Ingen rök utan eld?
Hmm av ngn anledning får jag höra saker som min sambo planerat el tänker på omvägar. Jag har tex velat ut och resa ett bra tag nu och börjat lägga undan pengar till detta (så att vi kan åka tilsammans) Idag fick jag reda på att han ist hade funderingar på att åka med sina kompisar. Hans kompis hade tydligen sagt att min kille inte fick åka någonstans för mig…
Sedan har jag fått höra att min pojkvän nämnt vår ålderskillnad som ett problem….detta har jag inte hört ett knyst om.
Har även fått höra att han älskade sin förra flickvän. Men min pojkvän har sagt att han aldrig har älskat ngn, ikl mig (vi har varit tilsammans i 2,5 år)
Känns inte som att han är så intresserad av att göra saker med mig, och berättar sällan om ngt som händer i hans liv.
När jag har frågat honom vad han menar med alla dom här sakerna så säger han att han aldrig har sagt det el vet ngt om det. Vad tror ni? Borde det inte ligga ngn sanning i sakerna el är allt bara taget ur luften?

Varför är du med en person som inte älskar dig????
Undrar också varför du är med någon som inte älskar dig?
Angående det andra vågar jag inte skriva något. Det är något du måste känna efter själv om det är sant eller inte. Tittar han dig i ögonen då han säger att dom ljuger? Varför är han fortfarande vän med sina kompisar om dom ljuger om honom för dig?

för stt han har förklarat att älska är något så stort för honom…och och att han tror att han kommer att kunna göra det…jag vet att det låter knäppt…
men jag är väl en vek liten skit…
Det kan kanske vara enklet för honom att gnälla av sig för sina vänner om något han upplever men inte vågar ta med dig (som att han inte får resa utan dig). Kanske vill han inte såra dig då han säger att han inte älskade sitt ex? Vad vet jag? Jag kan omöjligt ha en endaste aning ;)
Men att han inte älskar dig, vad är det för något? Varför har man ett förhållande om ingen förälskelse och kärlek finns?
Paulina
#3 Såg inte ditt inlägg innan jag postade.. Men nej, du är inte en vek liten skit! Jag kan hålla med om att älska är något oerhört stort, det är det verkligen för mig, och jag älskar sällan men passionerat om man säger så. Jag kan vara kär och galen, men det tar ett tag innan jag älskar. Dock skulle jag inte tycka att det var rätt mot en ev partner att inleda ett förhållande om jag inte älskade.
Paulina

#4 Jo jag förstår ju självklart att man måste gnälla av sig, och han får gärna ha älskat sin förra tjej….men då får han gärna säga det till mig(givetvis behöver han inte säga allt). Och jag har aldrig sagt att han inte får resa ngnstans, han var ju iväg sj i höstas med en kompis. Men nu e jag tydligen en bitch som håller för hårt i honom….
Ett annat exempel är att vi bor i 2:a hand, min pojkvän sa till mig i nov att vi var tvugna att vara ute i slutet av dec. Okej i december börjar jag kolla på andra lägenheter å ringa lite. När jag säger det till honom så säger han "ja men vi får ju bo kvar, har jag inte sagt det?"
Grejen är att han är som en mussla….vet egentligen ingenting om honom när jag tänker efter…
Tycker du ska i lugn och ro sätta dig ner och prata med din pojkvän. Inte bråka utan förklara hur du känner det och få honom att förstå. Så fort ni börjar dra upp gamla saker och det kommer hårda ord. Säg till och gå därifrån. Det måste vara ett sansat samtal.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

#7 Jag har försökt i 2,5 år….och jag kan inte direkt säga att vi bråkar, hur ska man bråka med ngn som bara blir tyst? Och hårda ord förekommer inte heller…

8# min första tanke som dyker upp när jag läser dte här är att ge honom en chans att öppna sig, sätt ett ultimatum. Du är bara elak mot dej själv och blir bara olycklig om du är tillsammans med en kille som inte du egentligen vet något om som du sa, någon som inte diskutera och informerar dej om någoting, han älskar inte dej jag läste ditt inlägg och jag förstår att det är ett stort steg för honom men vad har han för känslor för dej om inte att han älskar dej? du verkar inte veta vart han står och han verkar inte veta det själv.
eller kanske ta en paus och se hur era känslor löser upp sig och försöka igen om det börjar gå bra. jag har gjort det med min kille, då var jag din kille ifråga. jag klagade jämt om honom till mina kompisar m.m. och sen blev det värre och värre tillslut tog vi en paus redde upp känslorna gick på rådgivning ihop och nu har vi fått klartecken ifrån våran parrådgivare att vi är mogna att flytta ihop.
om inget fungerar så borde du nog tänka om och kanske dela på er