Har du överraskat din partner?
Har du överraskat din partner med något någon gång? Berätta gärna hur :)
Jag har kommit hem med någon present någon gång bara sådär.
När han jobbat kvällar har jag överraskat med att vara klädd i något speciellt när han kommit hem,
har gömt tygrosor med tillhörande liten lapp här och där på förra stället vi bodde,
förra året pysslade jag ihop en julkalender åt honom 
Inte min nuvarande kille, men det finns ex som jag har spontan-köpt småsaker till.
/Christine

Har för vana att försöka överasska då och då. helst när det minst förväntas..
Men jag överasskar mer med handling än köpta saker. Jag serverar hellre en kopp kaffe lite spontant.. eller lägger upp för tja. vad som helst som jag tror att personen skulle uppskatta.. som skulle förgylla stunden för just då. En gång satte jag små lappar på kamomillte-påsar formade som hjärtan med små fraser på..
Eller spontanserverar chocklad upplagt fint på ett fat.. eller ja. Vad som.
Ser jag att han är trött förösker jag muntra upp på bästa vis, genom att lägga ner extra omtanke i kaffet jag gör.. eller mjukt bädda ner i säng.. Bada har inte varit någon hit i hisorien. men jag har blivit överasskad med ett iordningställt badrum upplyst med ljus..
Minsta illa sak kan vara väldigt uppmuntrande.. Jag är inte så bra på att muntra upp såhär. Men jag försöker..

Han kom hem till mig och trodde att det skulle vara en vanlig slapp söndagskväll med lite slötittande på tvn, men istället hade jag tänt ljus i hela rummet, köpt hans favoritgodis och snacks och klätt upp mig i det han tycker bäst om.
En av gångerna i alla fall, jag älskar att överraska! :)
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
jag brukar ofta komma hem med presenter bara sådär, paket med en ny tröja/t-shirt, godis som han gillar etc. har även köpt varsitt silverhalsband med våra namn och ett inristat hjärta i. tappat upp ett bad med massa skum o tända ljus.. lämnar lappar i fickan, lämnar meddelanden i hans mobilkalender… ;)
Jodå, både i smått och stort.
Anser att småsakerna gör vardagen, någon snygg t.shirt eller egengjort armband har han fått, men det kan även vara små saker som att ha tänt ljus och fixat mysigt fika när han kommer hem. Att ha lagt en söt lapp i hans arbetsbyxficka, ställa in en påminnelse på hans telefon som poppar upp och säger "jag tycker du är underbar när du.." eller liknande.
Försöker klura ut nya saker så ofta jag kan. Vika en blomma av aluminiumfolie när jag inte hade råd att köpa, vilket uppskaattades mer, eftersom mycket tid gick åt. Servera maten upplagd på ett fint sätt, eller formad som ett hjärta. Knäppa ett mms på en blomma och skicka osv.
Jag tycker om att muntra upp med småsaker =) Det gör vardagen trevligare.
Paulina

#6 Lappar är superkul att lämna på lite olika ställen tycker jag!
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

En gang klippte jag ut 100st sma lappar som jag skrev "I love you" pa och klistrade upp i hans rum. Det var lappar overallt! Inne i spindelns terrarium, ovanpa illrarnas bur, pa taklampan, spegeln, fonstren osv :) Han har sparat nagra som fortfarande sitter uppe ocksa.
Koper ocksa presenter da och da, och bjuder pa middag. Forra veckan kopte jag en ny digitalkamera at honom och nar han var ivag och bestallde sa la jag den pa hans stol sa att den blev en liten overraskning nar han kom tillbaka :)
Brukar ofta skriva sma lappar och meddelanden och lamna pa kudden om jag gar till uni fore honom pa morgonen.
// Amanda
Köper grejer lite då och då. Det han blvit gladast för var när han hade fyllt år och kom hem till mig. Jag hade slagit in ett stort paket som stod i TVrummet. Det var inslaget i larson-sidor. När han öppnade paketet var det bara en massa tidningspapper överst och i botten låg ett: DRAGSPEL! :D
Han blev verkligen sååå överraskad (det var en av de saker han nämnt att han alltid hade velat ha) och väldigt glad.
Vi brukar även passa på att lämna små lappar eller liknande hos varandra så fort den andre lämnar lägenheten. Jag har fått små texter bla.
Jag har även satt fast typ 20 klistermärken med grodor i hela hans lägenhet. han har fortfarande inte hittat alla :)
Den bästa var nog när jag hade fått låna hans bil en vecka… (killar som älskar sina bilar kanske bör sluta läsa nu) och vi hade skojat om tvprogrammet "pimp my ride" så vad var inte bättre än att passa på att pimpa hans ride!?
Jag satte in en discokula i bagageutrymmet och gula spetsgardiner. Slog sönder en spegel och satta fast skärverna på sidorna där bak. På instrumentbrädan gjorde jag en dinosaurpark genom att superlimma fast leksaksdinosaurer och plastträd. Ratten fick lite utsmyckning och eftersom jag råkade nämna det på mitt dåvarande jobb (reklambolag) så fick jag en liten dekal i guld som det stod "pimp my ride" på att sätta fast därbak på bilen och så fick jag en stooor dekal till motorhuven med ett cocacolamärke som bara låg och skräpade.
Han blev väldigt förvånad när han såg sin bil, men ckså väldigt glad då han inte var så förtjust i den innan.. :)
Har tyvärr ingen bild på bilen, men lägger in en bild på en liten överraskning jag fått av honom.
Sajtvärd på Iller.ifokus
att vi ger små presenter till varandra bara sådär ibland e nåt vi båda uppskattar :)
men han uppskattar nog mest när ja forsvinner in i köket och lagar god mat å styr å ställer, tänder ljus å serverar i sängen så vi kan sitta där å äta och mysa till en film :)
de små gesterna e de mest uppskattade,
förutom när ja köpte den nya imac 24" datorn till honom för 18000 då :P hahaha! sen dess ligger ja nog på plus ^^

