Lisettes tjatomur!/Första träffen?
Hur förbereder ni er, när ni ska träffa någon av motsatt kön? Som ni är intresserade utav och aldrig träffat innan?
Ni får ju alltid höra enbart om när jag är intresserad av någon men inget om allt det andra i mellan. Så ni tycker ju säkert jag är jätte rolig att lyssna till. Men men..
(och varenda gång jag pratat om någon här inne så har de inte funkat, kanske ger otur? Men jag chansar)
Nu är det så att jag är medlem på en dejting sida, är inte alls aktiv men kollar in ibland. Turligt nog för mig, så missa jag inte en kille som skrivit till mig och som verka väldigt intressant. Han är 28 år, tatuerad, piercad, spelar egen musik, målar, är rolig och är en såndär- alldeles för bra för att vara sann- kille.
(Ja ni ser ju vad jag prioriterar
)
Vi pratade ett tag där inne men bytta msn rätt snart. Har pratat varje dag över internet sen dess, nu i 2-3 veckor tror jag. Och det går som en dans på rosor.
Han har samma dåliga humor som jag, han är kreativ och unik, han är snäll och go och enkel att prata med. Han har samma intressen till viss del och vi verkar komplitera varandra himla bra. Han är underbar!
Men så vet jag ju att jag har lätt för och känna mig förälskad till en början men så kommer jag tillbaka till verkligheten och har jätte svårt för att faktist bli kär, men nog om det!
Han jobbar mitt i stan här, så jag vet att han finns till och existerar. För jag har sett honom…
Och min syster som också jobbar i stan vet vem han är och säger att jag absolut borde träffa honom och inte ska vara rädd för det, för han är jätte go och rolig och lätt pratad. Vi smsar varje dag vilket kommer ruinera mig väldigt snart^^ Men det är det nog värt.
Jag går omkring med lyckorus och rosa moln och sjunger "kumbaja" för mig själv. Jag längtar efter att få träffa honom, och han vill ses imorrn efter jobbet. Men jag är så feg!
Man är så öppen över internet och kan säga saker man inte kunnat annars och så nu, ska man ses ansikte mot ansikte. jag vill inget annat, men det är svårt! Att träffa någon för allra första gången.. Jag önskar att man kunde hoppa över den där första gången och bara hoppa till 3:e gången
men det är ju inte det enklaste.
Har ni okrat läsa ända hit utan att förbannat er över mig och min avsaknad av ryggstomme så blir jag glad. Och ännu gladare blir jag om ni kommenterar saken också. 
Jag har ju lyckats träffa folk förut, men det lär bli svårt att få mina fötter och gå dit jag borde imorrn.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Men lilla gumman då ;) Det största problemet när det kommer till att träffa en nät-dejt irl är att man har för höga förväntningar på vad som komma skall. Dom förväntningarna måste man försöka skjuta undan, vara neutral.
Och sen ska man tänka på hur man själv är som person och vad du vill att han ska få för uppfattning om dig. Utan att överdriva.
Och darling, du är en underbar människa! Vad är du rädd för? Och det verkar ju lovande om din syster också tycker du ska träffa honom :)
Det jag har sagt nu är sånna saker som inte är så lätta att verkställa, men man kan försöka och jag tror att du kommer lyckas! Klart man blir nervös, men äsch, det är en del av livet! :)
/Christine
Haha, ja du är go du Christine! Du får alltid utstå mitt tjat över msn och du lyssnar så fint! Du är guld värd!
Men jag håller med dig i allt du skriver. Jag förstår allt det där egentligen också, men som du säger är det inte enkelt. Dock är jag nog mest rädd över att han har för stora förväntningar om mig. Jag är inte så underbar som han fått för sig.. Och då kanske han blir besviken!
Men du hade bra ord att tillföra;P Och det brukar falla sig naturligt sen, det är just de där skedet i början.. Innan isen är bruten!
jag håller me christine, de e lätt att få förhöga förväntningar när man pratat massor men inte setts på riktigt, men de e ju så de e och inget kommer ändra på de :P de e klart man blir nervös :D träffa honom så e ni snart på tredje träffen ;) och då kommer du skratta åt att du va så nervös :D
träffa honom! :)
kramis!
Hihi, du har så rätt Jennifer!
Men de är det där första steget från min säkra soffa här hemma till att komma ut på gatan mot honom och ända fram;)
Jag SKA träffa honom! Klart jag ska! Kan ju inte missa något så underbart som att få se och vara med honom. Men .. men.. men !
hahaha ;) jo men så glad som du är nu så MÅSTE du :D
INGA men! :D
Missade alla att de var en fråga allra först föresten? Även om ni inte har något och säga om min kärleksroman;), så får ni gärna skriva era egna tankar/erfarenheter etc.
haha jag glömde frågan på vägen ^^
jag har inte träffat så många killar genom internet men när ja träffat nån har ja nog inte förberett mig på nåt speciellt sätt :P de har hänt så spontant :P
Go for it! Visst är det svårt första gången, men det brukar släppa så fort man öppnat munnen 

