Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 4754 ggr
Liss
0

Ålder er i mellan?

Jag ber om ursäkt redan innan om de blir virrigt, men jag ska försöka:)

Jag är medlem på en dating sida och har märkt att medans jag tycker de är okej med 28 åringar så tycker jag 30 år är lite för mycket. Och ändå är det bara 2 år mer.. Är det kanske en mental block? Att jag bara är 21 år och då låter dem i 20års åldern mer som min målgrupp. De är rätt många 30åringar som skriver nämligen, och de känns som dem bara är ute efter lammkött:P Men kanske dem tänker annorlunda helt enkelt.

Själv har jag inget imot andra som är tillsammans med mycket äldre personer. Men jag har enbart vart med en 1år äldre, och senaste dejten var 6 år äldre. I slutänden är det ju personligheten som räknas i vilket fall.. men

Sjävla frågan är egentligen, har ni några gränser på hur mycket äldre en partner får vara. Och tror ni det finns något mer positivt med en äldre partner?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

MimmieM
0

det låter så mycket äldre med 30 än 29 :) jag dejtade mångasom var 30 och de var fina människor det med. min lillasyster är 20 och tillsammans med en man som är 35. Mogna män är bra. de velar inte på samma sätt (min uppfattning)

Carpe Diem

JossanH
0

Mina pojkvänner har alla varit äldre eller lika gamla. Var tillsammans med en kille i 3 år som var 7 år äldre än mig. Jag var 17 år.
Då var verkligen han den äldsta jag kunde tänka mig.

Mitt senaste ex var 4 år äldre och vi var också tillsammans i 3 år. Det jobbiga var ju bara det att han började närma sig den övre 20års åldern och då började hans biologiska klocka ticka vilket jag inte ville så precis innan jag skulle bli fast i familjelivet drog jag mig ur. Ville alltså inte ha någon äldre då heller.

Nu är jag tillsammans med en kille som är lika gammal och vi är verkligen på samma ställe i livet. Även om vi skulle hamna i familjelivet inom en snar framtid skulle inte betyda samma sak som med någon av dom andra… Det skulle inte bli en "vanlig" familj det inte hehe.

Jag är 24 och tycker också att 30 låter så himla gammalt! det måste finnas ett tjugo i början på hans ålder ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

LiveLoveLaugh
0

Min sambo är 4 år äldre än mig. Han är 26 och jag 22. För oss passar det perfekt för vi ligger på samma nivå.

Två av våra gemensamma vänner är en konstig historia. Tjejen är 20 och han fyllde 30 förra veckan. Och nivå-mässigt ligger hon före. Hon längtar efter barn medan han vill ta det lugnt ett tag till.

Jag tror det är väldigt individuellt. Säg inte nej till åldern. Säg ja eller nej till personen :)

Susanne
0

Det skiljer 7 år mellan oss, det är jag som är äldst.
Det var jobbigt för mig i början eftersom han var 23 och jag 30, han var så ung men jag insåg ganska snart att en siffra är en siffra och inget annat. Min kille är mogen och ansvarstagande, en man och det var det jag behövde. Ingen av de tidigare killarna, alla äldre än mig, har varit en man och skillnaden är enorm.
I början kändes det faktiskt lite som att jag var ute efter lammkött*LOL* och fick även kommentaren från vänner med glimten i ögat.
Jag håller med föregående talare, säg ja/nej till personen.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Aviendha
0

Alltså åldern "ska" inte spela någon roll, men jag har erfarenhet av att det är åldern som gör en själv intressant. I vilket fall så lär du upptäcka det rätt snart om så skulle vara fallet.

