Förtalad!!
Att vuxna människor kan betee sej på detta viset. Ska berätta från början.
I somrars blev jag sk kompis med en tjej över en dejtingsida. Hon kände den killen jag träffade då. De hade inte träffats utan bara snackat över tele och MSN. Jag träffade honom endast en gång. Vi skulle träffats igen..men han försvann utan ett ljud i en vecka. Jag sa detta till henne och hon tyckte han betedde sej illa. Jag höll med.
Han hörde av sej igen och kom med en bra förklaring. Hon blev jättesur på mej för att jag "tog tillbaka" honom. Men som vän. Hon tyckte jag var dum i huvet på riktigt som pratade med honom och ansåg att jag var desperat efter honom. Vilket jag givetvis inte var då vi bara var vänner han och jag.
Jag avbröt kontakten med henne eftersom jag inte hade lust att få skit kastat på mej obefogat. Hon spärrade mej från hennes sida…Men jag gjorde inte det med henne. Tyckte att vi var väl vuxna och kunde betee oss som folk.
Nu iallafall har jag ju träffat en kille som det går bra med. Vi är lika kära bägge två.
Helt plötsligt får jag ett mail från denna tjejen som jag var kompis med innan. Då skrev hon att jag ska sluta fjanta med den killen som jag var polare med då i somrars. Och att jag ska växa upp.
Men va? Jag pratar ju inte ens med den killen längre. Det är ju över ett halvår sedan.
Inte nog med detta. Hon hade kollat min gästbok och sett min nya kille där. Hon hade skrivit ett mail till honom för att varna honom för mej.
Hon skrev att jag var psykiskt instabil och gav mej på andra tjejer som skrev i mina killkompisars gästböcker.
Hon och min nuvarande kille var tillsammans för ett år sedan. Så hon ville varna honom för mej tydligen.
Känner mej förtalad och inte alls glad nu. Hur kan en vuxen människa betee sej på detta viset? Vad är hon ute efter?
Vad gör man åt sånt här?

man blockerar den dumma bimbon o säger som det är till den nya killen så får han bedöma vad han sj tycker. han har antagligen en helt annan uppfattning om dig
hon är antagligen en sån där person som ine kan acceptera att de går bra för andra där hon sj misslyckats o är säkerligen fruktansvärt egotrippad. avskyr sånna människor!
Qui dormit, non peccat
Jag har blockat henne. Och sagt till min kille precis som läget är. Givetvis lyssnade han inte på henne. Han har ju redan bildat sej en uppfattning om mej. Och det retar väl henne till max att jag tagit en av hennes gamla killar nu. Därför ger hon sej nu på mej och förtalar mej inför allt och alla.
Dålig stil! Men hon faller på eget grepp till slut.
Jag vet ju själv vad jag gjort och inte gjort. Och så länge min karl inte lyssnar på hennes skit så är det ju helt ok.
Men fattar inte hur man kan va sån!

sånna människor finns lite överallt, de lever för att förstöra för andra och hävda sig själva som bra trevliga männsikor. tror att de fatts nått i huvudet på dem faktikst!
Qui dormit, non peccat
Vilket omoget beteende! Du gör rätt i att blocka henne. Om det är på dejtingsajten hon förtalar dig hade du kunnat ta kontakt med administratörerna så kanske dem hade kunnat ta bort henne där ifrån. Förtal är olagligt dessutom!
Skönt att karln din inte lyssnar på hennes snack. Hoppas att ni får det fortsatt bra tillsammans!
Jag har nyss tagit kontakt med admin på den sidan. Jag hoppas de kan ta bort henne för detta gör man inte ostraffat.
Fick till svar av admin på den sidan att de kunde inte göra något så länge som hon inte hänger ut mitt namn på sin sida!!! Men vad sjutton!
Räcker det inte med bevis i mail?
Det är ju rent förtal hon springer omkring med.

har du visat vad hon skrev om dig på killens sida? de räknas som förtal o eftersom hon skrivit det till någon för att misskreditera dig så kan de faktiskt ge henne skrivförbjud.
Qui dormit, non peccat
Jag har visat de detta, ja. Men det räcker tydligen inte för att få bort henne eller ge henne en varning.
Får de betee sej hur som helst eller?

Hon kanske ligger med admin med på siten?

