Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 5490 ggr
velepa1986
2008-12-08 21:41
0

Rädd att binda sej?

Varför är killar så förbannat rädda att binda sej? Jag och min kille har vart tillsammans i över 3 år.

Han har snackat mycket om framtiden och så, och att man ska ställa upp på varandra och allt sånt. Sen kom de fram att han vill låna pengar av mej till en cross.. Men jag är osäker på om jag vill låna ut över 20 000 kr till de liksom.. Speciellt nu när jag nyligen blivit arbetslös och allt de här med ekonomin nu..

Vi har pratat om förlovning ett bra tag nu, och ja frågade om vi skulle göra de på nyår. Speciellt när han hade snackat om att låna pengar och framtid och så. Men nää, nu va han inte alls intresserad av de och tyckte att ja hade för bråttom..

Jag är så kluven, vad vill han? Varför är han så rädd att binda sej? Är alla killar så? Jag får inga ordentliga svar av honom.. Jag vet vart jag står för jag tycker mycket om honom..

Sandra

Besök gärna
http://vitaunika.com/

Karmatarerskanise
2008-12-08 21:58
0

Låna ut så mycket pengar, i dessa tider, till någon som inte vågar binda sig, är nog fel.

Varför vill han inte binda sig? För att det är för tidigt?

SaraC
2008-12-08 22:05
0

Nej, alla killar är inte så. Han kanske är osäker eller inte mogen för det helt enkelt. Bara vad jag kom att tänka på som två möjliga anledningar.

Själv skulle jag vara väldigt försiktig med att låna ut så mycket pengar om jag inte kände mig säker på personen och inte hade så bra ekonomi.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Mizzy
2008-12-08 22:51
0

bor ni inte ihopa nu då?

Jag hade inte lånat ut så mycket pengar om han verkar osäker. Prata med honom och fråga vad han verkligen vill!

freemark
2008-12-09 01:00
0

Jag hade aldrig lånat ut sådär mycket pengar, speciellt inte till något sånt. Om han behövde en ny frys eller något så kunde man ju förstå… Du måste tänka på din egen ekonomi och framtid.

velepa1986
2008-12-09 19:43
0

#1 jag vet inte varför,  jag har frågat men får inga svar..

#3 jo vi bor ihop, och har bott ihop nästan lika länge som vi vart tillsammans. Vi flyttade ihop fort..

Sandra

Besök gärna
http://vitaunika.com/

abbis
2008-12-09 19:52
0

Varningsklockorna ringer hos mig!!!!!

Låna aldrig ut pengar inte ens om ni förlovar er!.Drar han kan du se dig i månen efter dom då du inte har en chans som privatperson att driva in dom! Flyttar ni ihop skriv papper på vad var och en äger när ni är sams!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

hus-musen
2008-12-09 19:55
0

tycker inte att du ska låna ut så mycket pengar med tanke på din egna situation just nu.. vore annat om du hade jobb o så. men personligen så hade jag aldig lånat ut så mycket pengar till en leksak som en cross faktiskt är. vore annat om de var nått viktigt!

sen angående de där med att binda sig så är alla olika, han kanske inte känner sig redo eller så är de nått annat! enda sättet att få veta säkert är ju att fråga honom tills han svarar.

Qui dormit, non peccat

MimmieM
2008-12-10 00:00
0

Kan han inte låna pengarna själv? Evt ta ett lån?
Om han inte kan fixa pengarna själv så ska han ingen cross ha!

Carpe Diem

Mizzy
2008-12-10 00:28
0

enligt mig är förlovning inget garanti för att man vill binda sig….tyvärr inte nu för tiden….förlovad eller inte….jag hade inte lånat ut pengarna om du känner att han inte är redo för att gå vidare med dig.

Jag tycker ju redan ni har "bundit" er…..ni bor ju ihopa. Man behöver inte förlova sig bara för att man ska binda sig. Min pojkvän vill varken förlova eller gifta sig, men han vill så klart binda sig med mig, bli sambo och bilda familj med mig.

Nä…jag hade varit försiktig med o låna ut dom pengarna. Har han inte egna pengar till en Cross, så får han väl låta bli o köpa en…..

UlrikaG
2008-12-10 13:51
0

Mitt råd är att inte låna ut pengarna, vill du ändå hjälpa honom så se till att det är du som står som ägare.

Vad det gäller att som privatperson inte få igen "skulder" stämmer inte det, men mitt råd är ändå att ta det säkra före det osäkra och behålla pengarna.

Sedan tror jag inte man skall överanalysera allt, lånet till en cross och oviljan att förlova sig, behöver inte höra ihop.

SweGizmo
2008-12-10 14:22
0

Jag hade inte lånat ut 20.000 kr till min sambo för en cross… och vi är förlovade och har vart ihop i snart 4 år:/ varför en corss dessutom?? han kan väll spara själv?

Min blogg: SweGizmo.se

Sarah
2008-12-10 14:29
0

Hade jag själv känt mig säker på killen, vilket jag hade gjort oavsett om han var redo för förlovning eller inte, hade jag nog lånat ut pengar. Jag vet att jag skulle få tillbaka dem oavsett om vi är tillsammans i framtiden eller ej. Jag vägrade dock att låna ut till ett PS3 ;) Men det är för att jag tycker att han ska spela mindre och han rdan har andra spelgrunkor. Hade han velat ha en cross hade jag blivit glad. Haha, han behöver utomhushobbies. Men, jag vet att han har bra ekonomi och kan betala tillbaka.

MimmieM
2008-12-11 15:41
0

#12 Jo, håller med dig Sarah, jag hade också gett min sambo pengar om han behövde dem, men det är för att jag också vet att han är den mest ärliga människa på jorden.
Men det tycks inte vara TS uppfattning om sin sambo, vilket känns väldigt tråkigt.

Carpe Diem

pyromanen
2008-12-11 15:52
0

Om du har ett antal hundra tusen så att 20 000 inte är så mycket i sammanhanget så gör det om du tror på att han betalar tillbaka. Men om 20 000 är mycket för dig och du nyss blivit arbetslös då låter det vansinnigt.