Killens syster=bitch
Hej Alllihop! Jag är en 19årig tjej och har varit ihop med min kille sedan 25 sep 2007. Vi förlovade oss 1 maj 2008. Vi bor tillsammans i en lägenhet ca 50 meter ifrån hans föräldrar och ca 100 ifrån våran arbetsplats. Som är ett bageri/konditori/café. I början när vi blev tillsammans så gick jag ännu på gymnasiet och jag kände att min pojkväns mor inte gillade mig. Hon pratade nästan aldrig med mig osv. Men nu är det bättre. Min pojkvän har en syster som är 8år äldre än honom. Hon bor inte kvar på gotland utan i Solna. Men åker hem vid vissa högtider, samt på sin semester. När hon kommer hem så vänder hon bokstavligen allting upp och ner. Hon tjatar på min kille och tycker att han skall jobba fler timmar om dagen som hon, hon jobbar faktiskt över nästan jämt på sitt jobb som “utredare åt missbrukare mm“. Samt så skriver hon långa listor på saker som han skall göra. Gnäller på sina föräldrar och tycker att dom har för mycket överflödig arbetskraft på bageriet. Det konstiga är att hon gör massa saker som ingen ens bett henne om och sedan skall hon ha tack och beröm för det. Att hon minsann åker hem på sin semester och jobbar?! men vafan ingen har lixom bett henne om det. Hon är drygt 30år men beter sig som en sexåring och det får mig att koka av ilska. Ingen av de anställda tycker om henne och dagen innan hon skulle komma så frågade en anställd mig:När anländer fittan?. Arbetsplatsen är ett litet familjeföretag som hon helt o hållet tagit avstånd ifrån men ändå kan återvända till och styra o ställa. Min pojkvän som förmodligen kommer att ta över hela företaget blundar bara. Han säger ingenting när hon tjafsar med honom. Jag skulle jättegärna vilja säga till henne att hålla käften och åka hem till sin sketna lilla lägenhet och lägga sin energi på att skaffa en kille istället för att tjafsa och lägga sig i. Det har till och med gått så långt så att hon har lagt sig i vårat förhållande och våran ekonomi. Jag och min sambo höll även på att få fira jul separat pga att hon inte ville att familjetraditionerna skulle brytas. Alltså att jag en utomstående skulle fira jul ihop med deras familj och släkt. Har ni varit med om något liknande?
Nä, fy vilken hemsk människa. Stå på dig!
Sara
Det finns människor till allt. Bara att försöka ignorera henne och prata med din sambo. Vad säger han om det?
Oj.. fy vilken människa… verkar vara en typisk sån som inte kan lyssna och bara kör över folk… lever i sin egenvärld.. hon verkar påverka rätt många som inte kan säga imot. detta är dock inte dit jobb att säga ifrån, utan det är något din kille måste göra.. varför ignorerar han henne för att hon är jobbig vågar han inte säga ifrån? Hon verkar ju inte förstår det själv och vill sen att alla ska vara henne tacksamma för något dom inte ens behövt hjälp med och hon gör ju intrång.. hon kan ju omöjligt veta att honsjälv beter sig så.. någon bör säga det till henne..för hennes egen skull faktiskt! och självklart omgivningen.
prata med din kära kille o se om han kan prata med henne?

skit i henne totalt istället. säger hon nått så säg bara jasså, jaha så tycker du, så trevligt för dig o andra korta meningar med det tonfall du trivs med just då
de finns sånna människor som är egoister o allt ska vara på deras vis minsann annars är de nästan så att världen går under! o får de inte höra hur duktiga de är så slutar det med att "alla hatar mig","ingen tycker om mig" eller ännu värre som din killes syster redan kör med "jag är faktikst jätteduktig o kan allt o du förstår inget". kommer nog mycket från inre osäkerhet o en vana att köra över folk som hon vill får ingen orkar säga emot pga bråket som blir då. sen jobbar hon ju med människor som behöver hjälp vilket är de värsta en sådan person kan göra egentligen för de kan inte släppa taget när de väl ska slappna av.
gör som killen din o ignorera, att få ett utbrott kommer du inte långt med med en sådan människa. då är tystnad, ignorans och att inte berömma henne mycket värre för hennes självkänsla.
Qui dormit, non peccat
Låter som någon som alltid har fått som hon velat, hatar sånna personer. Tror nog att det är bäst att bara ignorera för husfridens skull, eller så skiter du i husfriden och tuggar emot.

