Relation till dina grannar?
Har du någon relation med dina grannar?
Vi har väl ingensåndär relation till grannarna som jag vill ha. Jag vill kunna gå över på en fika och så, men det kan jag inte.
Vi hälsar när vi träffas och snackar lite, men det känns kyligt.
Tjaa….jag har en nära granne…Bor på en bondgård ,så jag hyr ett hus just på deras tomt. Tyvärr går vi inte alls ihop….
Bonden, som är grannen, är dryg och lägger sej i saker han inte har med att göra. Hans fru är sisådär att prata med..men får tyvärr ingen riktig kontakt med henne. Ibland stannar jag hellre inne när bonden är ute i närheten..just för att han är så otrevlig.
Har funderat på att flytta ibland..men det nöjet tänker jag inte ge honom…han har ju tänkt att hans son ska hyra detta huset. Så bonden vill ha ut mej. Men nu är det så att han inte är min hyresvärd..så han kan inte göra ett skit. hahahah…
Har fler andra nära grannar som är desto trevligare….
I min trapp har jag 5 grannar. Varav en som jag, och alla andra hyresgäster och vaktmästare, avskyr… De andra är alla trevliga. En äldre dam mitt emot mig och en tjej i min ålder som har en liten dotter, är väl dem jag snackar mest med.
Annars bor det ganska många jag känner på samma gård och område som mig, så de hälsar jag ju givetvis på då och då, och de mig. Bor även några som också har hund som man blir att prata med.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Min trappuppgång bor det två andra, en tjej och en barnafamilj. Tjejen har jag pratat lite smått med och barnfamiljen fick jag låna skiftnyckel av. Mer än så har det inte varit.
Vi bor i villa, våra närmaste grannar säger vi hej till när vi ses, stannar och pratar ibland lite kort. Inte jättenära relation direkt. Men ett par som bor några hus bort har en collietjej som Aramis är väldigt förtjust i så vi stannar och pratar lite mer när vi ses så hundarna får hälsa på varandra och så.
Hehe.. hum!
Min granne till vänster är skum.. han är antingen aldrig hemma eller alltid hemma. Han kommer ut ibland alltid med en mössa och vågar aldrig ta ögonkontakt. Såg honom igår natt vandrande omkring fram och tillbaka på gatorna. ^^
Min granne till höger är mest sannolikt alkholist. Han säger att han inte jobbat på 3 månader men ska tillbaka snart. Vet inte riktigt vad jag tror om det. Han är jätte snäll. Men de blir lite mycket när han lägger lappar i min brevlåda med text man inte förstår för att han är så full. Och så fort han är full ska han prata med mig osammanhängande om saker som ingen förstår. Och när han är nykter ångrar han sig och ska be om ursäkt för allting. Riktigt tråkigt när man ska ha en ångerfull granne ringandes på dörren i mellan åt. *pust*
nertill är de en ny granne som aldrig går ut när jag är i trappen, dem har vänt i dörren några gånger när dem ser ecko.
och En äldre dam som är trevlig..
och ett par man aldrig ser..
längst ner är de en dam som i början var trevlig och hälsa på ecko men nu helt plötsligt säger hon "usch" så fort hon ser ecko.
dem två om hennes sidor har jag aldrig någonsin sett.. ^^
i källaren bor en dam med två hundar som skäller efter minsta lilla ljud. Jag hoppas innerligt att dem andra grannarna förstår att de inte är ecko:P Hon blänger jämt på mig.. så hon är säkert jätte trevlig;P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Bor i hus på landet.
O våra grannar är väldigt trevliga.
Man pratar o fikar o har gemensama fäster.
Så jag har bara posetivt o säga..

