Relationer iFokus

Relationer

Etikettsvärföräldrar
Läst 3704 ggr
[LucyInTheSky]
0

Svärföräldrar = Ilska..

Jag vet inte vad jag ska göra… Blir såå vansingt arg på mina svärföräldrar.. Tror bara att jag behöver skriva av mig lite för att lugna ner mig.. Hoppas ni orkar igenom det, annars gör det inget. Skriver mest för min egen skull, skulle explodera annars..

Jag älskar min pojkvän, han är underbar.. Viste har vi våra olikheter och små bråk men det löser sig alltid. Men något jag inte tål är hans föräldrar.. får panik på dem!!

När Rasmus flyttade ner till mig i mars i år så hade han en firma tillsammans med sina föräldrar.. En murar-firma.. Han stod som enda ägare och jobbade ihop med sin far, hans mor skulle ta hand om det ekonomiska. Rasmus och hans far jobbade mycket utomlands och la hela ansvaret på hans mor att ta det ekonomiska.. Och hon samtyckte till detta! MEN.. När han flyttade ner sin adress till mig.. så började det ramla in massa otrevliga brev.. Skatteverket, kronofogden.. osv.. Ja, då var det så att hans mamma istället för att betala skatt och skicka in deklarationer.. Hade roat sig med Tradera och blocket istället.. Rasmus hade skulder upp över öronen som han inte viste om.. Jag blev som sagt rasande!! På honom, på hans föräldrar på allt.. Jag kunde inte hantera det.. Jag gav honom ett ultimatum.. Anntingen säger du upp firman och alla ekonomiska band med dina föräldrar annars går jag.. Han valde mig.. Men jäkla vilket bråk det blev.. Hans föräldrar skylde ifrån sig på Rasmus som inte hade brytt sig om ekonomin.. Och dom skyllde på mig för att jag "fick" rasmus att vända sig mot dem..

Jag orkade knappt prata med någon under allt detta.. jag blev helt orkeslös.. Arg, förbannad, förstod inte hur föräldrar kunde göra så..

men det kom mer.. Hon hade satt över sin telefon i rasmus namn och räkningarna.. Ja.. Varför ska man betala dem?? Hon hade lagt ut annonser i hans namn på eniro.. räkningarna kommer till oss.. Och de vägrar hjälpa till med pengar, eller ens erkänna deras fel… Jag håller på att bli tokig!!

Rasmus vill inte polisanmäla.. Jag hade gjort det om han inte hade protesterat.. MAN FÅR INTE GÖRA SÅ HÄR!! Vi lever på minimum lön för att klara upp kronofogde, inkasso och jag får panik varje gång jag går mot postlådan.. För det kan ju faktiskt finnas fler brev.. mer skit..

Sen när vi träffas.. Jag försöker undvika dom så mycket jag kan.. Men ibland så ses man ju endå.. Då låtsas dom som om allt är underbart. Inget har hänt! Vaddå kronofogden? det är väl inte så farligt.. *rycka på axlarna*

ARG ARG ARG!!!!

Behövde bara få skrika av mig….

[LucyInTheSky]
0

Kanske skulle skriva oxå att när jag inte fick polisanmäla.. så började jag slåss med skatteverket i stället.. Skrev långa brev.. Gjorde omdeklarationer osv.. Och fick ner skulden ganska mycket men inte helt..

Johanna
0

men gud!Förvånad vet inte vad jag ska skriva…..

Karmatarerskanise
0

Men usch vad hemskt situation. Speciellt för din kille!
förstår din ilska!

Sara
0

Vilka jäkla människor!! Hur i helvete tänker en sådan mamma när hon gör ner sin son?!

Sara

Karmatarerskanise
0

#4 Ja det kan man verkligen undra!

hus-musen
0

hmm jadu svårt att veta vad man ska säga där faktiskt.. jag hade nog polisanmält ändå och låtit dem göra en utredning på vad som blivit beställt i din killes namn och vad som han inte har tillgång till. som telefonen du skrev om och eniro. jag antar att din kille är myndig eftersom han äger en firma, det gör att det hans mamma har gjort är väldigt olagligt!! fattar hon inte det så förtjänar hon att få böter och ev sitta i fängelse beroende på hur mycket pengar hon använt i sin sons namn. men där gäller det att din kille står för vad som hänt o inte tycker synd om sin mor.

personligen så om jag hade sett dem ute på stan hade jag gått rakt förbi o inte ens tittat på dem. möjligen hade jag spottat i deras riktning. för så där gör man inte.. kronofogden hänger ju med en hela livet liksom. hade jag behövt prata med dem så hade jag haft en väldigt kort ton mot dem.

Qui dormit, non peccat

[SharpMissy]
0

Jag förstår inte att din sambo ens har någon kontakt med dem alls, eller ens pratar med dem om ni träffar på dem. Jag hade polisanmält direkt.

Aviendha
0

*sitter och gapar*

Jag förstår bara inte, hur är männsikor funtade? Och mot sin egen son?! Jag menar, han litade ju på dem, det gör man ju på sina föräldrar i de flesta fall, och så händer det där.

Det finns folk till allt, det brukar min pappa säga och han har så rätt..

[LucyInTheSky]
0

Hon är nu polisanmäld.. För det slutar inte.. För någon månad sen så fick vi ännu mer skit.. Och fick sedan veta av detta företag att dom hade Rasmus underskrift.. Vilket var omöjligt då vi aldrig haft med dem att göra! Det rörde sig om 20 000kr.. Dom krävde att vi skulle betala och då gick vi till polisen.

Då får polisen fram att företaget pratat med Rasmus mamma och att hon sagt att hon fick ta alla beslut i firman och sedan hade hon skrivit under pappren i Rasmus namn och faxat över dom till företaget.

Jag blir så trött.. Och nu har JAG fått en massa skit från Rasmus släkt. För enligt dom "kan alla göra fel" så jag ska ju bara förlåta.. HERRE GUD! JA! Alla kan göra fel.. Men de flesta slutar och erkännar att dom gjort det! Hade det varit en sak, ja då kunde jag förlåtit henne. Men hon förstör ju våra liv.

Jag har tänkt sååå onda tankar om henne att det skrämmer mig själv.

destroyed
0

min syrras kille råkade ut för liknande men inta samma sak. Hans mamma gömde hans räkningar när han flyttade hemifrån så tillslut hade han en skuld på 45.000 som gör han han inte kan ta lån och köpa ett fint hus på 5 år. Min mamma ha också gjort någon liknande grej innan jul så fick jag ett inkasso brev att om pengarna inte var inne när jag var 18 år så går jag över till kronofogden för att mamma glömde bort att betala 10 år gamla räkningar och nu vägrar hon för hon tycker eftersom jag klarar mej själv så bra så kan jag väl klara ut det här också, jag behöver ju inte hennes hjälp.

jag håller med er förstår inte hur vissa kan göra så mot sina barn också, man vill väl att de ska klara sig senare i livet och inte skuldsatta till öronen!

[LucyInTheSky]
0

Man blir så ARG

Karmatarerskanise
0

Det är ok att tänka onda tankar! Bara man inte gör ngt åt de!

Beklagar att du fått vara med om detta och har sånna svärföräldrar!

guraknugen
0

Skjut dem…

Nej, det är klart att man inte ska, men visst känns det nästan som att det skulle vara en god idé, i vissa lägen?