H*l*e*e vad obehagligt..
Måste bara berätta nått som hände precis nyss..Ahhhhh!
Satt vid databordet som står framför fönstret i vårt vardagsrum (vi bor på bottenplan i en 2:a)
Plötsligt när jag sitter här så hör jag steg, ljud och ser en skugga röra sig utanför fönstret.. (hade persiennerna öppna enbart vid databordet..) Blev rädd som fan, springer upp.. kikar mellan persiennerna, öppnade balkongdörren och tittade ner runt uteplatsen..
Ser då en jackrygg hukandes precis under fönstret där jag satt. Springer fort in igen o låser balkongdörren, ringer min pojkvän och frågar om det kanske var han som jävlades med mig!! Då han är iväg med några killkompisar och dricker öl och ska komma hem snart.. Men inte då, det var inte han!!!
Fy fan vad obehagligt, hjärtat rusade som in i helvete…
Har stängt ner alla persienner nu!
:(
Ucch då. Förstår att du blev rädd. Ring polisen nästa gång.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Huvva, är glad att jag bor på tredje våningen. Är pinsamt nog fruktansvärt mörkrädd och hade antagligen brutit ihop av din upplevelse. Händer det igen så ring polisen som Tatsja sade.
Paulina
Ja, om det händer igen så bör du ringa polisen!

usch läskigt! man vet ju aldrig vem som kan smyga runt sådär!
ser du han igen så ring snuten=)
Qui dormit, non peccat
Tror jag skulle svimma jag, är så himla mörkrädd av mig.
Håller med Aviendha! jag är glad jag bor på tredje våning, för jag är med hemskt mörkrädd! Och skulle jag se någon utanför, skulle de i första hand vara ett mirakel, men å andra sidan skulle jag dö av räddsla. Ring polis om det händer igen..
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Ja det ska jag göra, men hoppas och tror inte att det kommer hända igen.. att någon smyger runt här ute..
Känns lugnare sen också till våren då vi ska sätta upp staket runt hela gräsmattan som är runt vår uteplats/ balkong.. Dock utav en annan anledning, att vår hund ska kunna springa ut och in hur han vill.
:)
För några år sedan så lyste någon in genom mitt dåvarande vardagsrumsfönster (nedre plan) med en laserlampa. Efter det hade jag alltid persiennerna nere på kvällarna.
Sara
Usch, obehagligt. Jag skulle få en liten ångestattack tror jag.. eller så skulle jag bli vansinnig och skrikit åt typen. Jag är glad att jag bor sju trappor upp.
#8 hehe jaa de där har jag med vart med om:P
Förra stället jag bodde på så hade grannen sitt fönstret snett utanför vårt.. Han satt en kväll och lyste med något mot mig, hos honom var de bäcksvart. Han slutade när han såg att min sambo kom hem:P
Efter det tog han även kort på mig när jag bytte om, tänkte inte på att han fanns där! Efter det spikade vi upp ett täcke för fönstret^^ Läskigt!
#10 Usch! Den personen skulle du ha anmält (om du nu inte gjorde det) Fönstertittning är väl olagligt? Eller har jag fått allt om bakfoten?
Paulina
#11 Jo, min dåvarande maila polisen och frågade hur det stod till med det. Men dem svara att de inte fanns något att göra åt det, om vi inte såg att det publicerades någonstans. Kortet på mig då alltså.. men fönstertittning fråga vi aldrig om, tänkte inte så långt:P Äckligt var de iaf..
Fönstertittning är olagligt.
Jag bor ju i radhus, men är nog den orädda typen. Skulle någon stå i trädgården och titta in, gick jag nog ut och fråga vad den personen ville.
Vet, jag är inte klok, men någon måste ju vara motvalls.
Väl mött, Tatsja
#13 Det behövs sådana med ;)
Inte lätt i radhus, hur man är gör har man rak insyn till grannen mittemot. Enda sättet att undvika att se in hos henne är att dra ner gardinerna, för det finns inte så mycket annat att se än just hennes lägenhet och henne i underkläder..
Paulina
Hehe neeh, de är inte enkelt med lägenheter eller radhus öht egentligen. Jag fick byta vägg för min soffa, eftersom grannen här har balkongen snett bredvid och ser rakt in i mitt vardagsrum åt det hållet. Kändes så tråkigt när han var ute och rökte och glodde när jag satt i soffan. Så bytte och nu ser ingen mig:P
Glömmer sånt dock. En annan gång skulle jag ge Ecko mat och hade precis duschat.. men oj, köksfönstret är snett mot hans balkong igen jaa:P
#15 Haha! Det där med "ska bara fixa lite medan jag ändå är uppe och går" är en klassiker ;)
Paulina
Haha.. jaa men de är lätt o glömma att man finns synlig för allmänheten:P
Jag personligen hatar persienner. Men vet att många vill ha dem. Även om jag bor i radhus, så är insynen inte så bra. Tack och lov.
Väl mött, Tatsja