kär i någon annan?
har ni fått känslor för någon annan medans ni vart i en relation?
vad har ni isåfall gjort?

Mja.. Inte blivit kar, men intresserad. Men da alltid i ett sant stadie av relationen att det bara var en tidsfraga innan vi antingen var tvunga att bryta upp eller gora en radikal andring. Jag har da valt att bryta upp forhallandet.
// Amanda
Jag inledde tyvärr ett förhållande när jag egentligen hade mer känslor för en annan. Det blev väl inte en lyckad utgång.

Japp, en gång i ett förhållande som då hade varat i 1 åt, antar att det var en liten ettårskris :P jag berättade det för honom, han sa att han fick välja o ja valde min pojkvän och sedan var vi tillsammans i 1,5 år till. Efter det har det hänt att jag i andra förhållanden blivit intresserad eller småkär i andra. Några gånger har det fått mig att göra slut o ibland inte. Ibland har jag sagt nåt men oftast inte.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Nej, jag har inte blivit kär i någon annan.
Nej. Jag har inte varit kär eller intresserad av någon annan när jag vart i ett förhållande.

jodå flera gånger dock tror jag inte heller på att det finns kärlek för enbart en person i ens egen kropp men man kan ju visa kärlek på andra sätt än att vara otrogen hade dock helst velat ha öppna förhållanden men de jag varit/är ihop med verkar inte tycka lika och då är det bara att acceptera vi är alla olika =)
själv så har ja blivit de, men då har ja avslutat de förhållandet jag vart i innan ja hoppat in i de andra, eller så har de känslor ja känt inte varit så pass allvarliga att ja gjort nåt åt dem
jag tror de e lätt att se att de e grönare på andra sidan fast de egentligen inte e de :)
Det kanske finns en kärlek man kan dela med många människor occh en annan slags kärlek som man delar med en lojal och trogen sex-partner . Kärlek är faktiskt mer än kroppslig tillfredsställelse. Allt som står på "änglakorten" tex är kärlek.

Jag har fått känslor för andra i mitt förra förhållande men inte gjort något åt det. Jag tror att det är helt normalt, speciellt efter något år då man inte är nykär längre. Det betyder inte att man älskar sin partner mindre, man råkar bara vara mänsklig. Viktigare tror jag är vad man beslutar och att man inte är otrogen.
Inte kär, men smått intresserad. Det hela berodde väl på att vi var inne i en svacka, och jag var less på det mesta. Klassikern med "grönt gräs på andra sidan". Jag lät det vara, men upptäckte senare att relationen inte fungerade av andra skäl.
Paulina

jag erkänner mig skyldig. blev kär i min man när jag var ihop med mitt ex. så jag gjorde slut efter första gången vi träffades IRL.
sen så har jag varit kär i en spec person i 5 år och han i mig. men det kommer inte att bli något och vi har helle raldrig för den delen gjort något med varandra. det är en kronglig historia det.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Ja, jag blev blixtförälskad i en kille när jag var sambo. Jag gjorde slut med min sambo (där hade känslorna redan tagit slut) och vi flyttade isär.
Det blev aldrig något mellan mig och den här killen för jag blev totalförlamad så fort han var i närheten men har fortfarande känslor. Fast de känslorna är nog för vad jag trodde det skulle kunna bli.
Jag var (är) en känslomässig idiot.
Sara
Inser att jag inte förstod tråden förrän efteråt. Men jag har en teori om detta. Jag tror att om ett förhållande börjar halta i något avseende, att kommunikationen stannar av eller inte utvecklas på vissa områden, kan ena parten omedvetet börja leta efter någon annan som det går att prata med om just det där. Ifall det då dyker upp någon som passar in bra kanske det uppstår en valsituation - vilket är viktigast ; den andre eller mig själv ? Lösningen kan ju vara att gå in på sajten PU och söka en kurs. Fiffigt va?
Jag har aldrig varit kär i någon annan under ett förhållande.
I min världsbild så är man inget "passivt offer", utan man kan påverka om man blir kär eller inte. Blir man riktigt kär i någon då är det för att man tillåter sig bli kär antingen för att den relation man är inte är bra/inte ger en det man behöver eller kanske för att man tycker det är ok att bli kär i mer än en.
Jag har inte varit kär i nån medans jag haft en relation. Men jag tror man kan bli det utan att tappa kärleken man har för sin partner. I min värld går det helt enkelt att vara kär i flera samtidigt, sedan får man välja vad man vill göra av det.
Nej, jag har aldrig vart kär i flera sammtidigt.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Gräset ser ofta grönare ut på andra sidan. Ibland kan det vara grönare, men långt ifrån alltid. Problemet är ofta att när man väl gått över grinden för att smaka på det "grönare" gräset, så är det nästan omöjligt att ta sig tillbaka.
Min tanke i allafall.
Men för att svara på #0 inlägg så tror jag att det mest hälsosamma för alla är att först avsluta det pågående förhållandet, och leva ensam en liten stund, innan man ger sig in i något nytt.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
#18 det gäller att tänka efter INNAN :)
Jo det har jag. Det händer lite då och då eftersom jag lätt blir kär. Jag löser det genom att hålla mig undan från personen tills jag känner att känslorna har svalnat.
Efter att ha pratat mycket har jag och sambon nu kommit fram till att jag/vi vill ha en flickvän så om jag blir kär i en tjej i framtiden kommer jag inte att hålla mig borta. :)
Det har nog hänt fler än en gång… Och det lär nog hända i framtiden med, något med att gräset alltid är grönare på andra sidan, så länge du har stängslet emellan, men sen när grinden står på vid gavel så är det någon annan jävel som ätit allt det gröna gräset…