dags för en ny tråd där vi presenterar oss tycker jag 
Vilka är ni? Ni berättar självklart bara det ni känner att ni vill/vågar!

Haha ok :)
Jag heter Amanda, argang 88. Ar nu inne pa mitt andra ar har i Carlisle pa Skottska gransen. Pluggar foto pa University of Cumbria.
Har 4 illrar totalt. 2 boende hos min pojkvan (Pudding och Loki), och tva hos mig (Nisse och Lotta).
I ovrigt ar jag en typisk student; super for mycket, ar konstant fattig, spenderar ungefar halften av mitt lan pa udda kameror och klader istallet for mat och bor i kollektiv. Woho! :P
// Amanda
Haha! Härlig presentation Musiken 
Jag är en glad tjej på 24 år, som bor tillsammans med min förlovade och en söt hund.
Har en svärmor som inte gillar mig, men det kan jag leva med, jag gillar henne ;)
Älskar att laga mat och arbetstränar just nu i köket på OJ! Det är så kul!
Så mat är min passion. Sen älskar jag hundar, läsa, dricka vin , fiska, sitta här inne och att umgås med mamma och vänner.
Avskyr att städa, men det händer ibland :P
Jag är även en av medarbetarna här inne.
Christine heter jag, född-84. Delar lägenhet med två katter i Örebro. Har en pojkvän som heter Jesper.
Arbetar lite extra då och då som butiksdemonstratis, det är kul men jag har nog tröttnat lite på det… Vill hitta nåt nytt!
Men jag tycker om att hänga här inne på relationer och en hel del på bodyart blir det också…
Ehm… Ja det får väl duga så då :P
/Christine
Tja! Är en tjeja på 21 vårar i skrivande stund. Jag delar kärlek,möbler och en härlig tvåa med min love Ecko (Amstaff/Dogo Argentino) och min prins Móri (Cornish rex).
Jag gillar långa promenader och solnedgångar.. ehm nahe?
Jag är en glad tjej för det mesta som älskar att ha kul, självfallet. Min tid spenderas på djuren, vänner, dans och iFokus! Är Sajtvärd på bodyart.
Mina droger är popcorn och lakrits. Mina passioner är musik, inredning och bodymods. Och mina måsten är Te, film och ja just det- sa jag Te!!? Jag är filmfantast, as i said, och slukar det mesta även så inom musik. Jag äger på singstar (viktigt)…
Har vart boxinstruktör, farligt elavfallssorterare, kläddaffärs biträde, blomsterfixare, inventerare, kassör osv. Just nu är jag mellan jobb, med små jobb då och då. Har planer på att ta mig till gbg, men de är inte de enklaste. Har även planer på att starta eget ihop med en vän- de SKA hända! Har dålig humor och lätt till skratt, men har även mina mörka vrår!
(familjen kanske utökar snart??
)
Förlåt, jag har inge att göra. Bilden är jag och mina vänner, jag längst till höger såklart.. im the red hair! Med soppåseklnningen^^ muhahha!
Ha de bra …
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

jaha.. Johanna va namnet, är 24år, bor tillsammans med min man Daniel, hos oss bor även våra(mina) amstaffblandisar Roxie o Bella.. lr är det vi som bor hos dom?…
.. man kan börja undra ibland..
jag jobbar heltid inom handikappomsorgen, trivs bra.. men söker nytt jobb-natt..då jag vill ha mer tid för mina flickor.
är hästtjej rakt igenom..men just nu är jag "bara" medryttare till en mysig Tinkervalack..
Älskar att köra bil.. o har en stylad/chippad Skoda octavia RS-05a

okej, ja Susanne heter jag, 20 år för tillfället, bor tillsammans med min sambo Victor o 4 busiga råttpojkar, Whiskas,Houdini,Remi och Vasstand, i hägersten. är från början en glad hälsing=)
gillar popcorn, te, lastbilar och mina böcker, tänker helt seriös inreda ett eget bibliotek på den hälsingegård som jag ska köpa i framtiden=) lååågt fram i tiden=) garage ska oxå finnas naturligtvis, med plats för minst 4 bilar o gärna en lastbil oxå=) jag är lastbilsmekaniker från början, men är arbetslös för tillfället, suck..men ska på intervju på tisdag, håller tummarna=)
annars spenderar jag mest tiden med mina djur, killen och mina vänner, gillar att hitta på allt möjligt knas=)
Qui dormit, non peccat

