Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1964 ggr
LinnB
2009-01-25 23:34
0

Mot andra?

Har funderat på detta sedan igår, då jag umgicks ensam med ett 'snutteplutt'-par.

Om ni och eran partner umgås med singelvänner/föräldrar/andra par, hur beter ni er? Kysser ni varandra och pratar som när ni är ensamma eller är ni mer reserverade?

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Musiken
2009-01-25 23:40
0

Jag har varit valdigt reserverad med sadant, men det borjar andras nu. Pussas garna, haller handen och kramas och sa emellanat, men "glommer inte bort" sallskapet! Tycker att det ar ratt oforskamt att sitta och gulla hela tiden nar man har sallskap.

freemark
2009-01-25 23:42
0

Vi brukar bjuda en vän över på middag och film och då är vi lite mer reserverade för vännens skull för jag tror knappt hon vill se oss hålla på. Vi pussar då och då och om hon går på toa så brukar vi kramas. Med föräldrarna så håller vi hand och kanske nån puss men inte mer.

Aviendha
2009-01-25 23:43
0

Eftersom man har sällskap så läggs ju fokus på att umgås. Men att krama hans hand eller så, kanske ge en puss när man går förbi varandra eller så gör vi ändå.

hus-musen
2009-01-25 23:52
0

Hmm ja de beror lite på vilka man umgås med=) Våra vänner är så vana så de bryr sig inte om vi klänger lite på varandra. men vi gör det inte hela tiden, de blir mer en "smygklängning" Lite artighet har man, de är ju skittrist att känna sig som 5 hjulet!

När vi är hos släkten/föräldrarna så är vi lite mer reserverade, men de blir  smygklängning i hörnen ändå=) Men rent öppet så är de väl nån puss, hålla handen, kramas lite osv

Med andra par (beroende på vilket par o hur bra vi känner varandra) så kan de gå lite långt ibland kanske=) Är vi bra vänner så kan de väl bli typ smygsnusk under nått täcke, men man vet redan om det o vännerna gör likadant!

Är rätt öppen med sex o sånt, jag är inte blyg. Men jag tänker oxå på hur andra kan uppfatta situationen o de kan vara blyga eller helt enkelt känna sig besvärade över att jag o killen klänger. Tänker för mycket på andra ibland=)

Qui dormit, non peccat

Karmatarerskanise
2009-01-25 23:54
0

VAr det bara vi och en annan, så betedde vi oss som vänner ska. Inget pussandes och sånt.

VAr vi fler kunde vi pussas och gullas lite.
Men inte alls som man ser vissa göra.

Sånt ville vi helst hålla för oss sj.

ChristineL
2009-01-26 10:26
0

Min kille visar gärna sina känslor öppet, så visst blir det lite pussar och kramar även om släkten är med. Skulle vi däremot vara ensamma med en singelkompis så skulle jag iaf försöka vara mer neutral.

Niini
2009-01-26 10:58
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nån få puss/kram är väl helt ok, men att klänga på varann konstant är väldigt onödigt. Jag tycker det är rent oförskämt mot de andra att sitta där och slicka ansiktet av varann, oberoende om det är ett annat par eller en singel. Sånt kan man nog spara tills man kommer hem!

Vänner och bekanta vet nog att man gillar varann utan att man ska behöva sitta och visa det mitt framför ögonen på dem. Dessutom kan en blick säga minst lika mycket sinsemellan men är mer diskret mot omgivningen Flört

Ni får ursäkta om ni anser jag har starka åsikter men råkar ha en f.d. vän som var heöt jäkla hopplös med det där. T.o.m. vid matbordet höll hon på.. en gång var hon påväg att klä av honom också..

ChristineL
2009-01-26 11:00
0

#7 - Jag kan inte annat än hålla med! Nån måtta får det allt vara!

LinnB
2009-01-26 11:24
0

#7 Jag håller helt med! Det finns ju gränser.

Nog kan jag och min pojkvän visa våra känslor genom någon puss eller kram då och då, men vi sitter inte ihop som vissa.
Paret jag umgicks med pratade bebisspråk, tittade varandra djupt i ögonen, kysste varandra, kramades, gullades… man blir aningens obekväm i situationen även om jag känner båda någorlunda bra.
Visst är väl det vackert att dom är så kära, men… ja. Glad

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

fotokrafs
2009-01-26 15:12
0

Pussar, kramar och hålla hand går väl an, så länge man inte nonchalerar resten av sällskapet. Hångel och smek för att egga varandra väntar vi med tills gästerna dragit. ;)

Tror faktiskt att vi är mer gulliga hos våra morsor än med vänner, eller är det bara jag som fått för mig att Älsk snackar mer gulligull med mig hos sin morsa?

emsems
2009-01-26 15:19
0

Vi umgås mer som vänner, men det blir väl lite mer kärleksfulla blickar och så… Samt att med vissa par är vi väl mer sammanklistrade. Tex killes syster och hennes man är väldigt kramiga och så, då blir man lite mer så själv automatiskt, men inte alls så farligt. Skulle nog itne kyssa honom, kanske en liten puss om vi festade =)

Gasoline
2009-01-26 15:27
0

Jag vet hur jobbigt det är att umgås med ett nykärt par som inte kan ge f*n i varandra i 2 sek, tycker att det är grymt jobbigt även fast jag har pojkvän själv. Så själv håller jag inte på så i andras sällskap. Kanske sitter i knät, håller hans, en puss ibland eller så. Men inte mycket mer.

hurricane
2009-01-26 17:04
0

Om man är tillsammans med eller två kompisar umgås vi som vänner bara, är man lite flera känns det mer okej att ge varandra någon puss eller kram lite då och då. 

Det är så jobbigt att umgås med några som ska hålla på och klänga på varandra hela tiden. Då känns det ju bara helt onödigt att vara där. Varför bjuda över någon om man änåd bara tänker sitta och pussa på sin kille? :)

Ressu
2009-01-27 12:15
0

Håller med #7. Ska man umgås så ska man inte klänga på varandra. Utan tyngdpunkten ligger ju på att umgås.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

TerriZue
2009-01-27 14:01
0

Tjaa.. i början var vi nog väldigt klängiga även när vi umgicks med andra… nu håller vi oss mer i skinnet.

Vi håller oss nära varandra och pussas och kramas trots att folk är närvarande men det är mer "rumsrent" nu. (Känns som fel ord att använda för det låter som att vi var värsta galningarna förut men det var vi inte) :)

Sen är vi väldigt mycket för gulliga smeknamn och liknande… men när vi är med andra är det "älskling" som gäller… hemma har vi miljoner gulliga smeknamn.. :P Jag vet att jag skrev ner några av dem i en tråd förut och de har ökat i antal sedan dess. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus