Avsluta relationer
Hur brukar du avsluta relationer?
Brukar du låta dem rinna ut i sanden? Avsluta dem med buller och bång?
Brukar det vara du som avslutar, eller brukar det vara tvärtom?
Brukar du tala om för personen ifråga varför du väljer att avsluta relationen? Gör du det isåfall för din egen skull eller för den andra personens skull?
Om någon avslutar en relation med dig, är det viktigt för dig att få veta varför personen vill avsluta relationen med dig? Hur vet du säkert att en relation är avslutad?
Jag tänker främst på vänskapsrelationer, men du får såklart skriva om vilken relation du vill. Och du behöver inte svara på alla frågorna.
Dem flesta av mina vänskapsrelationer har tagit slut för att dem har runnit ut i sanden.
Några relationer har tagit slut pga bråk och då är det för det mesta vännen som har valt att avsluta, jag försöker gärna lappa ihop det men vill inte den andra så går det ju inte.
Jag anser en relation (vliken som helst egentligen) är avslutad när all, eller nästan all kontakt har upphört eller när en eller båda har sagt att relationen är svslutad.
De flesta relationer jag haft och som tagit slut, har runnit ut i sanden.
Finns ett par som jag avslutade pga stora svek från deras sida. Då avslutade jag med buller och bång. Kändes skönt efter vill jag lova.
Samma här. De relationer som har avslutats har avslutats genom att jag eller den andra parten eller bägge har låtit det rinna ut i sanden.
Jag har nog aldrig avslutat en vänskapsrelation med bråk, och heller aldrig förklarat varför jag har avslutat relationen. Och jag kan inte minnas att någon har velat ha någon förklaring heller. Jag kräver heller inte att få någon förklaring av en person som vill avsluta relationen med mig.
Det brukar komma naturligt, och jag tror att bägge parter känner att man inte längre har något gemensamt eller inte har något utbyte av varandra längre.

Vissa relationer tappar man. Sen är det en del som säger upp kontakten utan säga varför, fast vi har inte bråkat.
Om jag bråkar med någon så kan jag säga upp kontakten, utan säga något till den andra parten. Ångrar mig inte ett dugg.
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Vissa har runnit ut i sanden, man växte ifrån varandra/ började i andra skolor/ flyttade till olika städer osv.
Andra slutade med bråk och då ganska direkt! Men nu småpratar jag lite med några igen. Jag är verkligen inte långsint och tycker om att lösa saker om de är värt det.
Men sen så har vi också fall där jag verkligen sagt ifrån och inte velat ha någon mer kontakt. Tex. en tjejkompis som enbart prata ner mig och kalla mig saker, en dag fick jag nog och sa åt henne på skarpen och därefter har jag inte velat höra av henne. Vänner som inte är vänner egentligen har jag ingen anledning till att behålla.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

jag brukar aldrig avsluta en relation oftast för att jag inte hinner innan killen gör det. men dom jag har avslutat har avslutats ganska hemskt. jag sa till onom flera gånger att det var slut men han fattade inte, till slut blev han avstängd ifrån skolan för trakasserier mot mej och då visste alla vad det handlade om..

Vänskapsrelationer rinner ut i sanden. Men många av mina vänner är sådana man inte behöver höras med jämt.