Luciavaka
Ska ni ha Luciavaka inatt?
Vad ska ni hitta på? Vad har ni gjort andra år?

Nepps, men imorrn blir det lucia-fest for oss svenskar har i England :D
// Amanda
Låter trevligt 

nope har aldrig haft luciavaka, så ja kommer inte ha det i år heller=)
Qui dormit, non peccat
Visste inte ens att det fanns något som hette Luciavaka ;)
Paulina
Jag har aldrig haft det själv, men har vänner som brukar gå på någon midnattsbio eller så. Den börjat då och så är det 2 eller 3 filmer man ser under natten.
Har inte heller luciavakat någon gång, eller kanske. En gång klädde jag och två kompisar ut oss (till två troll och en lustig lucia) och knackade på hos folk och sjöng (nåväl jag sjöng inte).
Hum.. är de ikväll?:P Jaha där ser man..Neeh blir inget.
Förut när jag gick i skolan, gick jag i musikklass (sjunga, inte instrument) och då hade vi stora konserer på DeGeer här i stan med den som valts till Lucia. Så då var det rätt stort. Men sen jag sluta 9:an har de inte vart nått.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Har aldrig haft det så lär inte bli ikväll heller 
Nej, men imorgon kl 07.00 sitter jag och sonen och ser på tevens lucia.
Kaffe, nybakade lussebullar, pepparkakor och tända ljus.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
#9 Vad mysigt det lät!
Paulina
#9 Åh, nu längtar jag ännu mer till Onsdag. Mammsen och jag ska baka massa lussebullar då och annat gott!:D Vill ha de NU! hehe
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Vi hade det jättemysigt i morse. Goa lussebullar. Sonen är bottenförkyld och jag ont i ögat. Snäll vännina kom över med nybakade bullar så vi hade i morse. Hon är otrolig.
Lovar vi myste i morse. Stämningsfullt.
Skönt med traditioner. Det har alltid varit jag och lillsonen som varit uppe och myst.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
#12 Det förstår jag. Sådana traditioner ska man värna om, jag saknar dem något oerhört när jag bor borta.
Själv skulle jag ha vart på julpyssel igår, men det blev sjukvak över fågel i stället. Det positiva är att hon verkar må bättre idag, så jag hoppas hon kvicknar i helt snart.
Paulina

Tack det samma =)
Paulina
Det samma Nicka