Hej!
heter Emma och blir 17 år på söndag. är spänd på att se då min kille har planerat hela festen i två månader:DDD. Jag är ju då sambo med min pojkvän och har varit det i fem månader bakåt nu. Jag bor på gotland lite utanför Visby och mina intressen är Skriva, dansa, sjunga, spela musik, skriva låtar, va med kompisar, shoppa, hundar m.m.
har även planer på att skaffa en liten familjemedlem. En liten hundvalp. det lutar mycket år pudel men man får se vad det blir av det:) Jag går i skola på donnergymnasiet gotland(världens bästa skola) på medieprogrammet. Är ideellt aktiv i Sveriges elevråd - SVEA, har ett Ung företagsamhets företag(UF företag) som heter Attitude Affischering UF(ni måste ha hört talas om AA:P)
vill någon veta mer om mej så är det bara att fråga:)
Man kan gå in och läsa på min blogg om man vill veta mer om mej
Jag heter K och bor i en liten by utanför Växjö. Jag jobbar som marknadskoordinator. Jag har mitt drömjobb just nu! Jag jobbar i mina favoritprogram InDesign och PhotoShop och bygger annonser, skyltar, broschyrer, trycksaker m.m.
Jag är gift och har 3 barn, bor i ett litet, rött gammalt hus med vita knutar. Mitt stora intresse är datorn och Internet, att jobba med webbsidor, bildredigering m.m.
Startade den här sajten i februari -07, men lider alltsom oftast av tidsbrist numera, så att jag inte hinner lägga så mycket energi och engagemang som sajten, medarbetarna och medlemmarna förtjänar.
Jag är så glad över att ni vill vara här…

Jag bor i centrala Hbg i en stor vindsvåning tillsammans med mina 4 barn ,man och katterna Cadillac och Azlan. Jobbar som it-tekniker och trivs jävligt bra med livet just nu.

