Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 5328 ggr
Karmatarerskanise
0

Snart jul och nyår.

Vilka ska ni fira jul och nyår med? Ska kanske till och med ha Lucia vaka?

Musiken
0

Jag vet inte. Vet inte ens om jag kan komma hem till Sverige over jul och nyar..

Lucia blir det ingen iaf. For fa svenskar har som vill gora nagot.

Jul blir antingen hos mina foraldrar med narmsta slakten (moster + morfar). Kan jag inte komma hem sa blir det ingen jul direkt. Stannar i huset har och ar ensam. Det ar val kanske inte hela varlden, men lite deprimerande kanske.

Nyar vet jag inte heller. Aker jag hem sa blir det val de vanliga gamla klasskompisarna. Stannar jag har blir det nog med pojkvannen och ovriga studenter som kommit tillbaka efter jul :)

Karmatarerskanise
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om killens schema stämmer så är han ledig på jul och nyår. Då blir det jul med min familj, han och hunden hos hans familj. Nyår blir det vi tre här hemma. Möjligtvis någon kompis också.

Då blir det lyxmat som vi lagar tillsammans, och champagne vid 12 Glad Och lite små smällar kulor, sånna som blixtrar Oskyldig

Telefonkontakt
0

Jul blir hemma hos svärfar och hans fru (urk) och nyår ska bli hemma hos svärmor och hennes sambo (kul)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

ChristineL
0

Inget bestämt än. Men antagligen blir det så att det är drop in hemma hos storebror, då dom precis har fått en bebis så har dom ingen lust att fara runt mellan våran och hennes släkt. Sen har jag ju en ny pojkvän nu också och jag vet inte hur det blir med han, men jag träffar honom nog gärna ensam på kvällen och bara tar det lugnt.

Inga planer alls för nyår än. Eller kanske, storebror igen pratade om att dom bjuder på middag på en restaurang för dom som vill komma. Dom firar deras första bröllopsdag då och det kommer bli på just den restaurangen som dom hade middagen på så det kan ju bli trevligt :)

[Vargnatt-]
0

Julen blir hemma hos svärmor och svärfar skulle jag tro :). Då blir det jag och eric, svärmor, svärfar, erics syster, erics bror skulle jag tro och hans flickvän. Också klart hundarna :)

Sara
0

Julen blir med min familj och nyår har jag ingen aning om vad jag ska göra på.

Sara

Niini
0

Kommer fira som alltid, med familj och morbror + kusiner. På kvällen sen kommer min J efter att ha varit en sväng till sin mammas kusin med henne.
Om några år däremot (när J:s mommo dött) kommer han och hans mamma antagligen ta del av våra traditioner och fira med oss :)

SaraC
0

På julafton åker jag hem till mamma och pappa på morgonen, där öppnar vi julklapparna från varandra. Sedan åker vi vidare till min moster och firar med mammas sida av släkten. Sedan till farmor och firar med pappas sida. Sedan kommer pojkvännen och hämtar mig och vi åker hem och myser på kvällen. Firar även en extra jul senare med min morfar.

Nyår är vi bjudna upp till Sälen som vanligt. Men eftersom jag har en hund som är jätterädd för fyrverkerier är jag hemma med honom Glad Jag, hund och pojkvän käkar förmodligen middag med några kompisar.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

freemark
0

Jag och sambon spenderar jul med mina föräldrar. Sen så får vi träffa hans familj dagen efter eller så.

Nyår har vi inte tänkt mycket på, tror inte vi ska göra så värst mycket. Första året med vår katt Marvin så vet inte hur han kommer att reagera så vill nog vara hemma och jag dricker inte och trivs bättre hemma än på fester.

Denna kommentar har tagits bort.
Ceciliaolucifer
0

Jag var och kikade på julklappar idag ;)

Sandra
0

Vi kör "vartannat-år". Det här året firas det med min familj på julafton hemma hos mina föräldrar med alla syskon o deras respektive. Nästa år firas julafton hos min killes familj (då firar mina syskon hos sina respektives familjer också) o på juldagen då så samlas vi alla hos våra föräldrar.