Mellan mig och killen är det 5 år. En vän i min ålder är tillsammans med en kille på 29, ser inget konstigt i det. Det "jobbiga" kan vara familjegrejen, det är den jag tänker på när jag fasar för höga åldrar ;)

ChristineL
0

Egentligen tycker jag inte att åldern spelar någon roll. Men jag har själv varit i ett längre förhållande med en som var tio år äldre och det blev ett problem. Jag var inte redo att skaffa barn när jag var 20-21, och det ville han då.
Men om förhållandet ska fungera så måste man nog ha ungefär samma mentala ålder.
Och Lisette, känner du instinktivt att du inte vill ha en 30-åring så struntar du bara i att svara :P

Niini
0

Gränsen går väl där man inte längre har så mycket gemensamt och den ena hunnit mycket längre i livet, ex. En 20-åring som fortfarande går i skolan och lever studieliv har knappast så mycket gemensamt att vara ihop med en 30-åring som redan varit gift/förlovad en gång, har barn och har jobbat i flera år.

Själva har vi lite på 4 år mellan (5 år om man bara ser till födelseåren) och det tycker jag är riktigt passligt, i alla fall för oss :)

SLennartsson
0

Jag och min pojkvän är lika gamla. :)

Jag tycker inte åldern har ngn större betydelse..

Jenahbella
0

jag och sambon e lika gamla. eller jag e ett halvår äldre :P
killarna jag vart tilsammans med har vart lika gamla eller några år äldre..
skulle tänka mig att va tillsammans med både yngre och äldre men de finns förståss gränser :)
+8 och -3 år e nog max för mig men vadå, hittar man den rätte så spelar de ju egentligen ingen roll? :)

Lenore
0

Jag har ingen åldersgräns på mina partners alls. Vad som betyder något för min del är den mentala mognaden. Om en kille/tjej är 20 år äldre än mig men är jämngammal mentalt är det inga problem då vi ligger på samma "nivå", men om h*n är mer mogen och har kommit längre i livet än mig kanske vi inte har så mycket gemensamt och då fungerar det inte. Principen är lika om personen är yngre.

Salladshataren
0

För mig spelar åldern en roll. Vill helst ha en kille som är max 4 år äldre än mig. Med tanke på att det många gubbar på 30+ som skriver till mig som är bara dryga 19 år. Känns då bara som de är ute efter sex än ett förhållande…

Fast jag vill ha en äldre kille, men inte för gammal.

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

JossanH
0

Förresten så är en av mina kompisar tillsammans med en 17 år åldre kille. Hon var bara 17 när dom blev tillsammans men är sambos och har katter och hund tillsammans. De har varit ett par i 7 år nu.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sarah
0

35 dagar är inte så mycket ;)

kittun
0

Min förra man var 20 år äldre än mig och min nuvarande är 9 år äldre. Jag har alltid dragits till äldre män av någon anledning. Frånvarande Pappa kanske, vad vet jagGlad

hus-musen
0

jag har alltid gillat äldre killar de har jag. de kan ha mera att erbjuda o de är mognare o har växt ifrån mycket av småpojksfasonerna. men har alltid kommit fram till att de är trista i längden o de är tröttsamt att höra; ja men du är ju så ung än.. o så är det de faktum att alla äldre 30+ som varit ute efter mig har bara velat ha en ung flickvän att visa upp o skryta över! lite status för deras del liksom.. jag är då 20 år nu.

men jag har en jämngammal kille nu, o vi har varit tillsammans i 4½ årSkrattande

Qui dormit, non peccat

Madde
0

Själv är jag 5 år äldre än min pojkvän. Jag är 27 och han 22.

De flesta säger att jag har skaffat lammkött, bli tjatigt i längen att höra. Måste jag säga.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Aviendha
0

#17 Det förstår jag!

Madde
0

#18: Det roliga i historien är att min sambo var den som var kär i mig från början.

Jag och min kille jobbar på samma jobb, men alla tror att det är jag som har förfört honom. Vilket inte är sant heller.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Aviendha
0

#19 En sådan "liten" sak är inte lätt att dras med. Jag vet vad du dras med, mamma är ju 14 år äldre än sin karl som hon haft i 10 år nu, och det har inte setts med blida ögon. Otroligt trist att det ska vara så. På det mentala planet är de lika, om inte så att han är äldre, och det är ju där det avgörs om man passar ihop.