är en glad tjomme på 44 år, lever på en gård på den värmländska landsbyggden tillsammans med tre av mina fyra barn, den äldsta bor numera i jämtland. På gården finns även tio gotlandsruss och en katt. Kärleken är lite komplicerad och bor alldeles för många mil härifrån. HAr blivit något av expert på distansförhållande…… inte alldeles enkelt.
Till vardags jobbar jag som IT Konsult innom underhålls sektorn. Reser mycket både i Sverige och Norge.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Jag heter Sara, fyller snart 23 och bor i Dalarna. Är just i tagen att flytta in i ett radhus och då ihop med pojkvännen. Med oss flyttar min hund Eros. Jag pluggar på distans, till lärare.
När jag är ledig vill jag vara med mina nära och kära - vänner, pojkvän, familj och hund. Träning eller promenader med hunden. En fika med familjen. En öl med några kompisar. Att laga nåt gott med pojkvännen och sedan mysa framför en bra film eller i badet. Har turen att bo mitt bland skogar och sjöar och älskar att vara ute. Annars gillar jag kläder, heminredning och godis också!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jag heter Linda, är 23 år och bor i en tvåa i Landskrona med min sambo Dennis, vår dotter Ronja och våra tre illrar Nintendo, Grumme och Ludde.
Jag är just nu föräldraledig och kommer att vara det ett långt tag framöver men jobbar annars på ett demensboende utanför Lund och trivs bra med det. Har långsiktiga planer på att vidareutbilda mig och arbeta inom psykiatrin istället om min dröm om att bo i ett stort relativt självförsörjande kollektiv mitt ute i ingenstans avskärmat från resten av samhället inte går i uppfyllelse.
Jag är en realist med starka pessimistiska drag (eller är det kanske tvärt om?) och gillar att filosofera och diskutera om allt och ingenting. Jag har starka åsikter om mycket och har en tendens att hamna i bråk pga detta.
Paulina, -87:a från Sveg (Härjedalen) men pluggar ni i Skara på Etologi och djurskydd.
Delar, eller rättare sagt försöker ta upp så lite yta som möjligt i min underbara lägenhet till förmån för mina två illrar (Aviendha och Phoenix) och nymfparakiten (Nala).
Killen lämnade jag kvar i Sveg, men det funkar. Har noll socialt liv till följd av studierna, äter oregelbundet och snusar mer än jag bör.
Har kass humor, and I love it! Läser utelsutande fantasy, filmer är ett stort nöje, vännerna med såklart när man väl får chans att träffa dem. Älskar onödigt vetande av bizzar karaktär och lever under beroendet av tattueringar och piercingar, till mammas stora förskräckelse.
Paulina
Sanna Sofie Evelina heter jag.
Jag är 18 år och kommer från Tingsryd.
Har en pojkvän vid namn Robert, som jag varit tillsammans med i 18 månader. Jag pluggar på Handelsprogrammet och satsar på att bli något som har med kontor att göra.
På fritiden ägnar jag min tid åt pojkvännen och mina hästar. Äger ett russ som jag nyss kört in. Lånar även in en shettis, som jag ska träna åt min lillasyster som ska tävla honom.
Det är ponnytrav jag ägnar mig åt inom hästsporten.
Har även en liten hund, Shiva (Egentligen Diva). En korsning på Chihuahua och Dvärgpinsher.
Jag är en liten, glad och envis tjej.
Nina heter jag, 20 år och bor i Vasa tillsammans med sambon och sheltien Turbo. Studerar andra året till sjukskötare på Novia.
J och jag har 24.11 varit ett par i 4 år och förlovade i 2½, han är min själsfrände och bästa vän. Gifta oss kommer vi göra så snart vi har råd *längtar* Sambos har vi varit i 19 månader. Vi träffades via en vän till mig och föll väl ganska så snabbt för varann :) Hela storyn finns att läsa här.
Turbo är då min andra älskling, en liten sheltiekille som kom till oss i maj. Världens busfrö och otroligt söt, även om han kan gå husse & matte på nerverna ibland.
På fritiden blir det en del bloggskrivande, varav jag skriver mest bara för att minnas vad som hänt. Fotografering är min passion! Dessutom blir det också en del redigering mellan varven. Designer till bl.a. bloggar är också kul att fördriva tiden med. Mina mest seriösa foton hittar ni här, men även en del i bloggen och lite varstans på andra nätsidor.
Det var lite om mig, nu ska jag gå och väcka min älskade som somnat på soffan <3
Victoria heter jag :). Fyller 21 i januari och bor i Värmland med sambo, katt och hund. Kommer egentligen från Kiruna och har hunnit med att bo i Umeå också.
Pluggar på distans, så dagaran spenderar jag hemma med djuren. Pluggar, tar hand om djuren och huset, läser, pysslar och fotar :). Djur är väldigt viktiga i mitt liv och min framtidsdröm är att öppna ett hundpensionat någon gång :).
Sambon jobbar som lärare och vi har varit tillsammans snart 4½ år och förlovade snart 3 år, är mycket lycklig med honom :). Kissen är en bondkatt som heter Mori och vovven är en berner sennen som heter Aramis.
Ann är mitt namn. Är lika gammal som det året ja är född.
3 barn, 3 barnbarn. Tyvärr ser ja inte dottern med 2 barn. Orsak? Står i min bok.
Ja är skild efter 25 års äktenskap. Varit ensam sedan -99. Men känns som om ja var ensam i äktenskapet läne.
Ja var med i en svår trafikolycka -95. Läkarna sa att ja aldri skulle kunna å ien utan skulle få sitta i rullstol ela livet. To mi 2 år att kämpa. Nu så ar ja rollator när ja år ut.
ar problem med tanetbord. 2 bokstäver ar lat av. Ibland orkar ja inte sitta oc kopiera oc klistra in, men får mi ett ott skratt när ja ser vad ja skrivit. oppas det nya kommer i början av nästa vecka.
Lever för mina pojkar oc farmors lilla kicka.
ar bara en und kvar. Bordercollie/Karelsk björnund. Tatsja är ennes namn.
Är förtidspensionär sedan -97.
Det var lite om mi, om nåon vill veta mer, så är det bara att fråa.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Linn heter jag, jag är 17 år och bor på en ö utanför Umeå.
Ön heter Obbola, men jag antar att det knappt är värt att skriva ut 
Jag går inte gymnasiet, det kommer jag inte göra heller. Jag har valt en annan väg och praktiserar för tillfället på ett servicehus, vilket jag gjort i 1½ år nu.
Nästa år blir det folkhögskolan istället.
Jag har en fantastisk pojkvän vid namn Simon, vi träffades i februari och har varit ett par sedan dess. Någonting jag aldrig trodde jag skulle få uppleva med min ganska mörka bakgrund. Jag är lycklig!
Min kärlek delar jag även med tre andra. Jag har 3 stycken cornish rex-tjejor här hemma som jag älskar över allt annat. Dom är mitt liv, mina ögonstenar!!! 
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Jenny-Maria heter jag, är 26 och bor tillsammans med min fästman och katten Marvin. Tänker gifta mig nästa sommar. :)
Spelar World of Warcraft tillsammans med min fästman och även andra spel. Vi är ett par nördar som hellre spenderar pengar på spel, filmer och böcker än går ut och festar. Känner mig för gammal för sånt nuförtiden och dricker inte alls.
Har en drake tatuerad på ryggen och hade läppen piercad men tog bort den då fästmannen lyckades bita sönder piercingen och jag svalde nästan den.
Är ja äldst? Känner mi ammal
Väl mött, Tatsja
#21 äh, man är väl inte äldre än vad man känner sig 
Nej, men i ålder är ja det. Likaammal som det året ja föddes. Inombords så brukar ja inte känna mi mer än 25, fast ida är ja 97.
Väl mött, Tatsja

