Relation till din läkare?
Har du en bra relation till din husläkare?
Jag hade en jättebra relation till min förra läkare, hade henne från det att jag föddes till jag var 22 år gammal. Sen flyttade hon.
Den nya jag har tycker jag inte om alls. Verkar inte bry sig och lyssna. Tråkigt!
Jag är väldigt svår med läkare. Kemin måste stämma, annars byter jag.
Hade en underbar i värmland. Lyssnade på mig och om jag kom med förslag, så genomförde han dem.
Sen kom jag till Köping. 7 besök, 7 olika läkare. Stressade och en del uppkäftiga. En började med att hon tyckte jag var äckligt fet. Har cirka 20 kilos övervikt. Sen skulle jag leva på endast vatten i 2 veckor. Inga mediciner. Du är ju inbillningssjuk. Finns dokumenterat med röntgen och allt att jag har massa skador i kroppen.
Gissa jag var arg.
Sen kom jag äntligen till Carema och fick en underbar läkare. Han lyssnar, kommer med förslag, går aldrig över huvudet på mig. Denna läkare har jag förtroende för. Ingen stafettläkare, utan fast. Tack och lov
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
#2 Vad bra att du hittat en bra nu 
Nej, det har jag inte, de senaste 6 gångerna jag måst gå till vårdcentralen har jag träffat 5 olika läkare. Detta sen i början på maj i år.
Var hittar man en husläkare som man kan träffa mer än en-två gånger? Det vore ju jätteskönt att kunna få någonslags relation till människan, det underlättar vid förskrivning av mediciner och vid uppföljning.
Uppenbarligen bor jag på fel ställe för det är cirkulation på dom här.
Jag trodde "husläkare" var något man hade förr, där socknen delade på någon läkare och man därmed kände till alla personligen.