LinnB
0

Jag är 10 dagar äldre än min pojkvän. Älskar att påminna honom om det, med tanke på att jag blir 18 före han då. Åh, dom dagarna kommer vara så otroligt roliga. Oskyldig

Killarna jag har haft tidigare har alltid varit äldre än mig. 2-4 år, men för mig spelar inte åldern så stor roll alls.
Men… om jag ska sätta en gräns, vilket jag egentligen anser är rätt omöjligt med tanke på att det är från person till person, så… 7-8 år kanske? Glad

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

fotokrafs
0

Jag har ju inte letat killar, utan det har mer bara börjat som vänner. Sen till sist råkade jag falla pladask för en "gubbe".

På dejtingsidor finns det väl massor med killar, gör väl inget om du begränsar dig till killar i din ålder. Om jag fick välja så skulle maken vara lika gammal som mig, förutsatt att han är lika underbar då. Och han vill nog hemskt gärna vara 25 igen. Vi vill ju leva ihop länge! Även om jag tror att jag kommer kolavippen  först, men ändå.

Jag vet inte några generella fördelar med äldre, kan ju tycka att det borde vara visare men men..

[Fiction]
0

Jag har för det mesta dragits till jämnåriga eller några år yngre killar, även om jag har haft en och annan som varit lite äldre än vad jag är. Det var dock när jag var yngre (omkring 19-20 sådär).

Numera tycks alla killar jag finner intressanta vara 4-6 år yngre än vad jag är. Förmodligen beror det på att jag umgås mest med yngre personer över lag och jag blir så gott som alltid tagen för att vara flera år yngre än vad jag är. Min åldersintervall ligger nånstans mellan 23-31. De killar som är äldre än så, har varit alldeles för intressanta av seriösa förhållanden à la samboliv-skaffa barn för att jag öht ens skall vilja ge dem en chans. Vi är på så olika stadier i livet och det funkar inte alls för mig.

Det tycks vara ganska ovanligt för tjejer att dras till yngre killar och jag stöter ofta på en hel del kritik från killar som är 35+ och känner sig dissade av mig på samma sätt som de dissar tjejer som är några år äldre än vad de själva är. Allra helst på dejtingsajter har jag råkat ut för detta fenomen. Om du känner att 30 är för gammalt för dig, så är det förmodligen det. Rent spontant tror jag att 20-25 är din åldersintervall om du är ute efter en partner som är på någorlunda samma plats i livet, med vissa individuella skillnader förstås.   

Som regel tror jag att man stöter på minst problem om man håller sig till en jämngammal partner, men visst finns det undantag. Detta beror helt och hållet på vad man är ute efter med relationen - om man siktar på en framtid tillsammans med den man är ihop med, eller om man bara är ute efter en relation som varar så länge den varar; om man vill stadga sig för gott, eller bara lite lagom för att låta det växa åt det håll det vill… Visst finns det alltid undantag där 30-åringar beter sig som 20-åringar och vice versa, men som regel tror jag att åldern pekar på en ganska lik mognadsnivå iaf. Det här med att tjejer är mognare än killar (mentalt it is) köper jag inte alls, det känns bara som ett dumt påhitt. Detta anser jag vara individuellt.

Om du är ute efter en kille som du ganska snart vill skaffa ett stabilt liv med, är det nog lättare att hitta dem bland de äldre. Men till syvende och sist är det alltid personligheten som avgör.

bosse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och jag var 2 år äldre än min första fru, 2 år yngre än min andra och 17 år äldre än min tredje. Jag hittade till slut rätt till 100%. Jag har inga barn i dom 2 första äktenskapen, men 2 grabbar i det tredje.

Jag har aldrig upplevt ålder som en viktig del i ett förhållande.

