Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 2611 ggr
[mia-38]
2008-12-13 14:23
0

För glad?

Har du någon gång fått höra att du är FÖR glad?
Hur kan man vara för glad?

Det fick jag höra av en kille jag träffade för ca 5 år sedan. Det skulle inte fungera mellan oss för jag var just detta. Ja, för glad, enligt honom!
Jag var inte, och är inte, sån som ballar ur. Utan är liksom lagom glad. Kan vissla eller sjunga en stump om jag är på det humöret. Ler gärna och skrattar gärna åt roliga saker. Har lite galna upptåg och fantasi ibland.

Men tydligen enligt vissa, så får man inte vara glad idag.

Känner ni igen er?

Aviendha
2008-12-13 14:28
0

Kanske man kan vara för glad om man är helt hyper och uppenbarligen går på något olämpligt/olagligt, eller är chockad, men förutom sådana yttreligheter så nej.

Glädje smittar, och finns det något bättre än att vara glad? Visst, när jag är sjukt irriterad, trött och grinig kan jag smått undra vart karln får all energi till. Å andra sidan så är vi lite olika lagda, jag grubblar, han rycker på axlarna och säger "detlöser sig på något vis". Men hans glädje glädjer mig, och om inte annat så glädjs jag just för att han är glad.

Va så glad du känner för Mia, vardagen blir ju roligare då =)

hus-musen
2008-12-13 14:41
0

nja enda gången jag kan tycka att folk är för glada är när de bara flummar runt och framstår som oseriösa eftersom de skrattar åt allt o inte verkar ta något på allvar.sånna människor avskyr jag.

men är man glad av sig, o sjunger o skrattar när man är glad, de kan jag inte klaga på=) för en normal livsgläjde är ju bara hälsosamt=) men de kanske är det som killen reagerade på att han tyckte att du var "för glad" o inte tog saker på allvar? eller så var han bara en dysterkvist o ruggigt avundsjuk på din glädje över allt i livet=)

Qui dormit, non peccat

[mia-38]
2008-12-13 14:46
0

Jag hade bara normal livsglädje som du nämner hus-musen. Inget överdrivet. Utan bara vanligt glad och munter.

Aviendha
2008-12-13 15:04
0

Då var det nog en avundsam dysterkvist som hus-musen sade ;)

[mia-38]
2008-12-13 15:05
0

hhahhah..ja. Man kan ju undra varför man inte får vara glad. varför en del går dystra o buttra genom livet. Inget bli ju bättre av att hänga läpp.

[Cute]
2008-12-13 15:16
0

Vilken surpuppa ;)

Aviendha
2008-12-13 15:17
0

Vissa klarar inte av att se andra glada, de påminns kanske om hur dåligt de själva tycker att de har det. Missunsamma människor finns det tyvärr många utav.

hus-musen
2008-12-13 16:21
0

ja ta livet med ett leende så går saker o ting mycket bättre=)

de är ju som nu när vi har inflation, svart är nya modefärgen igen och jag har fått höra att man inte ska le för nu är allting dåligt! Eh jaha, blir de bättre för att alla går runt o deppar då? nee le istället för världen går inte under så länge man är gladSkrattande

håller med dig Aviendha, de finns många missunsamma människor, som lever för att klaga på andra o sprida sina surheter som ett svart moln över världen!

Qui dormit, non peccat

MimmieM
2008-12-13 17:20
0

Vilken torrboll!
Man kan vara "för glad" men då kallar jag det hyperaktiv och evt. manodepressiv. När det blir hysteriskt. Annars så är det väl enbart en god egenskap att kunna se det ljusa i tillvaron?
Nej, det låter som du hittat en liten mutterbutter :)

Carpe Diem

[mia-38]
2008-12-13 17:23
0

Hahah..jaa torrboll var rätta namnet. Jag var inte hyperaktiv eller nåt annat. Bara just glad. Som man är när man har sällskap och vill vara trevlig.

MimmieM
2008-12-13 17:28
0

Försöker man inte visa sig från sin ljusa sida när man träffar någon, och om DET DÄR är hans ljusa stunder, kan du då föreställa dig hur han är resterande delen utav tiden.. för att inte tala om hans dämpade stunder?!
Spring!