Däremot nyår har jag jar inte den blekaste. Jag är inte mycke för nyårsfirande då jag inte gillar varken fyrverkerier eller smällare. Fina o se på kanske, men jag gillar inte ljudet. Vi har flyttat till ny o fin lägenhet vid den tiden så då kanske vi bjuder hem några på finmiddag eller nåt.

lovlin
0

mamma har pratat om att vi ska ha juklappsutlottning i år; man får köpa något lite dyrare till bara en person istället för att ge av hjärtats lust.

det låter bra, nu när vi alla är lite äldre, men…. SÅ gammal är jag inte än :P önskelistor och massa paket under granen.. Är väldigt traditiosälskande..

Hur brukar ni göra? När bytte ni system?

Niini
0

#14 vi har inte bytt system ännu, kör fortfarande med att tomten kommer och delar ut klapparna trots att minsta i skaran är snart 12. men jag vill verkligen inte byta system! det hör julen till att tomten kommer juh ;)

DinJejja
0

Jag ska nog åka till London över jul som plannerna ser ut nu :) Men man vet aldirg vad som händer.

Sara
0

Min familj är sååå tråkig när det kommer till julklappar och födelsedagspresenter.

Av mamma och pappa får jag och min bror pengar, varje jul och varje födelsedag. Jättebra, men hur kul är det?

Min bror avskyr att köpa presenter så han drar alltid ut på det så antingen får man nått i efterskott, pengar eller telefonkort. Oxå jättebra men hur kul på en skala?

Sara

lovlin
0

17# Inte alls!
Hur kan man avsky att köpa presenter? Kan du fråga honom? om man ändå ger pengar eller dylikt i efterhand har det ju som tur var inte med snålhet att göra iaf ;)

Ceciliaolucifer
0

min pappa har alltid köpt likadana saker till mig och min syster i alla år. Vi får dem alltid samtidigt och man kämpar sig blå över att hinna öppna sitt paket först Flört

hus-musen
0

till jul ska jag hem o fira med släkten, nyår firar jag inte så de blir som killen vill där.

Qui dormit, non peccat

Johanna
0

Jul tror att vi kommer vara hemma hos Daniels mamma o fira.. lr ev åka m min mamma till fjällen

nyår, detta året ingen som helst aning, jag tror nämligen att min lilla vovve kommer att vara rädd för alla smällare, så då blir det ju inte så mkt mer o göra än o vara m henne.. :) jag gillar ändå inte nyår så mkt så behöver inte fira… kan tänka mej att vi kanske är hos D:s mamma o käkar nån middag o så…

emsems
0

Firar alltid med mina bröder och föräldrar samt morfar på kvällen, och respektve. På dagen är det alla dessa samt mina kusiner och deras familjer + allas respektive

Sovgott
0

Jag ska jobba både jul och nyår. Och 13 timmars-pass dessutom. Skrikandes

fotokrafs
0

Helst tillbringar jag julen hemma i soffan med maken, käka choklad fruk och annat gott. Jag kan också tänka mig en tur till Gotland om väder och vind är gynnsamt. Men eftersom det är långhelg blir det nog att man åker ned och hälsar på släkt, hinns sällan med annars.

fridaas
0

julafton hemma hos pappa, eller någon i hans släkt åtminstone, juldagen först kalkon hos farmor och sen åka hem till mamma och fira jul där med mamma, hennes familj och mormor.

Nyår i år vet jag inte längre.. personen jag fira ul och nyår med i 2år i rad pratar inte med mig längre, så jag antar att jag blir hemma.. mammas familj åker till skåne iaf, och pappas familj åker till visingsö.. jag blir nog kvar ensam hemma. Funderar på att åka utomlands till något hyffsat billigt men varmt ställe :)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

isla
0

Jag hoppas vi åker till mina föräldrar på Gotland över jul. Beror lite på hur jag jobbar. :-( Nyår firar vi med våra grannar. Tänkte bjuda in hyresvärden med tjej och barn också, precis som förra året. :-D

skrollan
0

usch, jul, vinter och snö redan!! =(
Jag hoppar gärna över vinter, bara nyårafton får firas ;)

Tatsja
0

Det blir bara min son, jag och hunden här. Så stilla jul med god mat och julmust, kalle Anka.

