Hej!
Jag o min kille har nu fått ett litet problem:( Det är såhär. Min hund sover i sängen hans gör inte det. Han tog upp detta igår att han tycker det är äckligt att ha sex när min hund är i sängen, men Hugo måste vara i sängen för han gnyr och sånt där annars. Han brukar sova under täcket men eftersom vi ska kompromissa så har vi båda bestämt att han får sova i sängen men på täcket…
Imorse när vi skulle ha sex så låg Hugo vid fötterna och han fick typ ine upp den för han känner sig obekväm-. Jag har ingen aning vad vi ska göra alltså… vi är ju så kära i varandra och han är orolig att jag ska lämna honom för att detta inte funkar!
Försök att lära hunden att den inte får sova i sängen, eller kanske bara att den inte får vara där när ni är där men annars är det okej. Det är svårt och kommer väl ta ett tag men det funkar.
Bara hunden har en bädd på golvet så ska det ju inte vara några problem, det är bara att vara bestämd och inte ge med sig.
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus
Ni kanske får träna Hugo att vara på golvet eller liknande när ni har sex? Jag personligen tycker att det är jobbigt när ett djur stirrar på mig när jag ska till, så jag förstår din kille. Nu kanske jag uppfattas som dum eller så, men jag kan inte förstå varför hunden _måste_ vara i sängen när ni har sex? Är det bara för att han gnyr? Det går ju att träna bort =)
Paulina

personligen så anser jag att djur inte ska vara i sängen när man sover. så lär hunden sova på en hundsäng på golvet istället, de hade jag gjort. strunta i att den gnyr, den kommer att vänja sig.
Qui dormit, non peccat

Jag hade ocksa latit hunden sova pa golvet. Visst kommer den att hoppa upp, men da ar det ju bara att ta ner honom igen. Annars far ni val ha sex pa soffan eller nat :P
// Amanda
Jag älskar att ha djur i sängen när man ska sova!! Men när man har sex- näää.. Hade en katt förut som låg i surade i ena hörnet av sängen när man höll på.. :)
Det måste kunna gå att inte ha hunden i sängen under själva sexet.. Jag förstår din kille. Hundar är så "försående" djur att det skulle kännas lite som att ha ett litet barn i sängen.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Aramis får sova i sängen om han vill det, men han får inte vara där när vi har sex, det skulle kännas väldigt underligt. Kan ni inte låta honom vara på golvet under själva sexet?
Du måste ju se till att ta ner hunden, speciellt om ni ska ha sex. Annars är det ju hunden som bestämmer.
Och vad gör det om han piper? Han dör inte av det.
Jag hade heller inte kunnat ha sex med en hund sängen.
Min hund får också vara i sängen om han vill det, men han är inte alltid där. När vi har sex får han givetvis inte vara i sängen, men han har inga problem med att hoppa ner när man ber honom om det.
Jag skulle börja sätta ner hunden från sängen och absolut inte låta honom komma upp igen för att han gnäller. Förhoppningsvis lär han sig att han får vara i sängen, så länge han accepterar att hoppa ned när ni säger till.
Se gärna till att han har nått annat att göra nedanför sängen. Ge honom någon rolig leksak eller något att tugga på. Se till att han har ett mysigt ställe i närheten av sängen att lägga sig på istället för sängen.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Precis, det gäller att visa hunden att den får vara i sängen då man säger att den får det, och att den går ner då man säger att den ska det. Och den bör absolut inte få komma upp i sängen då den piper.

Vår katt fick vara i sängen men jag märkte att jag hade mild allergi och efter det har han inte fått vara i sovrummet. Det tog ett tag men nu lägger han sig i soffan eller på sin klösbräda då jag går och lägger mig. Låt inte hunden bestämma i ditt hem.
Sluta skämma bort hunden
Men helt seriöst så är det rätt ohygieniskt att låta en hund sova i sängen.
#11 Det bryr man sig inte om som hundägare. Men viktigt är ju att ägaren bestämmer.
Vår hund får inte sova i sängen. Men han får komma upp och mysa ibland när husse inte är hemma 
anledningen till att jag hade hunden i sängen är för att jag känner mig rädd och ensam när jag sover själv. Men nu när jag skaffat pojkvänn så får man ju kompromissa lite…
Nej han måste inte vara i sängen bara min kille som är ledsen över att han e orolig att jag sjka bli ledsen och olcyklig, men jag e inte tolv år gammal direkt:) Hunden vänjer sig…
Precis. Den vänjer sig och förstår vad den ska göra.
#13 Du har då en kille som bryr sig väldigt mycket om dig =) Men hunden vänjer sig nog, den får ju vara med alla andra gånger ;)
Ohygieniskt tycker jag inte att det är med djur i ens säng, så länge de inte skiter där ;) Man får byta lakan om de blir håriga, eller vädra dem, men jag byter inte oftare nu när jag har illrar som praktiskt taget bor där om jag jämför med innan. Det luktar fortfarande "min säng" och sköljmedel i den, och hår bidrar jag så bra till med själv så ;)
Paulina
ja jag tycker inte heller det är ohygieniskt. Jag torkar av hans tassar innan han lägger sig, men tycker min kille detta så får jag respekter adet:)
Ja han bryr sig väldigt mycket om mig!! Vilket jag är glad över