När går det över?
Jag och min pojkvän gjorde slut för ett tag sen. Eller han gjorde slut rättare sagt och jag är jättedeppad. Har svårt att sova, har svårt att äta och jag tänker på honom hela hela tiden. Jag vill ringa honom hela tiden, men har inte gjort det för jag vet att det bara kommer göra allt värre.
Det var en vecka sen det tog slut och det känns inte det minsta bättre idag än vad det gjorde för en vecka sen.
Hur lång tid ska det behöva ta innan man kommer över killen egentligen?
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Vad gör man när det tagit slut och man bara vill ligga hemma och gråta hela dagarna?
Hur ska jag göra för att gå vidare?

Ibland tar de några dagar till några veckor, för andra kan de ta år :) Går inte att säga.
Försök göra allt annat än att ligga hemma och tyck synd om dig själv för att du blivit dumpad. Ut och ha roligt!
Carpe Diem
Hur lång dit det tar att komma över någon är helt individuellt, Men som MimmieM säger, ut och ha roligt! Träffa vänner, gör saker, träffa familjen, sitt absolut inte hemma och tyck synd om dig själv, då blir det bara värre.
/Christine
Det finns ingen tidsgräns på hur snabbt det tar för ett hjärta och läka. Ge dig själv den tiden du tycker att du behöver. Försök att hitta på något annat än att vara ensam, för att få tankarna på ett annat håll för en liten stund, det hjälper.

Det tycks ta tid. I varje fall för mig!!!!
Ensam - men stark!
Man brukar ju säga att de tar dubbelt så lång tid som man var tillsammans. Så var man tillsammans i 2 år så tar de 4 år att komma över personen.
Men de tror jag väl inte direkt på. De är så individuellt efter hur man är själv också.
För mig tog det kanske 2 månader, efter att jag bröt helt med honom. Allt som allt, när vi höll på fram och tillbaka tog de nog 1½ år kanske..
Men bryt totalt med killen i början, annars är de super svårt att lämna det. Och sen får du ta och göra saker som får dig att bli glad.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Säger man inte halva tiden, Lisette? Det gör dom i satc iaf :P
/Christine
#6 Haha, ahaa.. var de halva tiden? Ja de var ju lite bättre iaf
Ja, halva tiden räcker gott och väl tycker jag! :P
/Christine
Haha, ja men då stämmer de ju med mig iaf! Vi var tillsammans ungefär 3 år och jag var över honom efter ungefär 1½ år
Ja du ser! :D
/Christine
Oj, då har jag bara 2 år ;)

Haha. Okej. Men då tar det väl ett halvår för mig då. :)
Nee. det är aldrig kul när det tar slut ju. Urs o fy.
#11 Hehe jaa, de känns väl bra?
#12 Ett halvår är inte så farligt..
Neh men skämt å sido! Som sagt är de ju individuellt, så de kan ju gå fortare, vilket man kan hoppas!
Men du får ta och försöka vara positiv i tänkandet, inte alltid enkelt. Men de känns lite bättre då