Nyår vet jag inte

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Liss
0

Hehe jaa, de tror jag att jag helst inte tänker på just nu. De är oktober och visserligen går de väl snabbt. Men att tänka frammåt till en dag som är som vilken annan, neeh:)
De blir säkerligen mor och jag.. och .. mor och jag!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Jenahbella
0

i julafton blir de att vara hos sambons pappa :) och i dagarna runt där blir de väl att bjuda hem våra mammor :)

nyårsafton i år blir speciell :) vi ska bjuda in våra vänner på en stor fest :) å så blir de en liten överraskning ;)

TerriZue
0

I år ska vi fira med min familj över julen (vi var med hans familj förra året) Så det ska bli spännande, första julen med mamma sen jag flyttade hemifrån. :) Och på nyår ska vi åka till Kloten tillsammans med Jimmis familj, precis som vi gjorde förra året, kommer nog bli tradition så jag får nog börja släpa med mig min familj också så småningom. :) Annars blir det nog inga fler nyårsfiranden med dem… :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Aviendha
0

Här blir det antagligen som vanligt: uppdelat med strikt schema.

JUL: Först pappa och hans sambo, sen mamma med syskon och hennes respektive, sen svärmor och killens syster med familj.

Nyår.. Jag skulle vilja ha ett mysigt nyår hemma me hjärtat, men det lär väl vara någon fest, som vanligt *suck*

destroyed
0

jul har jag ingen aning, får se hur det blir med mamma. men nyår vill jag fira med min sambo. luciavaka kommer jag och min sambo att ha ihop eftersom det är lite speciellt

[jenkass]
0

julen blir tillsammans med sambons mamma , styvfar och syskon. tredje året irad vi firar tillsammans. Nyår har vi planer på att ordna en fest tillsammans med sambon två äldre syskon.

guraknugen
0

Det är bara november än!

Vi firar varken jul, nyår, Lucia, påsk, pingst, födelsedagar eller vad man nu kan komma på att fira. Dock är man ju oftast ledig över jul och nyår och då passar man väl på att gotta sig lite av den anledningen istället. Alltid skönt att vara ledig flera dagar i sträck, ju.

Vad vi ska göra med den ledigheten har vi ännu inte spikat. Kanske hälsa på mor över jul och svärmor över nyår? Eller båda först och sedan vara för oss själva eller tvärt om.

Julgranar och sådant trams får gärna vara kvar i skogen för min del. Kan inte se någon som helst poäng med att släpa in ett dött jävla träd i lägenheten.

Sen kan jag inte förstå att nästan alla (i Sverige) firar jul redan den 24 december, även jag själv och min familj när jag och mina bröder var små också gjorde det. Kan i och för sig förstå om firandet börjar på kvällen, då dagen kallas ”julafton”, alltså ”kvällen innan jul” om man ska översätta det från svenska till svenska, men alla verkar ha fått för sig at man börjar redan på morgonen. För mig är morgon och afton ungefär motsatserna till varandra.

Sedan att norrmännen visar ”Grevinnan och betjänten”, som handlar om ett nyårsfirande, i TV redan den 23 december  är ju också lite kul att konstatera…

Telefonkontakt
0

#36 får man fråga varför du inte firar högtiderna?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Lorelai
0

Alltid lika trevligt arrogant cynism. :)