Foto bifogat på en av mina yngsta beundrarinnor.

pyromanen
0

Då jag var 18-22 var jag ihop med en som var 2 år äldre, då vi träffades tyckte jag det var lite häftigt och spännande att han var två år äldre, så då var 2 år mycket Skrattande. Den nästa träffade jag då jag var 23 och han 29. Då tyckte jag att 6 ärs skildnad kanske var lite mycket, och förväntade på något sätt han skulle vara med mogen och erfaren än han nog var…  Min nuvarande man träffade jag då jag var 32, och han 47. Då funderade jag lite på vad det var med mig… hade jag åldrats så att jag behövde en 15 år äldre för att känna mig på våglängd? he he  Jag tyckte att de på min egen ålder var omogna och inte intressanta.

15 år skildnad fungerar mycket bra! , garanterad bästa hittills.

fotokrafs
0

Haha, kan tillägga att första killen jag hade var ett år äldre och den andra typ 5 år äldre, sen träffade jag en kille som var drygt 10 år äldre och nu är jag gift med en 17 år äldre än mig. Maken är helt klart den bästa!

Har även träffat en som var drygt 20 år äldre men han var slemmig så det blev bara en träff.

Karmatarerskanise
0

bosse; söt flicka!

Angelclaw
0

det är 7 år mellan mig och sambon, och vi firar 9 år i januari.

Kan väl tycka att det är lite från person till person men jag tycker faktiskt att det blir lite osmakligt om det skiljer för mycket, speciellt om den ena parten är väldigt ung, men som sagt det är ju också från fall till fall!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Musiken
0

Det ar 4 ar mellan mig och "kanske-snart-pojkvannen" :P Helt klart aldsta hittills! Har alltid dragits till jamngamla eller 1-2 ar yngre killar. Iofs sa trodde jag att John var yngre an mig nar jag forst borjade prata med honom, sa egentligen sa faller han ju inom mina "ramar" ;)

Mentalt sa ligger vi pa precis samma niva, vilket ar valdigt skont. Han har haft ett valdigt trassligt liv sa nu borjar han antligen landa och komma in i studentlivet lite, dar jag ar nu. Fastan vi nyss har traffats sa har vi redan pratat om framtiden, och vi har samma mal. Garna giftermal och barn, men om nagra ar osv osv. Det kanns valdigt skont att inte kanna sig stressad att vara "ung och vild" eller skaffa familj, utan bara vara! :)

kerre
0

2 års skillnad på mig och sambon han är 23 skulle inte vilja ha en äldre hade helst haft en till jämnårig eller en yngre för äldre killar vill alltid starta familj och gifta sig och sånt skrämmande + om man skulle gifta sig etc hur kul är det med en tex 17 år äldre kille när män endå dör när de är yngre jaja lite krasst kanske.

gjorde slut med mitt x när han ville förlova sig så hoppas på att nuvarande sambon inte hittar på sådanna dumheter, annars får det bli tjej förhållande för då blir det inte lika mycket snack om barn tjosan iallafall haha

pyromanen
0

#30: Det där med när man dör går ju inte at veta!  Det finns de som dör i cancer vid 40 eller i en bilolycka vid 22, många får hjärtinfarkter vid 60 medans vissa är väldas piggga tills 98, så att låta funderingar om döden avgöra verker enligt mig rätt korkat.  Att man kommer att förlora är det alltid risk för, men störst är risken att det sker pga skilsmässa innan det sker pga död.

