Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 2517 ggr
Karmatarerskanise
0

Lite frånvarande

Jag sitter med ett mobilt bredband, som inte fungerar som det ska. Fungerar nästan inte alls.

Så jag hoppas ni har överseende med detta och att jag pga detta är lite frånvarande!

//Hera - Sajtvärd

Liss
0

Är det 3 du har eller?Tungan ute

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

MimmieM
0

Haha.. Lisette om någon vet hur livet med mobilt bredband vill säga ^^

Carpe Diem

Karmatarerskanise
0

Nej, jag har telenor.

MimmieM
0

hur mycket betalar man egentligen för ett mobilt bredband, och är det värt det?

Carpe Diem

Liss
0

Okej, en vän har telenor med.. och de är ungefär samma där. De bara slutar helt plötsligt eftersom nätet svajar så dant eller nåt.

Jag har tre.. och de är precis lika sugit. Lägger jag mobilen bredvid så stängs internet ner för att de inte får kontakt:P Och jaa.. jag kände bara det att, antingen en sladd som går genom hela vardagsrummet- eller mobilt bredband som stängs ner 100ggr per dag. Så satte i sladden igen:P

Men är ju bunden till de mobila i 24 månader.. och sladden funkar bara till juni. Så där imellan kommer jag svära en massa! Innan jag kan skaffa bredbandet igenTungan ute

japp! där var min redovisning:P

Emmi: Jag betalar bara 199:- i månaden. Så på så vis är de väl billigt, men värt de? Neeh inte förän dem fixar bättre nät för det!

Karmatarerskanise
0

199kr per månad betalar jag. Och nej, det är inte värt det. Men var illa tvungen att ha något i alla fall.

fotokrafs
0

Bra ämnet kom upp, kanske kan kolla upp för egen räkning nu då :)

Har också haft funderingar på mobilt. Vi har en liten dator som Gura brukar ha med på jobbet, och det vore smidigt ibland med tillgång till nätet. Dock surfas det väldigt lite så 200 spänn i månaden känns dyrt, speciellt på tanke hur ostabilt det låter. Fundera på bredbandsbolagets mobila bredband, då vi och resten av grannarna är kund där, för 99 kronor månaden eller förhoppningsvis ännu mindre kanske.

Liss
0

#7 Ja bredbandets har jag ingen anning om, visste inte ens att dem har mobilt bredband. Men är de som telenor och tre, så är de inget att införskaffa enligt mig iaf.

fotokrafs
0

Fattade det som det var telenor så… :(

Är han i stan får han hoppas på okrypterade trådlösa nätverk istället ;P

Karmatarerskanise
0

Så fort det är många so manvänder mobilt bredband åker jag ut. Alltså på kvällarna när jag vill sitta här, är den tiden då flest använder det och då åker jag ut heeeela tiden.

Aviendha
0

Jag har full förståelse, sitter själv och svär många osande rader över mitt mobila "bredband". Ibland tar det minuter att ladda en sida, ibland går det fort. Ofta så måste jag stänga ner och koppla upp igen för att det ska kvickna i, eller så krångar själva dongen så  man måste installera om den om man har otur.

De håller på att intstallera vanligt bredband i denna kåk nu, så jag ska gladeligen byta sen.

När vi ändå är inne på ämnet, fick en lapp från Telia om bredband via uttaget jag fått monterat här, men kan man inte ofta välja mellan leverantör själv, eller är man bunden till att ta en, tex. Telia? Inte insatt för fem öre :P

Mizza
0

Jag har tele2 mobilt bredband och har inga såna problem alls med mitt internet. det fungerar mycket bra, bara att den segar sig lite för mycket ibland. ibland efter ett tag kan de stängas av men de bara koppla upp igen. men jag har oxå full förståelse. :)