Vad ska man behöva göra?
Nu är jag där igen, börjar gå ner mig mer och mer i deprission. Förut åt jag åtminstone en macka eller två, nu orkar jag inte ens det.
Jag gråter inte, jag sitter bara helt tom. Känner mig liten och dum. Blåst!
Ännu en gång har jag blivit lurad av kärleken! Att jag föll för det igen, att jag trodde de var förändrat den här gången. Att jag trodde på hans fina ord, som han alltid slänger runt sig! Jag är så svag, så otroligt svag! Och han gör mig svag.
När jag var singel, kände jag mig stark och självsäker. Han tog de ifrån mig på en dag!
Varför trodde jag att de kunde bli fint, jag hoppades på en framtid och han gav mig dem fantasierna. Jag har nog alltid haft honom någonstans i hjärtat. Och på något skrämande vis har han så enkelt för att komma tillbaka. Hans charm, trotts att han är ett svin! Hur kommer man ifrån sånna monster?
Och min mor, min allra bästa vän! Jag kan inte ens berätta för henne. Jag berättar allt annars, men jag skäms så! Hon vet precis hur han är, hon sa åt mig de när jag träffa honom igen. "Akta dig, han kommer försöka trassla in dig igen. Du vet hur han är Lisette!". Jag var så säker, ville bara vara hans vän. Inget mera!Men bara efter en dag så börja han med sina fina ord. Hur han saknat mig, hur han aldrig kännt sig hemma utan mig, hur vi var hans enda familj. Han nästla in sig, precis som min mamma sa!
Och de är mitt fel! Jag ville inte vara mer än vän, för jag vet inners inne att han är dålig. Men jag föll… hårt, igen!
De tog också en dag, från att han var gullig till att han blev elak. Jag hann säga Ja till honom, och efter de gick det neråt igen och jag såg de han har inom sig. Hur kunde jag vara så dum!
Min mor krama om mig här om dagen. Hon viskade i mitt öra, medans vi var ute och dansa, att hon vart på tester hos läkaren. Hon har en knöl på levern, och min morbror dog av levercanser!
Om jag förlorar henne, så kan jag lika gärna följa med. Men hon säger att jag inte ska ta ut saker i förskott. De behöver inte vara något.
Jag är fattig som en lus! Har vart arbetslös i 3 år snart. Hade ett riktigt bra jobb, men saker och ting ska inte gå bra för mig. De brann ner! Precis efter jag skaffat mig egen lägenhet och hade saker gående för mig.
Djuren går först, alltid först! Jag kommer sist… Men vi klarar oss. Jag behöver knappt någon mat heller. Men jag får aldrig någonsin unna mig något. Jag vet inte ens om jag har råd till att komma till min vän, för våra födelsedagar.
jag sitter fast i den här staden, med alla dåliga minnen, alla dåliga människor som jag bara vill komma undan! Jag vill bort, jag vill lyckas! Jag vill inte bara sitta som en amöba och tyna bort. Jag vill trivas! Jag vill bli älskad och omtyckt. Jag vill bli rätt behandlad. Jag vill komma framåt, nån endaste gång!
Förlåt, jag vill inte ha medlidande. Jag vill inte att ni ska tycka synd om mig.
Jag prata om sorg i en annan tråd. Och jag känner bara att jag stänger in för mycket nu. Jag håller på att spricka. De är lugnet innan stormen! Jag är som död just nu, vill inte prata, vill inte gå ut! (måste pågrund av ecko) Jag stänger in mig själv …
Så jag var bara tvungen att öppna mig. Och här inne trivs jag, iFokus! Den enda fristaden!