#22 I så fall är jag runt 80 på en bra dag. ;)
Elin född 1983. Är västgöte uppvuxen på landet som för tillfället bor i en etta i Stockholms län tillsammans med maken. Är glömsk, opedantisk och lat. Gillar biologi. Avskyr frigolit. Sjunger aldrig. Njuter av det lilla.
Antingen är jag så dålig som jag vet att jag är eller så har jag bara uselt självförtroende. Trots att jag inte kan komma på något bra så vet jag ju att det måste finnas något, för annars skulle väl inte min underbara man älska mig?

Heter Jessica :) född -90. Går sista året på bygg på Kungsmadskolan i Växjö. Bor i det lilla samhället Tingsryd som ligger 4.5 mil utanför Växjö. Kommer dock från Stockholm från början men har bott här sen jag var 11. :)
Jag har 2 katter. :) Crocker och Kringlan. Rider på fritiden. ¨
Ja vad ska man mer berätta? :P

Jag heter Johanna, född 88. Bor just nu i Lund i ett korridorsrum på smålands nation. Det är något av det roligaste jag gjort. Annars är jag en riktig lantis. Är uppväxt på landet med mycket djur och långt borta från jämnåriga barn. Har lekt mycket själv. Just nu finns det tre katter, en häst och en hund kvar där hemma.
Här hemma har jag två hamstrar, tanja och bella. Jag läser lite olika kurser tills ja vet ja va ska bli när ja blir stor. Just nu är det pedagogik.
på fritiden umgås jag med vänner, lajvar vampire, sitter här på iFokus, läser massvis av böcker och jag älskar musik, rock och metal ska det vara, tycker oxå mycket om att fotografera, men batteriet i kameran är slut för tillfället. ^^ När jag får tillgång till en ugn ska jag börja med keramiken igen.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
#27 Låter spännande med vampyrlajv :)
Hej! Jag hittade just min namne Jag heter också Ann och är förmodligen jämnårig med Tatsja. Har nyligen blivit änka. Har en vuxen son styvbarn och bonus barnbarn. Avslutade tre års studier i maj just nu söker jag jobb för första gången i mitt liv skrämmande.Har en hund som sällskap en blandras som är min bästa vän just nu. Saknar skolan väldigt mycket de flesta av mina klasskamrater var hälften så gamla som jag, men det gör ingenting för man är inte äldre än man gör sig
#29 Tror inte du är jämngammal med tatsja. Hon blir 9 år den 1 december.
Men Ann kanske. Om du är lika gammal som året du är född.
Väl mött, Tatsja