Carpe Diem

[mia-38]
2008-12-13 17:31
0

Ja MimmieM…jag sprang. Och det fort! Hahaha..
Sen innan vi ens hade träffats så vräker han ut sej att bara jag inte hade nån bilring så skulle jag duga. Hahahaha. Det står mullig på min sida. Och vad har vi mulliga??
Du skulle sett minen på honom när han kom hit sen. Han ville tydligen ha pinnasmala brudar som är sura och buttra.
Vad fel han kom!! hahahahah

Jenahbella
2008-12-13 19:48
0

jag har faktiskt en tjej på jobbet som ALLTID är glad, och de e jobbigt!
nu låter ja kanske som den tråkigaste människan i världen :P
visst ibland kan ja känna avundssjuka men oftast e de helt enkelt bara irritation.
har nu fått veta att hon inte mår så bra så hennes glada yttre är nog bara en fasad.
men mitt svar på de i början "kan man vara för glad" jaa de tycker ja iaf :P
men självklart så vill ja inte ja massa bittra sura människor runt mig heller! :)
haha nu blev de kanske lite rörigt :D sorry!

MimmieM
2008-12-13 20:16
0

#12 Haha, han fick en superglad tjockis ^^ Bjud hem honom till mig så kan ha få träffa en till Skrattande

Carpe Diem

Aviendha
2008-12-13 21:20
0

#12 #14 Meh! Tjockisar?! Nu får ni väl ändå ge er ;)

MimmieM
2008-12-14 02:38
0

#15 Haha.. jag och Mia råkar kanske bara ha lite mer att älska Flört
And thats good!! (jag säger det mer massor av välmening, hoppas inte du tar illa upp Mia-raring)

Carpe Diem

Tatsja
2008-12-14 09:02
0

#16 Får väl sälla mig till gänget som har mer att älska då.

Bra att du sprang Mia. Surpuppor kan vara för sig själva. Jag själv får ofta höra att jag är en glad typ. Anser inte det är fel. Ett gott skratt förlänger livet.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

pyromanen
2008-12-14 09:10
0

Du kanske var för glad i förhållande till honom.. så att han kände att ni inte var riktigt på samma våglängd. Om han nu var lite sorgsen eller deppig och ville vara i det, då kanske det blir jobbigt med nån som går och är glad.

Nej jag har alldrig fåt klagomål över att ja var för glad. Men jag har klagat på en tidigare käreste över att han alltid var negativ och pessimistisk, jag höll på att få spader. han kunde stå på den vackraste ljusa sommarkväll och säga, ja nu blir det mörkare o mörkare ända fram till jul i en gnällig ton och altså inte för att skoja utan på fullt allvar…

Tatsja
2008-12-14 09:23
0

#18 Negativa typer smittar avsig för lätt. Sådana är jobbiga.

Väl mött, Tatsja

[mia-38]
2008-12-14 09:51
0

#16 hahaah Jag tar inte illa upp alls gumman. Skrattande

Han var konstig iallafall. Jag snäste av honom efter det sen och har aldrig hört av honom mer.

MimmieM
2008-12-14 16:28
0

Haha.. låter som en win win situation :D

Carpe Diem

Liss
2008-12-14 18:43
0

Mja, alltså är en människa ständigt glad så kanske kanske.. kan jag bli lite irriterad för att det blir lite påfrestande kanske. Men neeh, jag tror faktist inte jag skulle bli sur eller irriterad på en glad människa.. De känns ju rätt bittert att vara det.

Och jag kan själv vara sådär super glad ibland och gå runt och sjunga för min lycka!:P

Men som andra sagt, om dem är hyperaktiva så lär det nog blir FÖR mycket.

Och bara för att jag är smal har jag mindre att ge då alltså *snyft* Oskyldig

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

MimmieM
2008-12-14 21:31
0

Men Lisette raring, du har tillräckligt med hjärta för oss allesammans :)

Carpe Diem

Liss
2008-12-14 22:30
0

Haha, nae.. nu vart jag ju rörd!Gråter Bästaste Emmi!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

MimmieM
2008-12-15 00:22
0

Hoho.. detvar lite dit jagville komma.. bästaste Emmi! Mjo, jag tackar jag Skrattande

Carpe Diem

Sarah
2008-12-15 18:57
0

En käck människa är i mina ögon "för glad" och käcka människor vet jag inte om jag orkar umgås med.

JossanH
2008-12-15 23:22
0

#26 håller helt med.. har svårt för käcka människor..

Men jag kan säkert klassas som "för glad" också och det också bara för att jag ofta har livsglädje. De flesta i min omgivning verkar dock uppskatta den glada jag :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

MimmieM
2008-12-16 00:58
0

Jag tycker om käcka och glada människor, de gör mig glad :)

Carpe Diem

Tatsja
2008-12-16 08:48
0

#26,27,28 Samtidigt tror jag det beror på vilket humör man själv är.

Väl mött, Tatsja