Vad säger föräldrarna om hennes beteende?
Om bageriet är lönsamt, så har de förmodlingen inte för många anställda, och hinner din kille det han ska på sin arbetstid, så behöver han rimligtvis inte jobba över. Behöver hon jobba över jämnt så beror det på antingen på att hon är ute efter komptid eller övertidsersättning, vill känna sig oumbärlig, inte har något bättre för sig eller arbetsplats som inte fungerar så bra, svag arbetsledning, överbelastade anställda, anställda som gör fel saker eller vad det nu är för fel.
Har hon tagit avstånd från företaget så har hon uppenbarligen inte i företaget att göra om ingen ber henne. Punkt slut.
Hur jobbigt det än låter så måste pojkvännen och hans familj sätta gränser för henne, om man nu inte står ut med att ha det som man har det. Tycker pojkvännen och hans föräldrar att det är OK att hon håller på som hon gör? Isåfall blir du ju ganska ensam mot henne.
Framtidsscnario ang jultraditioner, eftersom julen alltid ska vara som den varit. Hon har familj i Stockholm och lämnar man och barn för att åka och fira jul med sina föräldrar, samtidigt som du ska vara ensam hemma med dina barn och din kille ska fira jul med henne och sina föräldrar.

Hahahah:P är du säker på att du är inte tillsammans med min kille:P du låter som mej!
Jag känner igen det där helt och hållet. Bara att jag håller på och grälar med hela killens familj just nu om nästan allt. Men det enda jag kan säga till dej är att det är din kille och hans familj som måste säga ifrån, det är inte ditt jobb för om du gör det kan jag lova att det blir ett jäkla liv.
Min killes syrra är 4 år äldre och lägger sig i allting och om jag säger ifrån så kallar hon mej för både det ena och det andra som är inte smart att nämna här. Och är det så att hon är likadan så gör dej själv en tjänst och be din kille och hans familj säga ifrån. Annars är det inte så mycket kvar att göra tyvärr
Jag hade aldrig skrivit in detta om det inte var så. Jag tyckte bra om henne i början men tillslut så blev jag bara mer o ber förbannad. Min kille säger att det inte är någon idé att säga till henne för hon lyssnar ändå inte och hon får alltid som hon vill. Hennes mor sa till mig innan julen att tyvär så är hennes dotter så som hon är och det är kanske därför som det aldrig håller med någon kille. Jag förstår om hon "måste" jobba över för ty hennes livsstil är inte billig. Utlandsresor, jämt på krogen, shoppa, äta ute jämt osv… aldrig sitta ner och ta det lungt. Men min pojkvän gör inget av detta och behöver ändå inte jobba över då han jobbar sina timmar. Jag tror inte att man kan köpa sig lycklig.
Tack för era tips och råd jag känner en enorm lättnad alltid lika skönt att veta att man inte är ensam.
Puss och kram till er alla!
Det finns knäppisar överallt.. Iband funkar det bäst att abra bita ihop, men oftast tycker jag att det är bäst att säga vad man tycker. Om hon ändå "hatar" dig så kan det väl ändå inte bli någon förlust på saken?

Sådär var mitt Ex syster också… Vi var tsm i 4 år och det var till stor del pga henne som det krashade mellan oss.
Snälla ni som skriver. Tänk på att göra nytt stycke med jämna mellanrum. Dessa långa stycken är otroligt jobbiga att läsa och dyslexiker orkar/kan inte läsa. Då försvinner ju meningen med det som ni vill ha fram.
Så snälla. Gör nytt stycke efter 5-6 rader, så kan alla ha glädje av att läsa det som skrivs
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?