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
lisette jag vet vad du går igenom! iaf med honom.
jag visste oxå tyvärr att detta skulle hända å jag försökte prata med honom och dig.. men ingen ville lyssna.. otroligt frustrerande..
vet ju att du gjort exakt samma sak med mig, försökt få mig att lyssna! varför lyssnar man inte? :P jo ganska lätt svar för mig iaf..
jag vet ju hur han får de att låta.. han bygger upp en jävla dröm om hur livet kommer bli.. han säger precis de man vill höra.. och man åker dit. för man vill så gärna att han ska ha förändras.
ja känner mig dock stark just nu, antagligen för att han e arg på mig, han ser bara mig som ett problem just nu.
bara för att han vet att han inte får sova här mer..
vilket faktiskt känns riktigt bra..
men han e som han e, å han kommer alltid å vara så .. bättre att knuffa bort honom helt..
vilket ja kommer göra.. ska bara ha min nyckel först, kasta ut hans kläder å få min soffa.. men han skjuter ju upp de så mkt han kan.. *suck* vilken idiot.. större idiot än va jag trodde från början.
om jag ändå bara lyssnat på dig från början.. 2 jävla år sen.. men gjort e gjort!
slutpratat om den idioten..
de här andra.. jag lider verkligen med dig, jag har med bara min mamma och hon berättade för mig med för några dagar sen att hon skulle göra tester hos läkaren..
hennes leder och senor håller på att lägga av.
antagligen kommer hon inte kunna leva så som hon gjort innan, vill inte gå in på de mer..
men tanken på att hennes liv kommer förstöras..
de får mig själv att vilja dö.
och ekonomi, va e de?
jg har iaf ett jobb och djur som kan va ensamma..
du kan inte plugga eller nåt då? iofs kanske inte så bra att ta studielån å grejer..
du får ta ett kvällsjobb så e jag hundvakt på kvällarna :P
å jag har lovat dig att vi ska frossa räkor och aioli! de ska vi göra. känner du dig ensam å deppig så hör av dig.
i mig har du fortfarande en vän.
Det är tur ni har varandra. Ni båda vet vad det handlar om.
Kram på er!
Åh, kära Lisette! När man är svag faller man lätt, enkelt att blåsa omkull ett tomt och rangligt hus som mormor en gång sade.
Jag kände mig fast, instängd hemma och jag är otroligt glad att jag faktiskt började plugga av den enkla anledningen av att komma bort från den saken. Inte ha allt gammalt ikring sig. Alla gamla spikade sanningar och samma gamla folk man inte trivs med.
Ekonomin är ett rent hel*ete när den inte finns. Det är fruktanslöst jobbigt, och jag förstår dig till fullo.
Önskar jag kunde skriva något häpnandsväckande, fantastiskt och träffande som får dig att snubbla baklänges av förundran och känna glädjen komma och bekymren minska. Tyvärr kan jag ju inte det. Det enda jag kan göra är att säga att jag finns här. Ett litet PM bort, om du skulle känna att det hjälpte det allra minsta. När som helst.
Skickar en varm kram
Paulina

Tur att du har Mori och Ecko som du MÅSTE ta hand om!!! Alltså jag menar inte att du inte tar hand om dem men genom att du har dem, speciellt Ecko måste du gå ut, ge dem mat osv. Jag har mina barn och djur vilket håller mig flytande de perioder jag inte mår bra.
Men visst önskar jag mig oxå ett annat liv ibland. Men oftast är jag ganska nöjd ändå men det går i perioder.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

åh, gud. *kram* jag blev riktigt gripen av det du skrev, endel av det hade kunnat vara jag.
Men för det första, du är inte svag. Du är stark och du får inte tro annat. Ingen av oss här är svaga.
För det andra så är det en god egenskap att tro andra människor om gott, och ibland är det dumt, men ännu oftare är det klokt.
Min mamma har cancer, som det ser ut nu så kommer hon att kunna leva med den i några år, men till sist kommer den ha ihjäl henne. Det är jag väldigt rädd för, men vi får helt enkelt ta tillvara på den tiden vi har nu. Man kan lika gärna dö i en bilolycka imorgon, döden finns alltid där runt hörnet. Det funkar inte att gå och tänka på den, för då kan man inte leva.
Jag vet inte vad jag vill ha sagt. Vill säga att du ska tänka att allt kommer orda sig, för det gör det alltid. Och vill säga att du är en bra människa som sätter djuren först, men du får inte glömma bort dig själv helt för det. Dina djur behöver dig, så då måste du ta hand om dig själv med. (Och för din egen skull med såklart)
Ekonomi är ett jävla skit. Du har inte funderingar på att plugga?
Och ut med dig! ut ut ut! :)
*kramar*
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Lisette min älskade vän!
Du vet att jag betalar biljetten och allting bara du kommer hit. Jag vill ha dig här i min soffa och dricka litervis med te och prata om just ingenting alls.
Carpe Diem

Lisette, Kramar dig med all världens styrkekramar!
Ensam - men stark!
Hoppas att ni illa kvickt blir av med idioten från era liv, och kan tänka på er själva!
Lisette du måste ju nappa på #6 erbjudande! Unna dig ha kul!! Kram
#1 Tack vännen!
#3 Du behöver inte komma med något häpnasväckande! De räckte med vad du just sa, och jag uppskattar det.
#4 Jo de är verkligen tur! Hade jag inte haft Ecko hade jag inte kommit ut alls om dagarna! Och man måste upp ur sängen pågrund av dem, vilket kan kännas som skit ibland, men tur är det!
#5 Tack för kramen! En kram tillbaka…
#6 Tack Emmi!
#7 tack tack, de behövs.
#8 Jo, de hoppas jag med egentligen!
Saken är att jag inte kan plugga, jag klarar inte av det. Har inte betyg till att gå högskola och orkar inte att gå konvux. Jag är inget bra på att plugga.
Och de jag faktist är intresserad av att plugga eller gå kurs på, kostar pengar!
Flytta kan jag inte, för jag är fast i den här lägenheten! Eftersom jag inte har jobb vill ingen annan ha mig som hyresgäst. Och nu har jag en riktigt fin lägenhet, eftersom jag skaffa den när jag hade jobb. Och att flytta till en annan stad utan jobb, vad ska jag betala något med? Jag har ju soc här åtminstone.
Jag skulle verkligen vilja åka till Emmi, men de är mycket mer med det också. Jag har hund som behöver hundvakt, vilket jag inte har. Min mor klarar inte av honom och ingen annan som jag känner är tillräckligt för mig. Och skulle han följa med skulle jag dö av nervositet eftersom Ecko är rädd för allting och skulle nog bli helt galen över en bussresa på 5 timmar. Men de vore skönt att komma ifrån allting ett tag.
Jag försöker tänka positivt när de gäller mamma, men de är svårt. Ingenting har gått vägen för min mor och mig egentligen, så vore ju inte underligt om hon skulle få cancer också!
lisette om du skulle åka över en helg till emmi skulle säkert ja kunna ta hand om ecko :)
Fy så tråkit.
Att de finns sånna människor som kan göra så..
Hoppas att du får bra hjälp så du får prata.
Viktigit att få prata ut me nån..
Sen jättetråkit me din mamma också.
Lider me dig..
Henke
Är det samma kille som va fräck nog att ta hem tjejen till eran lägenhet? Ibland är man svag och vissa är duktiga på att manipulera, och så kanske det är i ditt fall, jag vet inte. Kan inte göra annat än att avråda dig från att umgås med honom, då det gör mer skada än nytta, och så hoppas vi att du tar dig upp ur detta snart.
Finns nog inte så mycket du kan göra för din mamma just nu än att vara där för henne och ge henne stöd, det hjälper nog henne mycket.
Funderat på att flytta någon annan stanns? Det kanske skulle hjälpa dig?
Det löser sig för eller senare, sköt om dig bara!
#12 de e samma kille ja, och den tjejen han tog hem är jag.
#13 Hmm… Säger ingenting så har jag ingenting sagt.