Min mormor blev 45, min mamma blev sjukpensionär vid 48. Min manns mamma är 92 och helt pigg, hans farmor blev 101.  Att han är 15 år äldre än mig innebr inte automatiskt att han dör 15 år före mig.  Och vad spelar det för roll om han gör?  då har vi kanske varit lyckligt gifta  30 år..  Är jag fortfarande pigg då då kanske jag får tillfälle att träffa ytterligare nån trevlig mann ha ha :-)  eller så ska jag väva trasmattor o sticka tröjor till barnbarnen Skrattande

kerre
0

# 31 bra att du har den synen kanske också får det när jag är äldre =) men i min släkt blir kvinnorna bortåt hundra och i min sambos släkt får de alzaimers (eller hur man stavar) fast ioförsig behöver inte det betyda att jag blir äldre än 25 eller att han skulle bli ett ludd. men men

[cancan]
0

Min pojkvän är 29 och jag 21.. tycker inte åldern har nån betydelse…

Hennum
0

den äldsta jag träffat var 14 år äldre. Vi hade väldigt kul ihop, mest för att han var så barnslig :P

Personen jag är kär i nu är 8 år äldre, funkar fint. Tänker inte så mycket på att han är så mycket äldre, utan mer på andra små fel :P

Jag träffar både killar som är 8 år äldre o sånna som är jämgamla. Och det handlar hela tiden om personligheten o inte åldern.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

emsems
0

När jag var medlem på en dejtingsida så var jag 23-24. Jag sa då att jag söker killar i 22-28 år. Jag tycker att äldre känns för gamla och att yngre känns för unga… Undantag kan väl säkert ske, men samtidigt vill jag nog inte ha en 30åring som beter sig som en 20åring heller så…

rackartyg
0

Kärleken har ingen ålder.

Angelclaw
0

håller väl med till viss del om åldern inte spelar ngn roll, men som sagt, om vi säger att den ena parten är 15 och den andra 45 så kan iallafall jag tycka det är lite osmakligt, i mina ögon, det beror liksom på hur mycket och i vilken ålder det gäller.

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Saintpaulian
0

Jag är 2½ år äldre än min man.

Anna77
0

Jag är tre år äldre än min sambo och det funkar kanonbra!

Pheobe
0

min man är 12 år äldre än mej. Jag är snart 29 och han blir då 41. Vi har varit ett par i snart 10 år

cacao
0

Min sambo är 18 år yngre än mig, jag själv är 45 och han är 27.

Kan lätt påstå att detta är det absolut bästa förhållandet jag någonsin haft.

Själv har jag oftast umgåtts med folk av båda kön som varit yngre än mig och trivs bra med yngre människor i sällskap.

Jag och min kille har ett utmärkt socialt liv och det funkar också med våra respektive familjer på ett ypperligt vis. Min äldsta som är bara 3 år yngre än min sambo så det blir knappast någon "styvfar" "styvson" relation utan mer en kompisrelation utan några konflikter liknande de jag tidigare upplevt i förhållanden med jämnåriga män eller män som varit äldre än mig då dom ofta går in i en auktoritär position som "styvfar" och det då ibland uppstod konflikter.

Sexuellt är det helt idealiskt då det verkligen stämmer på många vis det som ofta sägs "på skoj" dvs att en kvinna över 40 blomstrar i sitt sexliv och en man över 40 vissnar ofta ;) Och att en man runt 25-30 verkligen står på sin höjdpunkt vad gäller sexualitet. Öppenhet, experimentlusta och aldrig någon prestationsångest eller potensproblem här inte ;)

Medarbetare på sajten irishcob

Gasoline
0

Två år kan oxå vara två år för mycket, det brors ju på vart man sätter sin gräns själv, och i vilken ålder man själv är och vart man vill i livet.

Just nu skulle jag inte kunna vara tillsammans med någon yngre, då jag tycker att killarna som är yngre är otroligt omogna. Min äldsta pojkvän va 8 år äldre än mig och vi trivdes bra ihop, vi va tillsammans över 2 år, och va vart tillsammans när jag va 14 år. Däremot en kille som det va på g med va 10 år äldre, men jag insåg att det inte skulle fungera då han höll på med andra, dessutom ville väl han ha barn inom snar framtid (det va iaf så han sa), och det va jag inte riktigt mogen för.