alltid smågester hela tiden, när han har haft det tufft på jobbet så fixar jag mat och hyr en film och har trevligt eller ger han massage eller spontanköper presenter till honom, det händer ofta!!!
Haha, jag ger nog aldrig några överraskningar, i alla fall inga presenter. Jag är kreativt hjärndöd, så att knåpa ihop en dikt eller måla en tavla etcetera skulle aldrig falla mig in.

är rätt tråkig när de gäller spontanitet, har väl hänt nån gång men de är ingen vana direkt=)
Qui dormit, non peccat

Nej, jag har nog aldrig överraskat.. Jag har till och med svårt att köpa presenter när de är meningen att han ska få. Så överraskningar är riktigt jobbigt:P
Min sambo fyller år den 20 november och jag visste inte vad jag skulle ge honom i födelsedagspresent.
Nu har jag för någon månad sen beställt en resa för honom och mig till Prag och vis ska vara där i 4 nätter.
Så jag får se hur han reagerar på torsdag när han får reda på sin födelsedagspresent.
Så det blir nog en större överraskning för honom hoppas jag. =) En glad hoppas jag med. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

ofta… kan vara allt från att jag lagat middag till han när jag jobbar kväll o han tror han ska behöva göra det själv till större saker som att jag bokat en natt på hotell :)
jag är mkt för o överraska,, :)
jag överraskar väl varje dag nästan.. Det kan vara allt från att jag har bakat åt honom, köpt något, städat hela lägenheten, överraska med nya underkläder, överraska utan underkläder ;) överraska med en ny frisyr
, överraska med att ha fixat biljetter till någon stor spelning eller så…. Sådana saker!
#10, men gud, jag skulle nog bli jättearg om någon satt dekaler på min bil, eller limmade fast saker i den…! Det kan ju förstöra värdet jättemycket + att jag inte gillar sånt… Men han kanske hade en mindre fin bil från början?

Min första partner hade köpt riktigt heta underkläder till mig när vi inte firade jul tillsammans i julklapp, dagen vi sågs så bar jag dem under mina kläder, han visste inget om det förräns vi satte oss ner i soffan och tittade på tv efter en tur på stan…behöver jag säga att han blev förvånad och glatt överraskad när handen smög in under tröjan på mig…

Jag brukar lämna små lappar på hans tangentbord så han ser dom när han vaknar. Ibland så skickar jag honom nånting på World of Warcraft men jag tror att hans favorit va när jag filmade mig själv på min mobil när jag hade lite roligt och la den på hans tangentbord. Han väckte mig tidigt den morgonen. ;)
Jag kom på att jag har visst överaskat mitt nuvarande en gång faktiskt. jag skickade nallebud till honom och han blev jätteglad och tyckte den var så söt så! :) Hur kunde jag glömma det?
/Christine
#19 hahaha- ja många vart ju nästan vita i ansiktet när jag visade bilen! Kalle själv blev bara jätteglad. Det var en skruttig bil och han gillade den inte- den var på gränsen till skrotbil.. Så efter hela dinosarielandet och discokula så gillade han bilen igen :)
Min förra pojkväns bil ville jag knappt inte ens köra för han var så rädd om den, så där hade jag knappast gjort det.
Sajtvärd på Iller.ifokus

mitt ex, klockan sex på morgonen ramlade jag på fyllan in i lägenheten (medan han åt frukost före jobbet) och deklarerade att jag ville ha en ring på fingret… det överaskade honom något.

#24: hehe, låter verkligen som en överaskning det ^^
jag tror sällan att jag överaskat så mycket, mest för att ja inte brukar ha så långvariga förhållanden att man börjar känna sig bekväm med sånt.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan