Fram och tillbaka...
Hur länge skulle ni stå ut med att den ni fattat känslor för, och som ni vet, eller tror, har känslor tillbaka, men inte kan ta det slutliga beslutet.
Hur länge skulle ni ge "betänketid?
För att göra det ännu mer komplicerat, om personen redan hade ett förhållande, som personen ville lämna, påverkar det "betänketiden"?
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Jag skulle säga åt personen att höra av sig när dom är singel.
Jag har varit med om sånt där. Inget att satsa på. Jag tycker att man märker ganska direkt om man vill satsa på ett förhållande eller inte. Varför hålla på och vela?!
Om det är en som redan har en relation med någon så undrar jag varför den fattar tycke för en annan? Om h_n gör det så kan jag undra varför har man inte lämnat det förhållande man är i, för där kan ju inte finnas rätta känslorna eftersom h_n börjat umgås/blivit kär i någon ny?!!?
Jag skulle nog inte ge betänketid alls. Lämnar inte ut min själ på staketet på det viset ;) Sen om man hittade tillbaka till varandra senare är ju en annan femma.
Samma om de har partner. Vill hellst starta något nytt, när det finns så få "strings attatched" som möjligt. Det tar ett bra tag innan alla känslor från ett förhållande släpper, och jag vill inte leva mitt i det.
Paulina

Håller med aviendha jag :) ett förhållande precis efter ett annat är inte bra. Och om det är så att man skulle passa så bra ihop så tror jag att tillfället kan komma senare. Det är en kille som jag varit påväg att bli tillsammans med igen några gånger, men det har aldrig riktigt passat. Men jag tror att vi om 5-10 år kommer hitta till varandra och passa utmärkt ihop. Bara känns så. Fram tills dess så får vi väl leva våra liv så som man brukar leva sina liv, och undvika att låta den tron påverka ens val för mycket. Det ska ju inte bli en självuppfyllande profetia heller, helst. Det kan ju vara så att jag känner fel ^^
Så… att lägga det hela åt sidan för tillfället tror jag är det bästa.
om personen ifråga inte redan har ett förhållande så kan man ju ses utan några krav och liknande. Man kan ses utan att ha ett förhållande för att se hur det känns.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Tror inte det är något att vänta på. Säg åt tjejen att höra av sig då hon väl tagit steget, så får hon se om du känner samma sak fortfarande.
Handlade inte direkt (okej, indirekt) om mig, men tänkte att frågan var rätt intressant över lag.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...