Så där har vi oxå en sådan där 2 år för mycke grej. När jag är 25 kanske jag skaffar mig en kille som är 10 år äldre, för att jag är kär, och känner att jag är redo att skaffa barn, och det vill nog säkerligen han oxå.

siddelina
0

Det är 11 år mellan oss, men jag tycker inte att det är åren som är det väsentliga, det är personligheten.

cacao
0

Helt klart är det individerna det beror på och inte ålderskillnaden. Dock finns det tyvärr rätt mkt fördomar ang ålderskillnad i samhället.

Gluskap
0

Min pojkvän, snart sambo, är nästan 2½ år äldre än mig.

Pheobe
0

#41 Var har du läst att män över 40 vissnar?? Skulle nog säga att det är tvärt om faktiskt.

bosse
0

Pheobe, har du hört vitsen om 08orna som kom ut på landet och såg tjuren som betäckte flera kor? Hon påpekade det för sin man och svaret blev, "men inte med samma ko." Efter ett långt äktenskap så avtar lusten för båda parter - oftast. Ingen regel utan undantag.

Jag hörde berättas om 60-årig fransman här i Congo gift med en lokal ung tjej. Hon klagade på att han ville älska varje dag, när han kom hem från jobbet. (Han var svartsjuk för hon ville träffa sina egna älskare ibland) Afrikaner har en annan syn på sexliv än vad jag är van med iaf.

Pheobe
0

#47 Du har nog fått en helt tokig bild… långt ifrån alla har det så, inte bara ett undantag…

cacao
0

#46 Läst? nja, jag kanske talar av egen erfarenhet där ;) Ingen regel utan undantag heller men själv har jag till 99% dåliga erfarenheter av 40+ män både vad gäller social kompetens och sexuell kompetens.

Och oavsett vart man befinner sig, exvis på puben, mötessiter på nätet osv osv så blir man spydigt bemött om man ger dom nobben eller inte uppskattar deras ofta småpatetiska raggningsätt. Får man "snuskmail" så är det faktiskt till 100% enbart 40+ män som skickat och på puben är det enbart 40+ män som har åsikter om min sambos unga ålder jämfört med mig. Erkänner att jag har lessnat ur totalt på denna åldersgrupp av män och kanske haft otur att träffa "idioterna" men som sagt var så har vi alla säkert olika erfarenheter och givetvis inser jag att man knappast kan säga att alla män över 40 har vissnat eller är idioter.

Pheobe
0

#49 nä då ska du ha träffat en stooor andel över 40 för att kunna säga det… kanske är det så att de som är ensamma är så men de som varit upptagna och nått åldern inte blir så?

pyromanen
0

Verkar omoget på mig att generelisera om hur män i nån viss åldersgrupp "är" oavsett vilken åldersgrupp det handlar om.

cacao
0

Har varit gift med 40+ man

Jobbar med 40+ män

Träffar 40+ män på krogen/puben

Får skit av 40+ män på nätet

osv,osv,osv kan göra listan skitlång!

Märk väl att jag inte heller påstår att ALLA 40+ män har detta beteende, utan detta är min/mina upplevelser. Omoget? varför skulle det vara omoget att ha en speciell åsikt baserad på egna upplevelser? Då är det väl i såfall mer omoget att ej acceptera att vissa har denna åsikten.

Gasoline
0

#52 Vill inte lägga mig i om detta är en omogen åsik eller ej, men det kanske är så att det inte är fel på män 40+ utan kanske årskullen helt enkelt? Dessutom brukar det ju vara så att vissa människor drar till sig en typ av människor..

Ville bara lägga till detta, jag är opartisk i denna fråga ifall detta är en omogen åsikt eller ej.

fotokrafs
0

#41 Haha, det där "varnade" min älskling mig för "att en kvinna över 40 blomstrar i sitt sexliv och en man över 40 vissnar". Fast jag vet inte, får se när jag är 40 om jag skaffat en bunt älskare ;)

Quiila
0

Mellan mig och mitt ex var det 6 år, men min nuvarande är 73 dar yngre än mig. Tycker mer att det handlar om mental mognad än ålder i siffror.