tydligen! usch, vilka dåliga moderatorer!
Qui dormit, non peccat
NEJ klart man inte få bete sig hur som helst på nätet.
Kan inte heller acceptera sådant folk :(
oärlighet är ngt jag inte heller kan tåla.
USCH för sådant folk.
Hoppas det går bra för dig och killen
#6 Men herre gud! Klart att dem ska kunna göra något åt henne! Fy F*N vad kass! :(
Vad jag har upplevt på många ställen är att administratörerna är ett flat släkte!!! Dom silar mygg och sväljer elefanter
Hopppas det löser sig mia-38
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Abbis! Du har så rätt så. Admin tänker inte göra nåt åt det!!
Jag skapade en annan sida för att kunna skriva till henne och be henne tala om vad jag gjort henne. Skrev även att jag visste att hon förtalar mej inför andra. Hade fått ett mail av henne. Där fattade hon ingenting! hahahahah…. Hon hade minsann inte skrivit nåt om mej till nån. Ja tjena!!! Nu är hon feg som fasen. Hon vågar inte stå för vad hon gör. Kallade mej sjuk i huvet när jag skapade en annan sida just för att kunna försvara mej mot henne.
Fy för sånna människor som inte vågar stå för det de gör.
Men oj, det där låter verkligen omoget! Det är till och med ganska ovanligt att folk i min ålder håller på så, runt 18 år, och det är fan inte en hög ålder. Sådant höll man på med i 15 års åldern och neråt. Usch vad lågt. Grymma människa!
ja fy fasen!
Det blir värre och värre. Nu skrev hon att hon hade pratat med Janne flera timmar igårkväll när han var på jobbet.
Bara det att jag pratade med honom hela kvällen. Och han var ledig!! Så hon hittar ju bara på! jag kan inte försvara mej eftersom hon hela tiden blockar mej. Också fegt av henne. Hon ville inte stå för det hon hade skrivit om mej till Janne.
Hon vet inte vilken relation Janne och jag har. Och det behöver hon inte veta heller.
Men jag skrev till Janne iallafall att nu får han prata med henne om att hon får sluta.
Jag hoppas inte detta förstör mellan honom och mej.
#16 Ja, jag hoppas oxå att det inte förstör mellan er. Men om han verkligen gillar dig borde han lyssna på dig och verkligen ge dig en chans. Du kan inte byta namn på den där sidan? Tänkte på att då finns chansen att du får vara ifred ifrån henne.

Hela historien låter väldigt barnslig.
Det bästa sättet med sådana människor är att ignorera dom.Märker dom att det dom håller på med tar skruv så njuter dom i fulla drag..
Så det råd jag ger är att både du och din kille skiter i henne!

Om jag va du skulle jag ignorera henne. Hon blir säkert glad att du tar åt dig, låt inte henne leka med dig sådär. Låtsas som hon inte finns så tröttnar hon.
Ignorera är den bästa metoden. Annars vinner ju hon, hon får reaktioner. Precis vad hon är ute efter.
Slutar ni bry er är det inte längre kul. Det är inte kul att leka ensam.
Hon hade ringt han igår för att fråga ut om mej. Men han hade sagt att det är mellan henne och mej. Att han inte ville bli indragen i nåt.
Jag tycker minsann han kunde bett henne lägga av.
Jag sa till han att hon snackar ju en massa skit om mej som inte stämmer. Då svarade han mej med att :"Du snackar ju om henne."
Jaa..och varför det då?? Verkar som om han försvarar henne en aning.
Nu blir jag lite putt.
Men jag låter det vara. Ska skita i henne och njuta av hans och min förälskelse istället.
Tack alla för råden och att ni lyssnat.
MVH Mia

#22 Jag förstår honom. Det finns få saker som är jobbigare än när kvinnofolk tjafsar. ;)
Och bra idé att skita i henne, det är ju mycket roligare att tänka på din karl och hur bra det går. :)
Hahaha jaa…Det är nog så freemark!
Jag lägger ner det där och njuter av honom istället..fniss
Vill hon bråka får hon göra det med sej själv.
Jo, jag tror nog att det är bäst att du bara ignorerar henner och evt byter andvändarnamn, att dra in honom är både jobbigt för honom och det kan förstöra en hel del.

MIA stå på dig hoppas du får rätt.
Jag skulle stämma sitevärden tillslut om detta fortgick eller iaf anmäla.
LYKKA TILL!
MIA varför inte bjuda hemm alla och ha en trekant?
Ni kanske känner varann bättre äfter det?
#27 Det var det dummaste svar jag läst. Oförskämt också.
Mia. svara henne inte. Så länge ni lägger på mer ved i brasan, så brinner den. Sluta med det och den dör ut. Testa och se.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Jag har lagt ner att svara henne. Det är ju bara hon som gör bort sej i slutänden i allafall om hon fortsätter.
Det som retade mej igår var ändå att han försvarade henne med att säga att jag började snacka om henne. Hmm???
Men jag skiter i det.
Jag var hos han igår och allt var bra mellan oss. Men jag blev dålig så jag körde hem.
Tack alla för råd och stödet ni ger.
Kram
Fortsätt att låta bli att prata om henne. Tar han upp det, så säg till att du inte vill veta/prata om henne.
Lycka till. Kramiz
Väl mött, Tatsja

Vilken pajastråd.
#31 och vad menar du med det?
Väl mött, Tatsja
Nu känns allt olustigt.
Hon fortsätter ta kontakt med honom. När jag var där i fredags så messade hon honom två gånger. Han sa att det var hon.
Igår var han konstig.
Jag tog bort min spärr på henne på min sida för att se vad som skulle hända. Om hon skriver nåt till mej. Jag nonchalerar det i vilket fall som helst. Hon hade vart inne och kollat men inte skrivit nåt.
Allt känns helt fel nu. Det fina är borta.
#31 Läs inte då!
#27 +31 är kanske hon…ligger på samma nivå verkar det som
hahaha..Ja Abbis. Det verkar ju inte bättre.
Vet att båda sprider dålig stämning på flera sajter. Tycker inte det är bra.
Väl mött, Tatsja

det bästa är att inte komentera deras barnsliga inlägg!!
Jag skulle nog ställa honom mot väggen och kräva lite svar! Vet att det är svårt när man är förälskad. Men jag är hellre ensam än i en relation där jag mår dåligt. Han måste ju kunna förklara vad han håller på med.
Stå på dej, du måste få må bra!!
Dessa personer har inte längre tillgång till relationer.ifokus.

så bra då