#14 Nej, vi som inte vet något om de ska nog inte säga något ;)
med tanke på hur uppenbart de e att ja med har blivit lurad får folk säga va de vill om mig :P
jag vet vad som skrivits om mig i detta forum och de stör mig inte med tanke på hur historien blivit vinklad av killen som vi pratar om.
han e rätt bra på att skylla ifrån sig på andra.
kan meddela att han va här för sista gången idag, jag äger numer alla nycklarna och jag e riktigt glad över de!
nu e han borta och de e dags att gå vidare
vilket ja iofs redan gjort :P
Jättebra gumman :)
jaa de känns så himla skönt, tyvärr slutade allt detta i ett riktigt stort bråk.. men va hade jag förväntat mig! jag e av med honom och det känns just nu som de viktiga! :)
Precis, det är det viktiga!
Tyvärr blir det ofta bråk. Speciellt när det gäller sådana typer som honom.

Tummen upp för dig Fnuha!
Carpe Diem
tack! :)
#16 Ja, eftersom att de ända jag vet är Lisettes historia och inte din så tänker jag heller inget säga. Men vad bra att du slängde ut honom, man förtjänar bättre.
#22 jo fast varje historia har ju sina två sidor :) och me de menar ja inte att lisettes historia inte stämmer! menar bara att man kan se den från två håll..
#23 Det va det jag menade, och just därför tycker jag inte att jag ska komentera närmare angående detta. Sedan kan sanningen se olika ut i olikas ögon, ingens historia behöver vara rätt eller fel.
Men nu tycker jag faktiskt att vi har hamnat lite OT.
Ja de är mitt ex de handlar om, han som var otrogen mot mig innan. Och de jag berättat tidigare tycker jag är sant nog, eftersom de är mina upplevelser och de som verkligen hände.
Där imot är inte vinkeln fnuha hamnar i rätt eftersom de var utefter vad jag trodde och vad mitt ex sa åt mig. Hon visste lika lite som jag och misstänker man något fixar mitt ex det genom att villseleda en och prata om sina fina ord.
Som sagt, han är rätt duktig på att manipulera och vinkla saker till sin fördel. Och de där har fnuh och jag pratat om, så de är ingen fara. Jennifer är en fin tjej!
För övrigt har inte mamma fått svar än, hon var inne idag igen och fick lämna tre rör blod till för att kolla ämnesomsättningen också eller nåt. Men jag antar att ju längre tid de tar desto bättre, eftersom dem informerar fort om de är cancer. Jag håller verkligen tummen för henne i alla fall!
Och de löser sig för eller senare, jo det kan man tycka… Men när man känner att inget går rätt, eller något funkar hittills så.. Jag har inte fått mig en löst stund!^^ Inte en break sen jag var 8 år eller nåt!
Men nu ska jag inte gnälla! Allt har sina för och nackdelar kanske. Om jag inte hade haft ecko skulle jag kunnat göra så mycket och resa iväg, men hade jag inte haft ecko hade jag inte levt nu heller, eller kunnat bo ensam.
En sånn fin tjej som du Lisette borde få en bra kille..
Sköt om dig nu..
Hoppas verkligen att de går bra för din mamma.
Hoppas de vänder så du får nått rolit.
Så som postiva besked från din mamma mm.
Henke
#25 tack lisette ^^
hoppas de inte är någon allvarligt med din mamma! *kram*
#26 Tack Henke
#27 Mm, vi har fortfarande inte hört något. Hoppas, hoppas!
#28 uss ja jag väntar me svar från min mamma.. eller ja vi väntar på svar om mamma.. hoppas vi får bra svar båda två! :)
Så.. nu sprack det! Gick inte att hålla inne mera..
Gick ut med ecko, sista varvet är rofyllt eftersom ingen är ute och han kan springa fritt! De bara small till! Jag gick från att skratta åt ecko till att börja storgråta, skaka, slutade andas och fick sätta mig ner rakt ner i snön för att jag vart så yr av andnöden!
Tog mig hem igen och ska inte berätta om alla tankar jag har just nu!
Har lugnat ner mig nu, men känner att de kan komma närsom helst igen!
Mamma har redan fått tid till röntgen. Brukar ta 6 månader annars om de inte är något speciellt.