~Quila Roze~

freemark
0

Jag är 26 och min fästman 23. Det märks inte.

Jag har varit med äldre men jag skulle inte kunna tänka mig att ha ett förhållande med någon runt 18 och speciellt inte under. Jag kommer ihåg själv hur ung jag var då fästän jag förstås trodde att jag var jättemogen för min ålder. ;)

pyromanen
0

#52: Om jag personligen träffat några svarta människor som inte var så smarta är det då OK om jag genereliserar och säger att svarta är mindre intelligenta?  Om jag träffat några judar som är rika och giriga.. är det då OK om jag genereliserar och säger att juder är rika och giriga?  Böger är si o så?, män över 40 vissnar?

cacao
0

Visst, det hela kan dras till sin spets om man nu väljer att läsa inläggen så som du tycks göra.

Återigen, detta är MIN generella uppfattning och mitt ställningstagande, om du och/eller andra tycker annorlunda är det ju helt er sak.

Karmatarerskanise
0

Nu tycker jag vi lägger ner denna disskussionen.
Starta en ny tråd där ni disskuterar detta ämnet ;)

Pheobe
0

#52+58 Tanken slog mej… kanske inte är fel på alla de där männen… det dom har gemensamt är Dej faktiskt… kanske är du som behöver ändra din uppfattning helt enkelt. Finns många som har det hur bra som helst.

cacao
0

Jaha, precis! Tur att ni har bra erfarenheter av 40+gubbar, för det har ju inte jag då. Alla är vi olika men jag gillar helt enkelt inte att få äckliga sexinviter via nätet på helt vanliga sidor så som ex vis Vilda webben och liknade vilket jag till 99% får ENBART av 40+ män. Jag gillar inte heller bli antastad av överförfriskade whiskey/ölstinkande män när jag är på krogen/puben vilket jag till 99% blir ENBART av 40+ män. Vill heller inte få "gubb-bittra" kommentarer ang min och min sambos ålderskillnad av "random" 40+ gubbe/gubbar på arbetsplatser mm

Som sagt var listan kan göras kilometer lång och det är inget jag "upptäckt" eller bara kommit på helt plötsligt, detta fenomen har drabbat mig sedan jag var i 20 års åldern och jag har en hel del medsystrar som glatt håller med mig.

Sedan så ÅTERIGEN måste jag tydligen upprepa att jag generaliserar INTE. Detta är min uppfattning och mina erfarenheter ang 40+ män. Andra personer behöver som sagt var inte dela dom.

Ser snarare att det är ni som svarat mig som generaliserar och har fördomar då ni misstror mina erfarenheter och anser att det är jag som ska ändra mig?!

Och tråden handlade om ålderskillnader i förhållanden och för mig passar en ung sambo utmärkt!Har aldrig någonsin blivit illa behandlad eller illa bemött av unga killar, varken på nätet eller irl och sexet blir man verkligen aldrig missnöjd eller otillfredställd med ;)

Karmatarerskanise
0

Nu får ni helt enkelt respektera att ni har olika erfarenheter och åsikter. Inte lönt att skriva vidare.

Ingen ska heller behöva ändra på sig.

Låt det nu vara!

// Sajtvärd

Ressu
0

Själv är jag 10 månader äldre än min fästman. Åldern har egentligen ingen betydelse.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Pheobe
0

#61 Så när du väl skaffat dej en gubbe så får du byta när han blivit 40 +    Obestämd

cacao
0

#64 Om du hade läst mina tidigare inlägg så skulle du också sett att jag har sambo redan och det är över 13 år kvar tills han blir en 40+ "gubbe"