Jag kommer att fira julen med min mamma för första gången på 8 år och vi skall försöka samla alla syskon och barn.
Lucia-vakandet får nog invänta vart jag är och om de barn jag har sov den natten. Vakar inte slaviskt.. även om jag tenderar att få ett ryck och sliter upp alla för att somna om på soffan..
Nyår har jag ingen susning om, en högtid som inte är lika hårt driven av mig. Eftersom jag oftast reparerar mig efter julen. :P

vi har på två månader 4 födelsedagar, 3 högtider och en otrolig mängd saker där emellan som skall fixas. Så när nyår och därefter min födelsedag anländer är jag högtidligt slut. :D

fotokrafs
0

#38 Arrogant cynism?
Haha.. gura kanske är värsta julfanatikern egentligen, men bara för att jag inte tycker julen eller andra högtider är något speciellt och därmed inte firar.. så gör inte han det heller, eller? 
Men när/om man får ungar så kanske får vika sig något.. Julen är väl trots allt barnens högtid? Spänd förväntan, en tjockis med skägg som skrockar "finns här några snälla barn" och man får absolut inte glömma julklapparna. Flört

guraknugen
0

#39 Nej, jag firade ju inte jul innan vi träffades heller, så känn ingen ”skuld” du.

#37 Visst får man fråga det, men jag är inte säker på att jag har något bra svar.  Kan finnas många svar. Här kommer några av dem:

• Julen, påsken och många andra högtider är kristna högtider. Jag är inte kristen. Vad är jag istället då? Bra fråga. Förmodligen ingenting. Det betyder inte att jag sätter mig emot allt som står i bibeln, exempelvis. Den fyller nog en funktion för många och det vill jag inte ta ifrån dem.
  • Kommersen kring framför allt jul har jag inga positiva känslor för. När andra hysteriskt letar julklappar och trängs i butikerna sitter jag lugnt kvar hemma och myser med min fru… Vill man ge varandra presenter kan man göra det när som helst under årets 365 eller 366 dagar. Det är ju dessutom roligare om man får en present när man inte väntar sig det… fast vi är inte så förtjusta i presenter någon av oss, så det blir inte så mycket sådant heller, se annan tråd om detta, kommer inte ihåg vilken dock, men den handlade om presenter.
  • När man var liten firade man ju jul, med jultomte och hela köret. Det var hur mysigt som helst, men då var man ju barn också. Sen, när julen var slut så längtade man ju till nästa jul. Men egentligen var det nog mest presenterna man ville ha. En granne till oss brukade vara jultomte och pappa brukade filma med sin smalfilmskamera (Super-8, utan ljud) och jag kommer ihåg att han hade en väldigt stark lampa i andra handen (som var avsedd för filmsituationer), annars hade det blivit för mörkt för filmen.
  • Har aldrig varit så förtjust i julmat, med ett enda undantag: Ris à la Malta (med saftsås givetvis, annars kan det kvitta).

Nu blir det ju ändå inte så att julen blir exakt som alla andra dagar. Som sagt så är man ju oftast ledig och sedan är det också kanske en definitionsfråga vad som räknas till att fira. Besöka sin mor i Alingsås, äta lite julmat (med betoning på ”lite”; det blir väl lite skinka, köttbullar, sill och så vidare, men det kan man ju äta när det inte är jul också) och ha det allmänt trevligt, är det att fira? I så fall firar vi mer eller mindre varje helg, även om det blir annan mat.

Det här med att man måste ha högtidsdagar för att visa folk sin uppskattning, typ födelsedagar och liknande, köper jag inte. Det kan man göra vilken dag som helst. Dessutom, att visa uppskattning är inte samma sak som att ge presenter, som vederbörande ändå kommer att byta sedan.

#38 Läste just igenom mitt eget inlägg, #36, men hittar varken arrogans eller cynism i det. Syftar du på ett annat inlägg eller har du missuppfattat vad orden arrogans och cynism betyder?

Emelie-E
0

Julen firar jag hemma med föräldrar och alla systrar och deras familjer..
Tyvärr så blir det bara tre syskonbarn i år istället för åtta.. Då de andra ska fira jul hos sina mammor och pappor.
Så det kommer bli en lugn jul.. Fast vi blir väl uppåt en 13 stycken ändå=)

Pojkvännen jobbar dagen efter nyår. Så det blir väl att vi sitter här hemma och gör någon god mat eller liknande=)

