Orchidee!
Åh, vad fint! Åh, dom är så vackra! Jag vill också få blommor… :P
/Christine
ger inte killen din dej blommor;)
Nä, det har han aldrig gjort. Men han sa att han tänkte göra det på första dejten men att det aldrig blev av…
/Christine
hehe sikken bortförklaring;)
Hehe, ja jag ska hälsa till han att han får bättra sig ;)
/Christine

åh vilka fina! mina orchideer dör alltid, de går inte att få dem att leva hos mig
Qui dormit, non peccat
asså? hoppas inte mina dör.. för jag har bara plastblommor hemma:P
Fina!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Fina! Mina dör alltid, hoppas du klarar hålla dina vid liv

Va gulligt! :) Min kille brukar köpa rosor för han vet att jag inte klarat att hålla nåt vid liv. Jag hade en kaktus som sett hemsk ut men sen han flyttade hem till mig har den börjat växa! Har aldrig sett den växa innan.
Sänk dem i vattenbad två-tre gånger i veckan och sprayduscha den varannan dag så går det nog bra. Min höll sig i två månader, men trillade pinn när jag var borta i 4 dagar.
Paulina

Orchideer vill inte ha direkt sol och inte så mycket vatten ;) Sätt dem i ett norrgående förnster eller på en hylla en bit från föstret och vattna sparsmakat. När blomman vissnar så klipper man av stängerna och väntar på att det kommer nya nästa år.

#11 De ska defenitivt klara sig mer än fyra dagar. Du kan ha övervattnat. Mina klarar sig i flera år och blommar varje år. Jag vattnar en liten skvätt en gång i veckan som mest.
Det kan jag ha gjort. ;) Jag brukar sätta min i vatten tills det slutar bubbla, sen får den stå och rinna av en kvart eller så innan den hamnar i krukan. Den dog inte, den tappade alla blommor då, så den lever än =) Haft dessa förr, och då har jag vattnat som med andra blommor, men då har de dött på momangen. Blommor hatar mig, så vi har ett komplicerat förhållande ;)
Paulina
Orkar inte med blommor som blommar så sällan.

När de väl blomamr står de i månader.
Började uppskatta blommor mer och mer för ett tag sedan, sen har jag haft ihjäl den för flera tusen, men, nu börjar de klara sig ;)
#16 Min stod inte i några månader, bara några veckor. Sen trillade blommorna av en efter en. Sen kastade jag den 
Älskar orchideer.. otroligt vackra, men svåra! Min stod i flera månader, men så föll blommorna. Bladen är gröna och fina, så den lever fortfarande.. men de kommer tusan inga nya blommor..
Min mamma har 12 olika Orchideer.. dem har typ blommat 3 omgångar och nu kommer de blommor igen! Avis blir jag:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nej orchideer är nog en av de enklaste blommorna att ha. De är tåliga aom attan. Tar nog tills sommaren för dem att blomma igen. Det är viloperiod för dem nu.
#17 Vilket slöseri.
#19 Min mors vilar minsan inte nu;P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#19 Långt ifrån en av de enklaste blommor man kan ha.
Har andra blommor som lever fortfarande.
Slöseri?
Hamnade i komposten, och det är bra.

Nej succulenterär ju enklare. Men vad är enklare än en blomma osm inte behöver ljus eller vatten och dessutom är så vacker?
Ställ den i ett norrfönster där trivs dem bäst =) Vattna inte allt för mkt. Jag tror mamma vattnar sina var 14 dag eller så
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

#23 se #12 ;) Haha
Min dog ju trots lite vatten och utan sol?
Notis till mig själv: Kanske testa och skaffa en orkidee. :)

Hera, dog den eller vissnade blommorna? Det är ju möjligt att den hade stått i flera månader innan du fick den. De tappar blommorna men dör inte för dte.
#27 Tyckte att den dog, tyckte allt blev lite brunt.
Men spelar ju ingen roll. Den åkte i alla fall