OT Jordbävning!
Vaknade i morse av en kraftig jordbävning. Hela sängen skakade! Huset skakade. Allt skakade.
Var inte trevligt att vakna av. Och chokerande att det kan vara så kraftigt här i Sverige. När det blir ljust får man se om det spruckit i fasaden.
Någon mer som kände av detta?
http://hd.se/skane/2008/12/16/kraftigt-skalv-skakade-skaane/
http://www.kvp.se/nyheter/1.1404739/kraftigt-skalv-skakade-sydsverige
Skrev "just" i Bra vecka-tråden:
"Jag satt framför datorn och kände hur jag och datorskärm började gunga, tänkte öh… jordbävning? Lite senare kollade jag aftonbladet, där det stod jordbävning i Skåne. Men jag bor ju i Botkyrka (Stockholms län) inte Skåne så jag kanske bara är lite morgonyr? "
Ringde maken och han blev orolig att jag fått stroke eller något. Han hade inte känt nånting
Blev du rädd?
Ja, man vaknade ju med ett ryck. Men jag kopplade inte det till en jordbävning, eller jo först, men sen tänkte äh sånt finns inte här. Så jag tänkte att hunden hade hoppat i sängen. Men var förvånad över hur länge sängen kunde skaka av det ;)
Det var i skåne, blekinge, småland och danmark. Men det kan säkert ha känts hela vägen upp till dig. Vad skulle det annars vara.
Så din man behöver inte oroa sig 
Hörde det på radion. Var väl nästan 5 på richterskalan?Otäckt. Förstår att du blev rädd Hera. Det skulle jag också bli.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Usch…det var verkligen inte kul att vakna till. Jag trodde fösrt att det var en av mina katter som hoppade upp på sängen men när jag vaknat till ordentligt och sängen skakat en bra stund blev jag ganska rädd. Trodde det var nån explosion nånstans i närheten först. Allting skakade verkligen. Mycket obehagligt….
Jag brukar ju vara lite yr och knasig ibland, men denna gången kopplade jag direkt till jordbävning och började kolla nyhetssajter. Tog en stund innan de hunnit skriva dock.
Jag skulle blivit jätterädd, jag är lite harig vettu
Ja jag satt här och trodde värsta lastbilen var på väg in på gården. Huset skakade till en aning. Och det mullrade. Hörde nu på nyheterna att det var skalv.
Jag hann inte bli rädd då jag inte fattade var det var. Tycker det är spännande så länge ingen skadas eller nåt går sönder.
Vaknade också av det i morse.. kändes som något exploderade i källaren.. hela sängen och allt annat i mitt rum gungade.. det var riktigt obehagligt!
Jag halvsov och försökte få en sprattlig Ronja att somna om efter amningen när den kom. Blev inte rädd men tyckte att det kändes väldigt obehagligt! Det mullrade och hela byggnaden svajade! Trodde först att jag drömde för inte kunde det vara en jordbävning här i Sverige! Men det kunde det visst. :)
Jag har inte känt nånting här i örebro, tack och lov! Men usch, vad läskigt!
/Christine
oj då! visste inte ens att de fanns i sverige :P hoppas ingen har skadat sig iaf !
JAG MÄRKTE DET!!!
Jag vart livrädd. Hann bara vakna till lite snabbt, trodde det var min hund som stog och skakade, men nej då. Usch, vad läskigt!
Ja det är läskigt.

Vaknade också av att sängen skakade. Trodde det var något som jag inbillade mig :P
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

hehe, det var skitskoj! :D
jag drömde gott om troll, och så vaknade jag av att min säng skakade. Nej! tänkte jag, ett troll skakar på min säng, det kommer äta upp mig! Men så tänkte jag, att de kan inte vara ett troll, dom finns ju inte. Så de kanske var mobilen som burrade under sängen. Men så mycket burrar inte en mobil… Så min slutsats blev att det måste vara ett troll, och så vågade ja inte blunda på en kvart, sen somnade ja ändå för ja va väldigt trött :P
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

15# hahah tänk om alla kunde drömma som dej då hade ingen blivit rädd

Nå, nog blev jag rädd alltid. ^^ Tanken på att bli uppäten av ett troll är gaaanska läskig :P
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

jag var vaken för jag höll på att göra mig iordning för jobbet o katterna var som vanligt på balkongen så balkongdörren var öppen.. plötsligt låter det som om ett tåg dundrar fram i 190 precis utanför balkongen, jag kommer ihåg att jag undrade vad det var men morgon trött som jag e så brydde jag mig inte så mycket tills jag satte mig i bilen o hörde på radion vad det var o vilken tid då kom jag ihåg ljudet.. lite läskigt..

hahahah!! stackare.. du har ju hund, den vaktar väl dej så du inte blir uppäten?
märkte själv inte av jordbävningen, utan låg o sov så gott.. Det var en kompis som ringde mig senare på fm o berättade att det vatt jordbävning