Lorelai
0

#39 Ah.. lite klassik irl försvar..? sött. *S*

#40 Jodå jag har nog läst på vad orden betyder. Helt ärligt har jag verkligen ingen lust att analysera inlägg efter inlägg för att bryta ner vart och hur jag läste in både arrogansen och cynismen. Utan du får helt enkelt leva med att du i det inlägget framgick på det sättet för den här läsaren. Misstänker du klarar det galant. ;)

Btw.. att folk inte firar julen eller ens tycker om den.. rör inte mig ryggen. Bara otrevligt att försöka tvinga på högtider på folk.

fotokrafs
0

#42 Haha, försvar? Vaddå? Fattar ingenting. undrade bara vart du såg arrogant cynism. Flört

fotokrafs
0

#40 Trodde Jul var något hedniskt, eller hade med midvinterståndet att göra Tungan ute

Lorelai
0

#43 Mycket möjligt att jag har feltolkat. :)

Julen.. de kristan har ju övertagit många av de hedniska högtiderna för att lättare snärja anhängare. Naturligtvis har jag inga konkreta belägg för det påståendet. *S* Utan bara hur det såg ut före och efter kristnandet av sverige. Hur det såg ut i resten av världen har jag inte kikat på och kommer förmodligen inte att göra det de närmaste tio åren.

guraknugen
0

Jo, man firade jul här innan kristendomens intåg, fast jag vet inte vad de kallade högtiden. När kristendomen kom valde man att fira Jesu födelse istället, under ungefär samma tid på året (eller exakt samma?). Vet inte var jag fått det ifrån, men jag har fått för mig att Jesus inte föddes i december över huvud taget, men vad vet jag?

fotokrafs
0

Julafton kommer antagligen tillbringas, i alla fall tillfälligt, hos ena svärbrorsan med familj. Svärmor, den andra brorsan och deras respektive kommer också dit. Det blir inget julfirande, eftersom familjen inte firar jul av religösa skäl, så det blir drygt 10 stycken som skall spela kort? Men det blir nog mysigt.. (så länge jag inte får panik av allt folk det vill säga).

guraknugen
0

#47: Det låter ju som om hela min familj är religiös, men det är ju bara min ena bror som är det. Om någon nu undrade. Antar att det var HANS familj (han själv+fru+barn) som du syftade på…

SimsBrooke
0

Åker först till sthlm den 21 eller 23 dec. Och ska träffa killen :P
Sen den 24 vet jag inte hur det blir om det blir med mormor, yngsta kusinen, moster, mamma, pappa, och jag då. Och brorsan och hans tjej kommer väl oxå. Eller om vi ska fira med alla i släkten.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

fotokrafs
0

#48 Men hjärtat, nu räknar jag oss: du och jag, som en familj (ändock väldigt liten). Och att du skulle vara religös det tror väl ingen även om du kan bete dig mer eller mindre fanatiskt ibland. Kort sagt. Japp, det var din ena brors familj jag syftade på.

JossanH
0

#36 Ja, att man släpar in ett dött j*vla träd är ju konstigt när man annars har både krukväxter, snittblommor och plastblommor resten av året.. Och då anses det ofta fint och mysigt. :)

Jag har alltid upplevt julen som väldigt mysig. Vi har aldrig börjat firat direkt på morgonen utan vi har alltid åkt till mormor o morfor ochätit julmat, slappat och bara umgåtts med familjen, fikat lite, kollat på Tv och på kvällen har man öppnat julklappar. tycker hela dagen är väldigt mysig och har alltid gjort. Från början till slut.

Anledningen till att jag älskar att ha julgran (tyvärr kan jag inte släpa in ett dött träd utan måste ha fusk nu när jag har illrar som är både högt och lågt) är det fina ljuset som det blir- likaså med julstjärnor och adventsljusstakar. När det är en så mörk årstid behöver vi lite extra ljuskällor :)

I år blir det dock kanske endast vår familj med lite påhälsning från mormor och morfar. Hoppas dock att mina kusiner också kommer.. Sedan kommer säker Kalle vara med lite på ett hörn också!

Sajtvärd på Iller.ifokus

fotokrafs
0

#51 Håller med, när det är så mörk årstid kan det vara mysigt med lite extra ljus.