Lena.P är jag i verkliga livet.
Har goda relationer och en riktigt god vän bland grannarna här.
Vi lagar mat ihop, äter tillsammans och barnen leker med varandra. Umgås när tillfälle ges och lust finns.
Sedan finns det en granne till som det är tédrickande och filmkvällar som gäller med. Dagarna brukar börja tidiigt och sluta lite tidigare, så att säga. Dessutom lite folk som man snackar med då och då.
Räknar man de man delar lekpark/gård med finns det flera personer som man träffar mer än vid bokningstavlan till tvättstugan.
Vi umgås emellanåt. Oftare på somrarna. Min granne brukar fasa för när vi kommer in för vi brukar dricka henne under bordet.
Hehe.
I somras var vi tillsammans med grannfamiljen i Göteborg, gick på Liseberg och bodde på hotell.
Jag tror det snart är dags att våldgästa dom igen 
Har ett par otrevliga grannar som hela tiden kastar ner fimpar på min uteplats, trotts påminnelse hos hyresvärden :( Det har varit ganska länge som detta har pågått och jag ahr ring ochringt och inget har hänt, men nu under sommaren har det inte kommit några fimpar nerdansandes så förhoppningvis så har dom fåt en sista varning? hoppas det. Gillar INTE dessa grannar alls. Det är ett par unga killar som bor ovanpå mig. Händer det fler gånger så ringer eller går jag till kontoret igen och pratar med dom, för det händer inget OM jag själv pratar med grannarna ovanpå :(:( dom skiter i det hela tyvärr.
Finns inga trevliga grannar här i detta hus :(
Ska framöver flytta från denna gård.

Hemma i Sverige sa har jag jattebra grannar :)
I huset brevid bor sonen till min gamla dagmamma, sa vi var pa deras brollop, vi har firat midsommar med dem och deras barn kommer over och hoppar studsmatta ibland.
I huset bakom bor en jatterar tant pa 90-nanting ar. Hon ar fran Tyskland sa ibland gar jag over och pratar med henne och kollar pa tysk tv :) Har skickat kort till henne har ifran England ocksa.
I huset over gatan bor en snall tant och hennes son. Pratar inte sa mycket med dem, men hejjar alltid.
I huset brevid dagmammans son bor ett par i ovre medelaldern och deras tva barn. Barnen ar 5-10 ar aldre an mig, och jag har fatt arva tjejens klader nar jag var yngre, och gar garna pa spelningarna som sonen har. Pappan ager aven massa veteranbilar sa han skjutsade mig och min kavaljer till studentbalen.
I huset bortanfor dem bor en jattetrevlig familj med manga barn. Har gatt i samma skola som flera av dem, och pratar ofta med deras utvecklingsstorda son vid busshallplatsen som ligger brevid deras hus. De har aven tva fosterbarn som kommer forbi i tid och otid med teckningar och liknande som de vill ha salda for en femma :P
Sen raknar jag inte resten av gatan som grannar, men jag hejjar alltid pa alla och mots man pa stan eller sa sa pratar vi :)
Har i England sa har jag annu inte traffat grannarna eftersom jag nyss flyttat in :)
// Amanda

På ena sidan har vi ett par som är äldre super trevliga och vänliga. På andra sidan bor en präst från danmark och hans balettdansös till fru också mycket trevliga
på förra stället stod min granne och limmade rosa badsvampar på fönstren i trappuppgången (gubbe 65+)
need to say more? 
#13 Haha, jo det påminner om en granne jag hade en gång i tiden då jag bodde i Malmö ett tag. I lägenheten under oss bodde en långhårig kille som förmodligen var utsläppt från psyk. Han gick klädd i långa svarta kjolar, ibland också brudklänning. Han hade en cykel på vilken han hade bundit fast en ET-docka på styret, samt nakna, huvudlösa barbiedockor längs ramen på cykeln.
Läskig kille, det där.

i min lägenhetslänga bor det mest gamlingar, men man hälsar på dem när man ser dem=) finns ett par undgomar i min ålder oxå men det är samma där, vi hälsar bara på varandra! har inget direkt umgänge med någon där.
Qui dormit, non peccat

jag vet hur en del grannar hälsar på. hälsar på dem när man ses.
dock tragiskt när grannen (troligen full) ringde på dörren kl 15-16 på eftermiddagen och hade låst ut sig. undrade om jag kunde låsa upp
kan inte klaga på mina grannar. okej en sak, alla slänger igen dörren, även sent in på natten
i förra huset där vi bodde så hade jag en läskig granne!
han följde efter mig i tvättstugan och stod och stirrade på mig, när jag frågade om han ville nåt så sa han inget å gick bara därifrån,
detta hände 4-5 ggr.. sen våga ja inte gå ner där själv,
innan vi precis skulle flytta så börja han gå efter mig till jobbet, riktigt läskigt!
sista dagen vi bodde där så gick han bakom mig hela vägen, jag fick världens ryck å börja gapa på han, då sa han inget heller bara vände om och gick, tur va de ! läskigt värre,
grannarna där vi bor nu e alla trevliga :) ingen som man stör sig på!
vissa av dom pratar ja lite mer me när jag möter på gården eller i hissen men de e ingen som jag eller sambon träffar annars :)
finns iofs en granne som jag skulle kunna tänka mig umgås med :)
En del och en del kunde jag vara utan.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Bra, tror jag. Känner ingen av grannarna, men man säger "hej" i/vid hissen. Här finns alla möjliga åldrar, hudfärger och civilstånd. Området är lugnt och väldigt rent, en "farbror" går runt och plockar skräp. Förut när vi precis flyttat hit så spelade grannen under oss ofta hög musik, men sen så slutade han med det och nu vet jag inte vad man skall klaga på.. *S*.

