Hoppa av?
Hej! Jag har nu denna termin läst litteraturvetenskap A. Har inte förrän nu insett att jag inte kommer klara kursen, och det är för mycket som kommer inkräkta på en c-kurs som jag ska läsa nästa termin, för mycket som släpar efter. Kan jag hoppa av nu? Kan man "pausa" kursen för att kanske återuppta den senare? Blir jag återbetalningsskyldig för studiemedlet?
Någon som vet?
Det lättaste är väl att höra med csn. Du måste ju ha uppfyllt poängkrav för att få vidare studiemedel, men hur det är under "pågång" vet jag inte. Men maila eller ring dem så får du nog svar.
Paulina

Du blir inte återbetalningsskyldig om så länge du fortfarande studerar, däremot kan du få svårt att få studiemedel igen om du inte tagit alla poäng du behöver en termin. Men, de är snälla med dispanser om man skickar ett peronligt brev.

Nej, jag har svårt att tro att du kan "pausa" kursen. Det du skulle kunna göra är väl att läsa klart kursen och i så fall lägga allt krut på en omtentamen eller komplettering?! Så kanske du släipper göra om hela kursen menar jag. Bara en tanke.
Carpe Diem

Jag känner ju att jag inte hinner klart med allt just NU. Ska försöka klara omtentorna, men jag funderar på att ta hemtentan vid senare tillfälle. Hoppas det går att lösa, vore ju surt att hoppa av helt. Ska kontakta studievägledaren så snart hon är tillbaka efter ledigheten.