Haha.. Själv fick jag en adventsljusstake i julklapp en gång, jag använde den året runt som säng/myslampa. Dock hängde den inte med i sista flytten. Nu har jag morsans julgransbelysning som mysbelysning istället :)

JossanH
0

#52 Jag vet inte vad dom gör för speciellt med just all julbelysning- men den är på nåt vis alltid liiite mysigare- så jag förstår dig

Sajtvärd på Iller.ifokus

guraknugen
0

#51 Menar du på fullt allvar att du inte ser någon skillnad på att ha ett dött barrande träd i lägenheten och att ha levande krukväxter? Fast i och för sig kan man kanske dra en parallell mellan julgranar och prydnadssaker, men en stor skillnad är ju ändå att julgranen obönhörligt åker ut varje år, medan andra prydnadssaker förmodligen blir kvar år efter år.

JossanH
0

#54 Vet du inte vad snittblommor är??

Sajtvärd på Iller.ifokus

guraknugen
0

#55 Jo, fast egentligen borde jag ju inte veta det. Gissa om jag har några…

Jenahbella
0

mitt nyår har blivit ändrat ;D
vi har beställt bord på ett uteställe nu :)

Karmatarerskanise
0

#57 Låter mysigt Glad

Jenahbella
0

#58 jaa :) de blir bara vi två istället :) skulle haft lite vänner över men vi ändrade oss :P

guraknugen
0

#59 Du och Hera…? Tungan ute

Jenahbella
0

#60 haha ;) nja jag och min sambo :P haha :D va visst lite otydlig där :D haha men hera du kan få följa med om du vill Oskyldig

Karmatarerskanise
0

Tack Flört

guraknugen
0

Men jag får förstås inte följa med, antar jag… Ja ja, är väl för gammal som vanligt.

LiveLoveLaugh
0

julen firas hos blivande svärmor

och på nyår ska vi ha megafest :)

Karmatarerskanise
0

Jul och nyår blir lite annorlunda för mig i år. Ingen pojkvän att dela det med :(

Tatsja
0

Hera. Sitt inte ensam bara. Se till att du är med familjen eller vänner. Då känns det lättare.

Min första ensamma jul var hemsk. Jag satt ensam tills sonen helt plötsligt dök upp. Det hade varit jag, mina två hundar och kalle annars. Bodde 40 mil från resten av familjen.

Sänder kramar till dig.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Jenahbella
0

Hera du kan komma till mej ju :D

sofie
0

Jag ska fira julen hemma helt själv med mina små flickor, får hoppas dom känner sig på riktigt goshumör. Kan inte ta mig hem till familjen med fem illrar plus alla saker med tåg. Så christine och jag ska ner den 27-28 och hälsa på i nyköping :) Nyår vet jag inte alls än, är bjuden på nyårsfest. Men blir väl att tillbringa kvällen med vänner iallafall.

Karmatarerskanise
0

Fnuha ni ska ju ha en fin middag :)

Men det har ordnat sig. Jag ska tura med en kompis och hennes familj :)

Jenahbella
0

#69 ja en fin middag för 2 eller 3 spelar väl ingen roll? :D

Karmatarerskanise
0

Glad

Buffaomini
0

jag försöker jobb så mycket som möjligt (bättre betalt under storhelg)
men själva julafton är jag ledig. den firas med svärföräldrar och sambons släkt. men även min mamma och bror.
nyår och nyårsdagen jobbar jag, så jag kommer nog inte göra något större

lucia jobbar jag också. kanske lite glitter i håret bara? ;-p

Liss
0

Sist jag skrev var i oktober.. men nu är de lite ändring i planerna!:)

På Julafton blir det nog att fira med mammsen, min syster och hennes sambos hela tjocka släkt. Blir väl en sådär 20 pers (pust).. Men de blir mys att fira jul med min syster igen, för en gångs skull.

Juldagen har tjejerna snackat om att vi ska festa och gå ut på krogen. Men de är inte säkert..

Annandagen eller vad det heter, då blir det till far och äta middag. Min syster följer nog med tack o lov! Hon har visst blivit lite sentimental när hon är gravid. Hon skulle aldrig vilja komma med till pappa annars.

