Vart går gränsen för otrohet?
Det finns många trådar om otrohet just nu så jag började fundera lite på vad otrohet är egentligen? Vart går lixom gränsen för otrohet?
Är det otrohet när partnern flörtar med någon annan? När han pussas med någon annan?
Är det otrohet att ha cybersex eller telefonsex?
Eller är man inte otrogen förens man får känslor för en annan?
Vart går gränsen för er?
Tror redan att det finns flera trådar på forumet om just det ämne 
För mig är otrohet allt som min partner gör bakom ryggen på mig.

#2 En mycket bra beskrivning tycker jag…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

#2: Mycket bra beskrivning. Men om han inte gör det bakom din rygg då? Om han flirtar med en tjej framför dina ögon. Skulle inte du bli sur då? Om han sa att det bara var helt oskyldigt och du var ju faktiskt där..
Jag håller med Hera med en modifiering: att som är utanför ramarna/reglerna för just den relationen. Om det är ok att flirta så är det inte otrohet, är det inte det så är det otrohet ex.
Paulina
Men om det är tillåtet, då gör man ju inte det bakom ryggen.

Haller med Hera.
// Amanda
Håller med både Hera och Aviendha :) Kloka Kvinnor :)
/Christine
#6 Precis, men sen finns de ju de som är dumma nog att hångla upp någon framför ögonen på en. Det är i mina ögon fortfarande ptrohet, även om jag skulle ha sett hela förloppet.
Paulina
#9 Det har du rätt i.
Jag funderade själv mycket på detta förr, spec när jag som ville ha "regler" för killen. Han sa så här "Det är ju det man själv känner är att vara oärlig. Om jag pussar någon på munnen av gläjde eller dyl och ser det bara som en ´hej vad kul puss´ eller ´åh nu vill jag verkligen pussa denna personen, hoppas inte partnern ser´". Tycker det känns vettigt.
Alltså, när man själv känner om man menar det som otrohet eller inte. Det kan givetvis utnyttjas på fel sätt "men vadå, det var ju ett kulhångel, inte ett otrohetshångel" men, jag hoppas att ma har en vettigare karl än så. =)
#11 Det är bra beskrivet. Käner man sin partner väl och har pratat om det mesta så vet man ju vad som känns ok att göra med.
Paulina
Jo jag tror det med. Om man själv känner att man bara har goda avsikter är det ju alltid lugnt, men ingen av oss två iaf är nog någon som skulle gå å pussa vem som helst bara så där =)
Jo, men bakom ryggen är väl inte bokstavligt. utan betyder allt som man inte tillåter inom sitt eget förhållande.
Så om något som man inte tillåter händer framför en, är de lika illa
Allt som händer bakom ryggen- allt som inte berättas och som är imot ens förhållandes "regler".
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Säger som många andra…..sånt som sker i smyg och som skulle såra min partner.
Ensam - men stark!