Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 2074 ggr
[helenal]
0

Skall jag säga de?

hejhej!! Det är såhär. Jag berättar denna historian kortfattat:) Min granne är fyrtio år och jag och hon brukar ses och gå ut med våra hundar, i somras så blev hennes fyrtioråga manliga kompis intresserad av mig.. han fick mitt nummer av henne och så. Han har inte hört av sig något vilket jag är mycket tacksam för! MEN nu fick jag sms av honom där han skrev: Jag kan få dig upp i sjunde himlen, vi har mkt gemensama behov och lustar vi öär som nord och sydpolen du har de jag vill ha och jag har de du vill ha. Tror vi skulle få det kanon tillsammans. Jag svarade och skrev: GE DIG. då skriver han: ALDRIG! tycker ni ja ska nämna ngt åt min kille? eller är det bara onödigt??

Emaljoh4
0

han låter lite…..konstig… eftersom han skrev ALDRIG… Han verkar konstig helt enkelt.. är bara 14 år, så jag har inte så mycket att säga, bara att han är konstig.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Salladshataren
0

Det finns många sätt som man kan säga ifrån åt andra att man inte är intresserad. Har du pratat med honom mot öga mot öga? Bara säga att du är inte intresserad och att du är upptagen redan. Annars är det bara strunta i honom, så kanske han slutar…

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Jenahbella
0

kan ju vara bra att berätta de för nån som står dig nära så du har vittnen på allt om han skulle bli farlig!

Aviendha
0

Det är ju en struntsak nu. Men det skadar väl inte att berätta för kilen? Det kan ju komma något mer sms vid olämplig tidpunkt, med olämpligt innehåll, och även om killen litar på dig och din sanning så kan han kanske bli sårad över att inte ha fått veta,. Om inte annat så skadar det ju inte att nämna.

Jag tycker ärligt talat att det var fel att ge ut ditt nr utan din tillåtelse. Visst hade han säkert kunnat få tag i det ändå, men av ren princip skulle jag inte gjort det. Spec inte när denna åldersskillnad finns. Hade du vart intresserad hade du antagligen visat det. Du råkar inte bo i Eskilstuna och har ärvt min gamla stalker? ;)

[helenal]
0

Jo det är sant, kanske lika bra och nämna det så att jag ibnte får ngt olämpligt sms när han ör emd och det blir ju missförstånd då. Nää det var verkligen inte schysst gjort:( jag som redan bytt nummer två gånger nu!! ah!

Hhahah nä jag bor i Göteborg så hoppas jag inte har dina gamla efter mig:P

hus-musen
0

jag tycker du ska berätta för killen din så de inte blir några missförstånd.. sen så tycker jag att en 40årig karl som skriver så kan ju inte vara riktigt normal i huvudet! låter lite halvpervers, sånt där skickar man inte( möjligtvisom man flörtat innan o båda har samma intresse) så de kanske kan vara en säkerhetsgrej för dig med att ha någon mer som vet om det=)

hade nog varit rätt irriterad på hon som lämnade ut ditt nummer oxå, hatar när folk gör så! man kan faktiskt fråga först anser jag=)

Qui dormit, non peccat

[helenal]
0

Jag berättade för killen nu och han blev riktigt förbannad och sa att han vilel ringa upp den killen, men jag sa att jag smsar honom att lämna mig ifred och lyssnar han inte då så får han ringa upp honom…

[helenal]
0

han forsätter hålla på och skriver: Du vi lär känna varabndra som vänner du kommer inte ångra det…

seriöst driver han med mig eller vad?

Tina-A
0

Jag skulle ignorera honom och inte svara på hans sms. Förhoppningsvis tröttnar han då nog tillslut. Svarar man så bara matar man dom och dom blir triggade att fortsätta.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

hus-musen
0

sluta svara! får han inga reaktioner så bör han ge upp om några dagar.. skit i honom helt enkelt. hot kan ju funka ioförsig om din kille ringer o säger åt honom, men de är inte säkert de heller.. gör som du tror är bäst helt enkelt! jag hade nog tagit med mig killen o konfronterat honom i verkligheten, då kan han inte smita undan eller lägga på som om killen ringer tex..

annars så spara smsen o polisanmäl honom för trakasserier.

Qui dormit, non peccat

[helenal]
0

jag har inte svarat men har ändå fått två till sms…

där han skri ver att han vill ha mig känna mig värme att detta stannar mellan oss att han inre  erädd för min kille!

jag vill inte att detta ska förstöra för mig o min kille;(

hus-musen
0

nee men du har ju varit ärlig o visat dem för din kille, för du vill ju inte ha gubben!! så din kille kan inte bli arg på dig då du oxå vill att gubben ska sluta skicka sånt..

o föresten om gubben skriver att han vill att de stannar mellan dig o han så tror han antagligen att du inte törs visa smsen fö din kille, eller så är han så egotrippad att han tror att du bara spelar svårfångad!  jag skulle akta mig för att hamna ensam med honom nånstans om jag var du..  säg det till din granne oxå att du tycker att de är obehagligt o äckligt så kanske hon säger det åt gubben oxå!

de låter som att du har fått ett pervo efter dig…

Qui dormit, non peccat

Karmatarerskanise
0

Varför skriver du till honom alls? Sånt ignorerar man från första början.

Och den där kompisen till dig, ja, är du fortfarande vän med henne?

[helenal]
0

jag vet men nu vidarebofodrade jag ett meddelande till min kille som gubben skrev

han skrev: vi kan lära känna vara som vänner du kommer inte ångra detta.

sp fick jag svar tillbaka av min kille där han skrev, jag fattar ingenting? men är ledsen nu… så HAN tror de va ja som skickade de smset till honom när ja bara vidarebodrade fan va missförstånd kan ske så fort,, skärkislt via sms! ja skulle väntat tills han kom hem från jobbet innan ja berättade…

hus-musen
0

jag hade nog oxå svarat på första smset, mest av nån sorts vriden nyfikenhet.. hade nog inte svarat på resten dock..

Qui dormit, non peccat

[helenal]
0

jag skrev bara att ja hade pojkvänn sen har ja inte svarat mer.. men han har forsatt smsa…

Aviendha
0

Hota med polisanmälan. Rent teoretiskt kan inte polisen göra något, men de måste delge den "misstänkte" om misstanken om brott. Då får han ju oxå se att du är allvarlig.

Annars får du skicka någon med rånarluva och surströmning och silvertejp på honom ;) Jag har allt utom silvertejp hehe ;)

[helenal]
0

jag har silver tejp;)