Och nyår blir det absolut party, party med tjejerna!:) Innan blir det säkert middag med mamma antingen ute eller eget.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Kerstina-61
0

Julen har blivit riktigt roligt igen då man fått barnbarn som gläds mycket, då gläds man med dem! Bakade pepparkakor med de två äldre. Min yngsta är bara 5 månader så hon är lite för liten :-)

Nu ska barnen vara hos min dotter denna julafton så det blir förståss tomte med stor julklapps säck ;-) De kommer väl hem till oss eller så följer de med till svärmor där vi alltid firar på dagen. Blir en underlig julafton då svärfar nyligen gick bort…

Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

pyromanen
0

Hemma hos oss med döttrarnas pappa (min före detta altså) och hans familj och möjligen en till kompis. Hans yngsta är precis runt 1år, så det blir till att surra fast julgranen i taket (vi har kvar kroken där vi använt vid tidigre tilfällen he he) och inga ljus lågt på trädet (vi har riktiga stearinljus på granen inte el).  Vi brukar vara vartannat år hon honom  vartannat hos oss.

ANBC
0

Jag ska fira jul hos mina svärföräldrar.

Med min familj, min mamma, min mans systrar med familjer och min brors familj.

Vi firar jul väldigt gammalt och traditionellt och med mycket folk.

En riktig familjehögtid med god mat och mycket värme och kärlek.

fotokrafs
0

Nu har en nära släkting blivit väldigt dålig, så risken finns att det blir begravning vid jul :(

Karmatarerskanise
0

#77 Vad tråkigt Rynkar på näsan

svartelbas
0

23:e hos mamma med brorsan och hans familj, 24:e hos pappa och hans fru, med en syster… resten av julen vet jag inte..

nyår ska jag jobba på malmö operas nyårsgalej fram till midnatt, sen lär det bli lite partaj med de jag jobbat med (finaste människorna!)… :)

guraknugen
0

#78: Ännu värre var det. När hon skrev inlägget hade han redan gått bort, men hon hade inte fått reda på det än. Men man får se det positivt: Han fyllde 90 i våras och det är ju inte alla som får uppleva så många födelsedagar. Man får väl hoppas att det inte var något lidande inblandat bara.

LiindaH
0

Jag ska fira min första jul med sambon hela dagen hemma hos min mamma. Som läget ser ut nu iallafall. Men jag åker inte hem från min mamma. Åh det vet han, men han är lite kluven, då det kommer vara hans första jul utan hans föräldrar.

Men om saker och ting blir som det blir, så kommer vi fira resten av våra jular tillsammans hos hans föräldrar, därav denna jul betyder extra mycket för mig.

Nyår, ska jag fira ensam hemma i skogen tillsammans med våra djur.
Då sambon ska åka till våra gammla hemtrakter då.

( faen va arg jag blir när jag tänker tanken )

// Liinda

Angelclaw
0

Åh vad jag hade njutit av att vara helt ensam både jul och nyår…

Men det kommer bli bra, jul firas med, antingen mina föräldrar och utan sambo, eller med sambo och hans föräldrar och släkt. Mysigt bägge två. nyår är inget planerat!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

[Fiction]
0

Julen firas hemma hos min mamma i sällskap med min bror, syster, systers man, deras lille son och min hund. Det kommer inte bli ngt längre julfirande eftersom min syster och hennes familj därefter skall vidare till hennes mans syskon. Och inget julklappsbyte blir det i år heller - skönt.

På nyår har jag ingen aning om vad som händer. Jag brukar alltid vara ute i sista minuten och mina nyårsaftnar brukar se väldigt konstiga ut. Förmodligen blir det party till tidig morgon på någon klubb i sällskap med t ex någon/några vänner eller killen jag dejtar.

SLennartsson
0

Jag ska fira jul, dock den 23:e, med familjen (mamma, pappa och systrar). Den 24:e blir det väl julmat och så.
Den 25:e åker jag upp till min pojkvän och ska ha glöggkväll med hans familj. :)

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.