Och känslan av att blivit så hemskt sviken igen går inte över. De gör så fruktansvärt ont i hjärtat! Så himla ont! Och jag är så rädd… För han fick mig att tycka om honom igen, att falla igen. De låg alltså så nära på ytan ändå, kanske de är därför jag inte blir kär i någon annan? För att jag har honom i hjärtat och de inte finns rum för någon annan? Hur ska jag då göra!!! Hur ska jag någonsin få mig en bra karl om jag ska ha de svinet fastätsat i hjärtat, hur jävla elak han än är?
Jag är självdestruktiv, skulle gjort vad som helst för honom. Gör allt för att göra han glad och tillbaka fick jag en spark i magen! De konstiga är, jag sitter och tänker - vad gjorde jag för fel!? Och ändå vet jag att de är han som gör fel, de är han som sårar och förstör!
Varför ska de göra så ont, när jag vet att jag är värd bättre!?
Jag vill inte mer! .. vill bara försvinna!

Har du funderat på folkhögskola?
lisette, hör av dig så kan vi ses idag!
kramis!
Men gumman 
Det enda jag kan säga är väl det jag har erfarenhet av. Det kan ta ett bra tag innan han slutar okuppera platsen i ditt hjärta, och kanske även innan du slutar skuldbelägga dig själv för det. Men det kommer, en dag så är det inte längre så. Tro mig, för när det väl händer så kommer även du inse till fullo att du är mer värd än såhär.
Kram!
Paulina
Men Lisette… Stackare… Men du vet, efter regn kommer solsken. Förstår att det känns som världens sämsta tröst just nu, men kan inte säga mycket mer än så. Din mamma kommer att kalra detta, speciellt med dig som stöd! Du har välrdens finaste hund och katt, samt så vet du ju själv att du är stark som singel! Ta vara på det!
Du är ju en vrålcool brutta och nog klarar du sådanana här motgångar med glans!
#32-33-34
Tack så mycket för era ord. Uppskattar att ni tar er tid till att försöka muntra upp mig åtminstone. Men som Emma säger, tröst finns nog inte just nu. Jag måste bearbeta det alldeles själv..
Men det är fortfarande skönt att höra lite vettiga ord från folk så man kommer in på rätt väg.
Annars skulle jag gå ner mig helt!
Idag mår jag lite bättre, fick mig inte alls mycket sömn så är super trött! Men har klippt mig idag och är jätte glad för lite förändring. Ecko hoppa upp på mig när jag kom hem och lukta på mig lite allvarligt, men de var fortfarande jag!
Mammsens röntgen är i mars, så får väl se vad de säger..
Och angående den där karlen! Jag vet inte just nu.. De är just de där, att jag inte kunnat bli kär i andra killar och alltid trott att de var för att jag blivit sviken så hårt. Men nu inser jag ju att de var för att jag fortfarande hade honom i mitt hjärta. Och ska de fortsätta så? Ska jag ALDRIG komma över honom? Han var ju trotts allt min första pojkvän och första i allting annat. Så han var ju en viktig punkt i livet… men hans svineri borde ju uppväga och få mig att hatiskt kasta ut honom ur mitt hjärta, men neeh! De går inte. Han är fast där!
Hur ska jag gå vidare om han inte försvinner?
Nu försöker han även "vara min vän", vet inte varför han inte förstår att de inte funkar! Han har gått ut med att han är tillsammans med den andra tjejen nu också. Gör förjävla ont!
Först sitta och säga att jag är hans allt, att han bara vill ha mig och velat de hela tiden. Och sen på EN dag, gå över till en annan.
Dra ner mig i känslostormen igen och sen förvänta sig att vi bara ska vara vänner! Och så säger han att han fortfarande tycker om mig massor och allt han sa var sant. Hur tror han då att de ska gå och bara vara vänner, även för honom. Fattar han inte att han sårat mig för djupt!
Neh.. pust! Nu ska jag ut med Ecko för lite luft.
Han kommer försvinna ur ditt liv förr elelr senare om du själv vill det. Satsa på dig själv nu och se till att du gör saker DU vill göra. Unna dig något extra, lek med Ecko och gör saker du tycker är roligt. Det är värt mycket!