På min våning finns de tre lägenheter till. Pratar bara med dom i den ena lägenheten, bästa grannarna man kan ha. Har fått ett par reggaeskrivor dom har bränt ut till mig och hjälper mig å hålla upp dörren, dom är bäst helt enkelt! =D
Sessan1# Hoppas verkligen att dom ska fortsätta sköta sig, om du inte hinner flytta innan det blir sommar igen…..Vet hur jobbigt du har haft med dom..
Jag bor i ett hus med två våningar, 3 lägenheter på varje plan, har jätteproblem med dom grannar som bor rakt ovanpå mig och har haft sen dom flyttade in för några år sedan. Lappat dom flera gånger, sms:at dom, gjort störningsanmälan, nu har det varit lugnt ett bra tag, men får se hur det jul och nyår när folk är lediga. Ordförande och vicevärden har pratat med dom flera gånger. Är rätt ungt par som bor där och verkar tror att dom kan göra som dom vill utan att ta hänsyn till andra som bor i huset eller följa dom regler som finns för allas trevnad….
Hälsar på alla grannar gör jag, men sällan jag pratar med någon annan än kvinnan som bor i lägenheten mitt emot min och dom enda grannar jag har problem med är dom ovanpå mig, så lite synd att det ska vara så, annars är detta en toppen trappuppgång…..
Har väldigt mycket trevliga grannar! Det är en 6 km lång grusväg som tar slut här där vi bor + 3 hus till. inte bara här i byn men längs hela vägen är folk väldigt trevliga, alla vinkar och hälsar alltid på alla, det finns en gemensam potatisodling där de som är med hjälps åt med arbetet, en tradition som går flera generationer bakåt och där alltså även nyinflyttade släpps in i gemenskapen. När man bor såhär ute i skogen är det extra värdefullt att ha bra granngemenskap, för rätt va det är är det någons bil som inte startar, någons panna som stannat, eller någon som behöver kattvakt medans de är bortresta. Min minsting har även en riktigt bra lekkompis i närmaste grannhus.
Fick riktigt häftigt tidsperspektiv på grannsämjan i somras. En granne T är nästan 90 år och har levt med sin syster som dog i somras. Han har inte varit den som lagat maten och en annan granne R, som är en tant i ca 65 års åldern ser nu till att han "får ordentlig mat" dvs hon lagar matlådor åt honom och fyller hans frys med dessa, sen kokar han själv potatis till. En dag berättade han att han minns så tydligt när R på 65 skulle bli till, för då blev hennes föräldrar tvungna att gifta sig- för att R var på väg. R har barn och barnbarn här på vägen också, och då sa jag, wow då har du altså känt 4 generationer i den familjen. Nää.. nu får vi ta det från början sa T.. och då berättade han att då han var 4-5 år då levde Rs gammalmormor! d.v.s. 7 generationer hade han känt i den grannfamiljen. Han berättade också at dendär gammelmormor var så gammal så gammal och bode i en liten stuga och varje dag när de mjölkat och varje gång de bakat då blev han skickat dit med mjölk eller bröd till gamlingen. Så T såg då han var 4-5 år till att gammelmormorn 7 generationer bakåt fick mat och nu ser hennes barnbarnsbarn R på 65 till att T får mat. Det är väl oslagbar grannsämja. Eller nästan grannkärlek.
Vi bor i lägenhet så vi har många grannar men pratar inte speciellt mycket med någon av dem utan brukar bara hälsa på varandra när vi möts i trapphuset.
Ett par som bor längst upp pratar vi lite med på msn men dem träffade vi på nätet först innan vi insåg att vi bodde på samma ställe. Vi träffade dem en gång och tittade på film ihop men personkemin stämde inte riktigt.

Jag hälsar tillbaka om dom hälsar men det är allt. Känner inte ens igen dom flesta av mina grannan och vill inte heller. Är inte så vidare social av mig och jag blir stressad om dom börjar småprata då jag inte vet vad jag ska säga.