ja, jag säger inte mer än de andra, hera sa det så bra. ;) Go for it!!
mitt enda tips är att försöka att ignorera nervositeten, och då menar jag inte att försöka låtsas att den inte är där, utan att acceptera att du är nervös och strunta i det sen. ta med nervositeten som du tar med handväskan eller jackan eller vad som helst. klart som fan du är nervös, konstigt vore det väl annars? det är säkert han med, inget blir bättre av att man blir nervös över nervositeten. flummigt, men du hajjar nog va? ;) sen om ni har samma sorts humor kan man ju alltid skämta lite om det blir stelt och så, ni är ju i samma sits liksom!
stort lycka till iaf! :D
Lycka till idag Lisette! :)
som svartelbas säger med, ni e ju i samma sits, han e säkert mer nervös än du ;) hihi
Hera: Haha ja jävlar! Jag ska gå som en uggla!:P
Felicia: Tack du:) Jag förstår precis.. och nu finns de ingen återvändo! För nu tar jag bussen ner till stan! Pust!
Tack Jennifer! .. Here we go!:P
Nu är jag nyfiken! Berätta =)
Jag brukar försöka se ut som jag gör i vanliga fall, och "peppar" med bra musik innan för att få modet ;) Sen är det bara att försöka vara trevlig och man märker ju rätt fort om det är något som funkar. Funkar det så tänker man inte utan tiden rinner som sand mellan fingrarna och man pratar och skrattar otvunget.
Paulina
ja nu vill vi veta hur de gått :D *nyfiken i en strut*

Klart att du ska träffa honom!
har du gjort det ännu?
Jag lyssna på musik i bussen och när jag väl var nere ringde jag min mamma för att ha någon och prata med medans jag vänta. Till slut kom han ut från jobbet och gick rakt imot mig. Så de var bara att lägga på telefonen och försöka få ut ljudet "hej":P Mitt hjärta var uppe i halsgropen mest hela tiden.
Vi gick hem till honom och han pratade på.. Vi är nog en bra sammansättning, han pratar massor när han är nervös och jag är tyst när jag är nervös. hehe!
Vi kom in och han visa mig runt, träffa hans katt och sånt där. Sen rulla han ner duken och satte på en film i projektorn så vi hade något att kika på under tiden medans vi prata.
De flöt på jätte bra och han är riktigt härlig! Han var väldigt nära direkt och det kändes jätte bra. Annars kan man ju bli obekväm när någon är nära sådär fort, men som sagt, det kändes bara bra. Dock fatta jag inte hinten om en kyss förän jag kom hem^^
Så vi satt och myste/prata och kolla film.
När han kände sig nervös så märktes det direkt, för då blev han väldigt hyper och "barnslig". Men det sa han även själv- att han är barnslig i början men han lugnar ner sig sen.
Men när han var lugn och sansad^^ så var han underbar, rolig, lättsam, gosig och jag ville inte gå hem! .. Men så har jag ju en hund:)
Dock berättade jag lite enkelt för honom om att jag har svårt för det här.. Att jag enkelt blir förälskad men har svårt att falla för någon i slut änden. Att jag kan bli kall helt plötsligt och jag vill inte såra honom. Men han förstod jätte bra, för han har visst vart med om något liknande och har med svårt för att falla ordentligt för någon. Fast han gillar mig jätte mycket.
Men jag vet inte… Jag hoppas han inte tog det som en fin "dumpning" eller nåt. För vi brukar skriva sms till varandra hela dagarna annars. Idag har han inte skrivit något och jag skrev ett för ett tag sen.. Han har inte ens svarat.
De kan vara vad som helst.. men jag blir ändå orolig! Han sa att han verkligen förstod om jag behövde ensamtid för det behöver han med ibland, men att vi isf kan säga till om det.
Men jag har ju inte sagt nåt om det ännu!:(
Så, det gick jätte bra. Men nu vet jag inte hur bra det är..
#15 Jag personligen tycker det är bra att du är ärlig! För det är bättre att bli sårad av sanningen än lycklig av lögnen.. Lycka till säger jag bara!
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
#16 tack så jätte mycket för dem orden:)
Nu har jag fått svar på mitt sms också. De kändes bra!:)
Vi får se hur de här går.. Nu vet han som sagt hur allt ligger till och han säger att vi tar allt steg för steg. Finns ingen anledning till att stressa det. Men gillar varandra, det gör vi. Å andra sidan, funkar det inte hoppas jag ha en bra vän!
Jag håller med #16, 'rlighet håller i längden, och då kan ni även prata om det i framtiden på ett lättare sätt.
Vad glad jag blir för din skull Lisette! Ha kul och njut av det, det verkar ha vart en härlig kille du fått tag i =)
Paulina

he's a keeper! ni verkar ju passa perfekt ihop av det jag läste
Jo, det känns nästan lite läskigt- så bra han förstår det. Vi tar orden ur munnen på varandra och tänker lika inom kärleken. Jag vet inte om de är bra eller dåligt att vi är så lika inom det området. Men det är väl bara ett plus att en kille äntligten förstår sig på mig!
Jag känner väldigt olika hela tiden dock. Den sansade, roliga och mysiga killen var bara för bra! men när han var uppåt taket så vart de för mycket ist. Men så ska man väl inte överanalysera det heller, när han t om sagt att han är så i början.
#18 Tack:) jo då jag ska försöka njuta.. hehe
#19 Haha va bra att du ser det mellan raderna:)
va roligt lisette :) som du sa själv akta så du inte överanalyserar de bara ;)

Man kan aldrig vara för säker när det gäller kärlek och killar. vissa kan vara jävliga i början men urgoa när man känner dom. Andra är tvärtom.
det kan finnas plus och minus när det gäller att vara för lika varandra. min kille och jag är så lika och vi grälade aldrig tills vi flyttade ihop då vi grälade varenda dag kändes det som.
Det är klart jag gör alla vill vi dej väl här på relationer. That's what we do!
Verkar gå fingemang Lisette 
Första gången man skall ses: Själv har man ett dåligt självförtroende så man vågar helt enkelt inte dra upp förväntningarna. Men nog kan man vara nervös ändå… fast jag brukar nog försöka skoja bort det.
#23 Ja då är du som mig. Att skämta bort läskiga känslor:)
#22 Hehe tack så mycket:D