Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1644 ggr
[helenal]
2008-12-12 17:27
0

Vilken morgon...

Måste berätta om morgondagen. Jag satt och väntade på busshållplatsen ensam,så kommer en tjej springandes in till busskuren och säger att hennes man har slagit henne och plågat hennes katt. Hon frågar mig hur hon kan betala på bussen. Jag hjälpte henne betala via sms för hon visste inte hur man gjorde. Mitt i det hela så kommer givetvis hennes man och säger åt henne att hon ska följa med henne hem, hon säger att hon inte vill för han slår henne och har slagit hennes katt också. Han tittar på mig och jag ser i hans ögon att han är ond men samtidigt livrädd för att hon avslöjat honom. Han säger åt mig att hjälpa honom betala via sms också till bussen men jag ber honom dra. Jag blir så förbannad på såna människor. Han tjatar ytterligare på henne, men sedan så går han därifrån. Denna stackars kvinnan ber mig så hemskt mycket om ursäkt och jag såg skräcken i hennes ögon.

Jag vet iallafall att hon åkte med bussen, men jag undrar vart hon är nu… ångrar att jag inte ringde polisen!!:/

Usch! detta samhälle!! kram

ChristineL
2008-12-12 17:35
0

Men uscha! Starkt av henne att stå på sig och inte följa med honom hem igen, och bra gjort av dig att hjälpa henne! Kanske att du stöter ihop med henne igen, och det aldrig för sent att göra en anmälan…

[helenal]
2008-12-12 17:38
0

Jag vet! Men jag vet inte ens vad hon heter eller bor så svårt med en anmälan då… Men jag såg på honom att han såg ond ut.. Usch! Vet ialalfall att dom bor någonstan här i området! Och så att han plågat hennes tioårige katt också:( fyfan!

[helenal]
2008-12-12 17:39
0

Hon sa till mig flera gånger hur tacksam hon är.. såg även att hon hade blåmärken vid halsen…

Aviendha
2008-12-12 17:40
0

Vad hemskt! Jag vet inte hur man anmäler, ch vad som hjälper men vet du det minsta om dem så kan du ju anmäla. Kanske kan de på så vis få din hjälp som vittne eller så om det anmäls från annat håll. Vad vet jag. Hoppas det löser sig för henne och katten!