jag har inte blivit medlem i relationer än men det verkar som att jag börjat titta in här då och då så jag ska nog gå med ändå ;) så då är det väl på tiden att jag presenterar mig också.
Jag är 25 år, bor med min hund Dina som är en labrador-amstaffblandning (amstaffen är jag osäker på men ser amstaff/pitbull-aktig ut iaf).
När det kommer till relationer som ju är i fokus härinne, har jag nyligen separerat från ett ganska långt särbo-förhållande, och föll snabbt in i ett distansförhållande.
Jodrena; jag tycker verkligen du ska bli medlem :)
Josefin heter jag men alla kallar mig Jossan.
är 24 år och ganska rastlös. Har sedan i somras börjat förverkliga saker jag velat göra en längre tid. I 2 år ville jag flytta till Norge och till augusti for jag och min kompis till Förde på västlandet. Hem till jul och sedan bär det av till Bergen eller Stavanger.
Är tillsammans med Kalle. Lika gammal som mig, är uppvuxen i närheten och umgås med folk jag känner.. Men vi har bara träffats en gång innan i julas och då pratade vi knappt med varandra.. Vi har samma syn på livet och ingen kan peppa mig som han! Tack vare att vi bara träffats en gång tidigare så kunde vi fira vårat 10träffars jubileum med partyhattar och polkashots (bara han o jag).
Har 3 barn med päls och långa korvaktiga kroppar (illrar).
Dom är mina bebisar och heter Dexter, Pegasus och Triton (aka Skit). Har varit illerägd i 5 år nu och jag älskar mina sötnosar.
Är en riktig djurmänniska och lite av en naturmupp..
Är även förtjust i olika bodymods så hänger inne på bodyart.ifokus.. Att iller.ifokus är min mest besökta sajt kanske ni förstår :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
jennifer heter jag :) är 22 år och bor i norrköping.
Jag och sambon (elias) har precis klämt in oss tillsammans med våra illrar i en liten etta i sekelskiftsstil,
med mål att spara pengar och resa jorden runt!
Jag jobbar som montör/reparatör på Whirlpool och trivs faktiskt riktigt bra.
jag vill beskriva mig själv som en rolig och glad tjej med stora framtidsdrömmar :)
min fritid läggs på sambon, illrarna, familjen och vänner. (och självklart ifokus) ;)
gillar att gå ut och dansa och dricka öl å drinkar,
förfester gillar ja att styra upp, gärna med singstar, guitar hero eller dansmatta!
men att sitta i soffan hemma äta god mat och titta på film e ju inte fel de heller!
skräck och thrillers går hem hos mig!
jag sjunger och spelar gitarr en del nu :)
har planer på att gå några sångkurser och förverkliga dom drömmar ja haft ett par år nu :)
leker även med poi och stav, elddansar. men de har lagts på is, får se om man kanske ska ta tag i de med nån gång snart.
den första illern kom in i mitt å elias liv i maj i år, a´lou, min älskade lilla prinsessa,
efter några månader utökade familjen då en vän behövde hjälp att omplacera sina små charmtroll.
så nu har vi även sigge och alvin.
illrarna ger oss glädje och skratt men även en del gråa hårstrån :p
tatueringar och piercingar ligger mig varmt om hjärtat, har två tatueringar och ska snart göra min tredje, fler blir de!
har även tre piercingar plus två töjningar :)
här på iFokus är jag mest på relationer, bodyart, humor, iller och nattsudd.
är Medarbetare på humor. :)
oj de här blev långt, bäst ja slutar! tack för mej ! :) Kram!

#33 Nu är jag :)
Jodrena; bra. Välkommen!

Sarah, snart 27 år ;) pluggar nationalekonomi med miljöekonomi som inriktning. Masterprogram på SLU i uppsala. Undervisar i nationalekonomi på Stockholms Universitet och jobbar lite extra på statoil.
Eftersom jag pluggar heltid och jobbar heltid har jag inte så mycket extra tid, men den jag har går åt till att umgås med mina djur (sju illrar, två katte och en häst), min kille och mina vänner. Det är praktiskt att jag undervisar tillsammans med många av mina vänner och pluggar med många andra.
Är Sajtvärd på vegetariskt.ifokus och försöker även hinna med det ;)
Jag bor i Umeå och jobbar som redaktör/journalist. Jag är 24 år och förutom jobbet lägger jag mest tid på gymmet, på stallet (tävlingsryttare i hoppning), hemma med karln och katten, med vänner eller på rockkrogen.
Jag är Medarbetare här inne och har även en egen sajt, skrivlust.