Vännerna eller kärleken?
Vad kommer först för er? Om ni måste välja en av dessa.
Kärleken går först för mig. Det är lättare att hitta vänner än att hitta kärleken, i alla fall för mig.

tvärtom! lättare att hitta killar än vänner.
Qui dormit, non peccat

Jag får nog hålla med Hera även om de nog personligen hade känts lite bättre om jag svarade att vännerna gick före..
#1 Att hitta en kille som jag trivs med är verkligen svårt för mig. Vänner däremot får jag nya hela tiden, bra sådana.
Eftersom jag både blivit sviken av vänner och kärleken så väljer jag ändå vänner. Dessa kommer först. Men förstår över huvudtaget inte varför man nu måste välja?
Kommer min kärlek bra överens med både mina tjej- och killkompisar så är det ju kanon. Men blir det svartsjuka emellan då väljer jag ju helt klart mina vänner. De består alltid.
Men är man inte också vän med sin partner?
Varför består inte kärleken?
Klart man är vän med sin partner. Min kärlek som jag haft har aldrig bestått. Men det har vänskapen gjort med mina riktiga vänner. Gör man sej av med alla sina vänner och det tar slut med pojkvännen. Ja då står man där utan vänner. Visst kan man skaffa nya vänner. Men man vet aldrig om man får de där riktiga vännerna tillbaka.
Är det riktiga vänner, så finns dom kvar.
Jag och mina vänner har alltid funnits där för varandra. Även då vi inte haft kontakt på ett tag av olika anledningar. Finns dom inte kvar så är det väl inga riktiga vänner?
Just det jag menar. Att riktig vänskap stannar kvar.
Men om min pojkvän hade bett mig att inte träffa mina vänner av någon anledning, så hade jag gjort det han bad om.
Eftersom dom finns kvar, och jag älskar min pojkvän.
Men vad är det för pojkvän då? Som inte vill att man ska träffa sina vänner?
Då hade jag nog ifrågasatt honom.
Men det är mina åsikter och mitt val. 
min sambo e min bästa vän :)
jag väljer kärleken.
tror de e lättare att hitta nya vänner :)
tur att ja inte har de problemet att jag behöver välja!
#11 Samma här 

Karleken tror jag… Iaf just nu. Det ar svart att halla uppe en bra vanskapsrelation nar alla ar utspridda over hela varlden. Karleken ar daremot nara och trygg.
// Amanda
Tvingas jag göra det valet så väljer jag bort båda ;)
Rent hypotetiskt så vet jag faktiskt inte. Mina två närmaste vänner är ovärderliga på alla sätt och vis (17 och 5 år vänskap) men killen är ovärderlig han med. Jag skulle nog valt vännerna. Har svårt att hitta vänner som verkligen berör på djupet.
Paulina
Så svårt, tror det beror på situationen. Nu bor jag väldigt långt bort från mina vänner, så vi träffas sällan, men hade vi bott nära varandra och träffats ofta, och min sambo helt plötsligt hade bett mig sluta träffa dom så hade jag blivit riktigt fundersam. Hade han inte haft en VÄLDIGT bra anledning, så hade jag nog valt vännerna.
Kärleken! Jag håller med dig Hera, kärleken är svårare att hitta för mig också. Jag är en väldigt krävande människa att leva med det vet jag så mitt urval är inte så stort. :P
#16 Precis som jag 
En helt omöjlig fråga. Det beror väl främst i så fall på av vilken anledning jag skulle bli tvungen att göra valet.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Eros; Av vilken anledning skulle du välja bort vännerna då? Och tvärt om.
#19 Jag menar att om t.ex. min pojkvän betett sig riktigt illa mot mig eller någon av mina vänner och vännen ber mig välja, då kan jag fundera över vilket val jag tror jag skulle göra. Men jag kan inte säga såhär spontant bara vad jag väljer framför den ena eller andra.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

kärleken framför vänner. men dottern framför kärleken 
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
#20 Håller med, omöjligt att säga så här bara, det beror så mycket på situationen.
Skulle nog välja kärleken, för sambon är även min allra bästa vän :)

Båda är viktiga. Jag ogillar vänner som glömmer bort en när dom är i relationer och sen tror att det är ok att börja umgås igen när det tagit slut. Jag förstår att man har mycket att göra ibland men jag försöker få tid över till mina vänner för dom relationerna är också viktiga för mig.
Kärleken. För han är det absolut viktigaste jag har i mitt liv nu.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Kärleken utan tvekan… min man är min bästa vän, även om vi bråka inbland ;)
har alldesles för många dåliga erfarenheter av vänner.., så jag har lite tappat min tro till äkta vänskap…
Tur att jag har Sofia :D

vännerna.. de ställer alltid upp för mig skulle aldrig svika dem för en killes skull.. vill han inte att jag träffar mina vänner så kan han dra..

Jag väljerbort den av dem som tvingar mig att välja.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag har två riktigt bra vänner, inklusive maken som är den bäste. Valet blir lätt - kärleken.
hm.. får nog säga kärleken. Min stora kärlek är även min bästa vän.
De kan jag inte säga hypotetiskt. Men jag är lite inne på AnneN spår, den som kräver att man ska välja mellan det är varken en riktigt vän eller en ömsint kärlek.
Och därifrån beror det på situation, person, anledning osv.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