Relationer iFokus

Relationer

Etikettvänskap
Läst 1714 ggr
anna42
0

Barnbarnen - vår efterrätt i livet!

Min bästa väninna är som jag både farmor och mormor. För henne är rättvisan till barnbarnen inte så viktig. Hon har 3 barnbarn men de får olika "behandlingar" av henne. Från min sida sett så har en av dem stor fördel hos mormor. T ex får hon dyrare presenter, mormor har blöjor och div. hemma hos sig men inte till de andra. Hon pratar mer om detta barn och bryr sig helt enkelt mera om denne. Deras föräldrar märker naturligtvis detta och det märks. Deras relation blir sämre och jag som har distans märker det tydligt. Bl a har jag hört på omvägar att barnen med partners pratat med sina vänner om detta som ett problem. De tycker hon är så orättvis! Min väninna vill inte märka (eller kanske gör det men låtsas inte om det..).

Vad ska jag göra? Ska jag lägga mig i?

Karmatarerskanise
0

Tycker som något dom borde disskutera innom familjen?
Du kan ju kanske säga vad du tycker, är ni bra vänner ska det inte vara ett problem.

anna42
0

Kan nog vara vettigt att låta dem diskutera i familjen.Har bara så svårt att förstå, jag älskar mina barn och barnbarn lika mycket och är livrädd att förbise någon.

[GunillaF]
0

Anna42. Är det din väninna som säger till dig att hon köper dyrare pressenter, blöjor mm  till ett visst barnbarn eller…..

Kan det inte vara så att dottern bett din väninna att köpa hem blöjor. Det kanske tom. är dottern som betalat blöjorna?!

Hos mig är det så iallafall. När min dotter kom hem till mig i jul, bad hon mig köpa en massa olika saker till babyn (mitt fjärde barnbarn) och det är klart att det kanske är lätt hänt att andra kanske tror att jag köpt dessa saker, blöjor mm som pressent men så är det inte. Dottern bad mig att handla och hon betalade, bara för att slippa dra en massa med sig på den långa resan.

Jag skulle aldrig ens drömma om att dom andra skulle tro att jag behandlar någon/några orättvist men en som inte vet fakta och som har lätt för att dömma skulle kanske tro det.

Om jag var du skulle jag tala med min väninna på ett försiktigt sätt och berätta för henne att de andra barnen känner att hon är orättvis och att dom får/har en dålig relation pga av att dom tycker att hon är orättvis.

Är ni riktigt goda vänner så ska du absolut göra det!

hus-musen
0

de är ju en familjesak anser jag, de borde hennes barn ta itu med!

beroende på hur god vän du är med henne då, sånt där är alltid en balansfråga. personligen hade jag nog inte kunnat vara tyst, o ifrågasatt, beroende på hur väl jag känner personen. men du kan väl smyga in en liten fråga o se hur hon reagerar, sen kan du ju gå vidare därifrån=)

Qui dormit, non peccat

anna42
0

Det råder inga tvivel om att hon gör skillnad! Jag tror att hon VET att hon gör det men hon vill tro att vi runt omkring inget ser eller hör. Men där gör hon bort sig. Ska överväga att ta upp det med henne.