Denna form av förhållande, dvs stor ålderskillnad mellan mig och min sambo där han är mkt yngre än mig funkar helt utmärkt för oss och är det mest idealiska förhållande jag och min kille någonsin haft. Vi har aldrig några problem i relationerna med familj osv där mina vuxna barn endast är 3-5 år yngre än min sambo då det mer fungerar som en kompisrelation dem emellan och det blir aldrig några "auktoritetskonflikter" som det ibland kan bli i vissa förhållanden när den "nya" styvföräldern vill sätta sig i föräldrarposition gentemot sin sambos barn. Dessutom är jag och hans föräldrar i samma ålder och det är helt ultimat när det gäller att umgås mm

Vi kommer heller inte att skaffa gemensamma barn ihop då vi båda är nöjda med de respektive barn vi redan har så våran framtid består av enbart kvalitetstid där vi till 100% kan satsa på våran relation och aldrig "fastna" i några småbarnsförälderfällor så som graviditeter, blöjbyten och nattvak av småttingar. Som sagt var, funkar ultimat för oss båda och ger oss bägge ett otroligt bra liv ihop!

Pheobe
0

#65 Men alltså är det inte det som är livet? Småbarn, graviditet, att behöva uppleva vissa saker…  Kanske händer det senare i livet att din sambo missat det här med egna barn, att han gett upp detta… Kanske inte… Kanske står du där om 10 år och då kanske han tycker att du är gammal och har samma tankar som du har nu…

Det är ju jättebra att du är kompis med hans föräldrar och det är ju kanon att du har någon att dela ditt liv med och som funkar bra men man aks nog inte ha förutfattade meningar om sånt man inte riktigt vet nåt om… dvs det finns många som har det hur bra som helst. Dock kommer det alltid finnas dom som retar sej på ålderskillnaden men vem bryr sej? Att haka upp sej på andra mår man inte bra av.

Du ska kanske sluta hänga på sådana sidor på webben där karlar slänger sej över dej…

cacao
0

En del av livet har redan bestått av småbarn för BÅDE min sambo och mig, OM du hade läst mitt inlägg så skulle du också sett att jag skriver "VI BÅDA ÄR NÖJDA MED DE RESPEKTIVE BARN VI REDAN HAR" Alltså VI har bägge barn sedan tidigare förhållanden och är fullt nöjda med att inte skaffa gemensamma barn. För våran del så innebär inte livet ihop att skaffa gemensamma barn, vi har andra värderingar som betyder mer i vårat förhållande än att bli föräldrar till något/några gemensamma barn. Vi är knappast de första, enda eller sista par som resonerar så.

Vad som händer 10 år framåt i tiden i ett förhålande kan ju ingen egentligen veta, oavsett om det handlar om ålderskillnad eller ej i en relation, så där har det nog öht ingen betydelse om man är äldre eller yngre än sin partner.

Återigen snackar jag INTE om förutfattade meningar utan relaterar enbart till egna erfarenheter. Givetvis finns det inget som säger att detta är generelt förekommande och jag har också skrivit att alla har rätt till sin egen uppfattning så snälla lägg ner diskussionen ang att du+några fler tydligen inte kan släppa detta med att jag i realiteten faktiskt har dessa dåliga erfarenheter av 40+ män.

Denna tråd handlade ju om ålderskillnad och vad jag fattade dess fördelar/nackdelar och vad som ansågs som gränsen osv. Så fördelen för mig var ju just denna att jag har dåliga erfarenheter till väldigt stor del av 40+ män men jag inser ju naturligtvis att detta kanske inte är något generellt, utan det var helt enkelt mitt personliga ställningstagande baserat på olika händelser som gjorde att jag nu valde en mkt yngre sambo.

Och du menar alltså att det är helt ok att dagligen på olika sidor bli verbalt "antastad" av 40+ gubbar annars kan man välja bort att hänga på sådana sidor som du säger??!! Ursäkta men VARFÖR ska man acceptera att bli verbalt antastad om man nu inte bett om det? OAVSETT vilken community man befinner sig på! Kan säga att även här på iFokus får man mail då och då där det anspelas på sexualitet. Och JA ingen av de mailen har hittills kommit från någon under 40 år…

Inlägget är låst för nya kommentarer