OT visdomständer
Jag håller på att få min 3e visdomstand, så jag blir bara visare och visare 
Hur många visdomständer har ni fått? har nifått tagit bort någon/några? och hur gamla är ni 
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
du måste typ va jättesmart
jag har nog ingen tror ja :P

1 visdomstand som kommer o går… har inte tagit bort den än.. för jag vågar inte.. haha
2ggr har jag fått penecillin o tid för utdragning men… Nu har den hållt sej lugn nåt år.. men det kommer väl snart igen.. o då är jag väl tvungen.. kan inte öppna käften när det börjar..
Har ingen alls, jag är 24.

missade ålder…fyller 25 i sommar…

Jag själv blir 21 föresten. Kommer kanske att få ta bort dne kommande då den förmodligen inte får plats då de i överkäken tar upp platsen.. usch..
3 stycken har kommit upp helt, två av dom har jag tagit bort. Sen är en fjärde på g men inte riktigt framme än. Jag är 21 :)
Jag har två stycken som är uppe helt, och två som är uppe halvt. Dem växer upp lite då och då, gör förbannat ont!
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Jag är 44 i år och har ännu inga fått. Tandläkaren säger att jag inga kommer att få heller. Hmmmmm, betyder det att jag är tom i bollen?
Ensam - men stark!
3 av mina har poppat upp, dock bara halvvägs. 1 sitter och gnager under huden och gör lite ont så den kommer la snart också.
Min blogg: SweGizmo.se

Dom är på gång eller halvt däruppe men jag kommer troligen ha plats om dom bara kan växa rakt, drog ut två tänder när jag fick tandställning och dom sa att det skulle bli mer plats för visdomständer också så det är väl bara att hoppas att dom har rätt.
Jag använder tänderna där bak så mycket också, så för min del är dem nog användbara. Jag kan inte bita av saker med framtänderna
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jag hade vid 18,5 fått alla mina visdomständer. Har bra med plats och ingen har krånglat.
Det som ställer till det är dock att jag ovanför en av dem har en hudflik som inte dragit sig tillbaka. Den är liite svår att borsta under, vilket gör att jag titt som tätt får inflammationer i tandköttet som gör ont som tusan. Har inte fått fingrarna ur det berömda att gå till tandläkaren och få den bortskuren, men snart gör jag det framför spegeln som det känns idag.
Paulina

jag har fått nästan alla jag har 18 års tänderna kvar, men de är på väg nu och jag är 17 år och har fortfarande gott om plats, jag drog ur fyra för några år sedan för att de gjorde så att mina hörntänder växte fel men så snart dem var utdragna så åkte allt tilbaka dit det skulle
Jag har två visdomständer i överkäken. Jag är 30 år. Tandläkaren sa att jag inte kommer få några i underkäken, och jag hoppas hon har rätt, för där nere får jag inte plats med fler tänder!

#8 Var inte orolig, pappa fick inte sina visdomständer förrän han var 46=) O då var de bara två stycken som ploppade upp! Så du hinner få dem tror jag
Själv är jag 20 o har inga visdomständer på väg!
Qui dormit, non peccat

#15, Låter tryggt! Mognar kanske lite långsamt men är go ändå! 
Ensam - men stark!

Jag ar 20, och har haft alla 4 sedan jag var 17 nanting tror jag.. Gor ont som satan nar de far ryck och borjar vaxa igen. Ar inne i en san period nu, och eftersom min mun ar "for liten" (har dragit ut 4 tander bara for att fa plats med resterande) sa trycker de pa mina vanliga tander, och vaxer snett utat, sa jag har fina hal i kinden nu eftersom jag tuggar pa den hela tiden nar jag ater -.-
De ar inte helt uppe an dock, och tandlakaren vagrar ta bort dem forrens de ar helt uppe.
// Amanda

Är 36 har 2 visdomständer kvar nere, de uppe har jag dragit ut.
Jag fick mina första när jag var i 20 årsåldern.

Drog ut alla fyra visdomständerna när jag var 30. Känner mig lika smart för det :)
Jag har fått alla mina fyra men dragit ut 1 för att jag bet sönder den. Så det är ju bara skräp ändå.
Så ni som inte får några var glada för det. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

jag är 20 och dom började dyka upp för kanske ett år sedan… eller nåt i den stilen.. Sedan dess har en kommit upp helt, sedan en annan lite efter och en är inte ens halvvägs och den sista har inte alls dykt upp. Har inte haft några speciella problem, utom att det gjort lite ont då och då i tandköttet typ. Men har gott om plats så dom behövs nog inte tas bort. :) skönt! :D
En sak har alltid funkat rätt bra för mig, tänderna. och tack gud för det… att åtminstonde något i den här kroppen inte bråkar med mig. ^^
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Jag har inga alls som är uppe, men ibland får jag fruktansvärt ont så då är de väl på g att komma fram, jag är snart 25…
/Christine

Jag ahr inte tyckt attdet har gjort ont när mina tänder har kommit.. Bara när man råka tugga någon hård godisbit precis där det har sprcäkt upp i tandköttet :P

Inte en tillstymmelse till extratänder här inte.
Men sedan när satte sig all världens klokhet i tänderna 
Carpe Diem
Har inte ens tänkt på visdomständerna, så än inga problem i alla fall :)
Jag fick först de två i underkäken. Tog bort dem innan de ens kommit upp, det gjorde jag när jag gick gymnasiet. Sedan nu har de två övre kommit ut och jag antar att jag kommer ta bort dem vid nästa tandläkarbesök eftersom att åtminstone ena trycker ut mot käken och gör lite ont i huden pga det. Tar gärna bort dem medan jag kan, de blir ju lätt dåliga och börjar ruttna, och det känns inte så fräsht att ha ruttnande tänder i munnen som luktar illa. Men givetvis hade jag hellre önskat att de aldrig kom…. =)

Jag är 23 och har två halvt uppe i överkäken och de två i underkäken är på väg..spetsarna är igenom tandköttet och det gör förbenat ont ibland. Men tandläkaren har inte sagt något om att ta bort dem, än växer de rakt och verkar inte störa något.
Jag är 25 och har fått en, men har en till på väg tyvärr

När jag var 18 var 2 ute (som snart ska bort)……vid 18 års ålder opererade jag ut dom i underkäken oxå för dom växte under de andra tänderna…..va jätte läskigt att ta ut dem. Speciellt för att stygnen gick upp på ena sidan så det kom mat i hålet som började ruttna….
Är 23 år. Var nyss till tandhyg. och då berättade hon att alla var på väg upp, hade inte märkt något själv 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

är 22 och har haft alla mina ett bra tag!
Jag fick 4 stycken och alla är borta.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?