Ragga :)
Det här med att ragga är riktigt svårt. Vad man ska säga och hur man ska gå till väga :)
Vad funkar för dig när du blir uppraggad?
Vad är det som får dig på fall?
Ja det är svårt. För mig finns det inget universiellt som funkar. Två olika killar kan säga exakt samma sak, men den ena går bort på en gång och den andra intresserar mig. Tror det har mycket med attityd och utstrålning att göra.
Rent generellt så vill jag (som de flesta andra) att personen är sig själv, märker man att dena människa beter sig krystat för att förställa något så blir denna genast i mina ögon mindre attraktiv.
Paulina
Finns inga riktlinjer när det gäller ragga.

nä jag tror inte heller det finns några universella regler vad gäller raggning, men frågan är ju vad som får oss olika på fall och vad som funkar på oss. ;) jag håller med aviendha, personen måste vara sig själv. om det t ex handlar om att träffa nån på krogen eller så tror jag att det funkar bra på mig att inte vara speciellt raggande, utan mer bara prata normalt. och sen beror det helt på personen, sättet, utstrålningen osv…
Personligen gillar jag bättre att ragga upp karlar än att de ska ragga på mig. På så sätt blir själva "vinsten" större och jag slipper en massa som är på mig…. Vilka raggar jag på då? Folk som verkar avslappnade, har roligt, en utstrålning och en skön attityd.
Hur jag raggar, är lite beroende på, men jag brukar vara rätt rakt på… En gång såg jag en karl på en spelning som jag tyckte var het. Jag gick och ställde mig bredvid honom längst fram och så tittade vi lite på varandra och utbyttre några klassiska fraser "bra band!" osv. Sedan gick han iväg utan att säga något, jag kände mig bränd för två sek, men sedan kom han tillbaka med en öl. Jag sa "åh trodde du dissade mitt lilla smidiga raggningsförsök" och han sa "det skulle jag aldrig göra!" och en halvtimme senare satt vi i en taxi på väg hem tillsammans.. haha!
Nu har jag ju stadigt sällskap, men när jag är singel så är jag är väldigt dålig på att ragga. Har mest internetdejtat och vad som får mig på fall då är någon som skriver mer än "Hej, hur är det med dig idag då?" ett intressant första meddelande helt enkelt så det inte bara blir en i mängden. Men nu var det ju som så att min nuvarande pojkvän raggade upp mig på krogen. Jag vill inte följa med honom hem, och han fick inte följa med mig hem, jag var inte alls upplagd för det just då. Men jag föll stenhårt när han ringde två dagar senare och frågade om han fick bjuda ut mig på dejt, det hade jag väl ändå aldrig trott att han skulle göra när jag lämnade ut mitt nummer! Resten är historia brukar man ju säga ;)
/Christine

Jag har stadigt sällskap visserligen men jag är usel på att ragga! Mest för att jag aldrig behövt, killar kommer fram till mig ändå..Men jag tror de är lättare för tjejer att ragga på killar, de brukar räcka med ett ögonkast och ett leende, eller så går man fram o säger hej=)
Men om nån kille ens ska ha chans att få lite intresse så är de bäst att han slopar alla töntiga fraser o allt försök till smicker, o säga rent ut vad han vill. Säger han "vill du ha en öl", så kan jag acceptera det. Jag kan oxå acceptera ett ren " du är snygg, ska du med hem o ha sex" även om jag tackar nej till både ölen och sexet=)
Att vifta med pengar är oxå osexigt, sånna killar blir bara pumpade på pengar o framstår som blåsta!
Mina tips är iaf säg hej, var trevlig o inte för på, acceptera ett nej och visa respekt! Killar som hoppar på en o tafsar går bort=) Är du blyg så skicka en kompis! Samma gäller tjejer
Qui dormit, non peccat

#6: ah det där med att acceptera ett nej är viktigt! eller att bara fatta hintar… om man vänder sig bort och börjar prata med sin kompis betyder det INTE att han ska stå kvar och picka en på axeln för att han skulle säga nån mer sliskig fras! det är EXTREMT dålig raggning….
Jag gillar inte att bli raggad på alls, eftersom jag själv vill vara den som tar initiativet. Raggar jag inte, är jag således inte intresserad. Men nu vet jag ju att detta är högst personligt och att alla inte fungerar som jag. Om killen trots allt skall ragga på mig, föredrar jag att det är väldigt subtilt och att han visar intresse för mig som person; frågar mig om saker och försöker bli min vän. Om jag är intresserad av honom i annat syfte än enbart vänskapligt, kommer han att få veta det. Framfusiga killar har jag svårt för, så det får gärna vara lite gulligt och blygt.
Gillar inte heller att bli raggad på, om det inte är någon jag raggar på sammtidigt.
Sen hur jag raggar vet jag inte, är mig själv och ler mycket :P

Egentligen skulle väl en annan man svara på den här frågan för jag har aldrig raggat. När jag var yngre var jag alldeles för rädd och var aldrig ute. Jag har ingen aning om hur man gör eller säger. "Tja bruden. Läget då?" skulle det funka?
Ja, förresten… jag minns två episoder. Det var en gång för länge sen… jag blev intresserad av en tjej som var med i samma teaterproduktion, men jag vet inte om det här kan kallas att ragga. Tror det var innan sista föreställningen som jag tog mod till mig och när jag gick till bussen tog jag en ros från en buske och sen väntade jag i närheten vi spelade på Domkyrkoplan i Uppsala och jag såg henne komma gående. Då fattade jag mer mod och gick fram till henne, gav henne rosen och frågade om vi kunde gå på bio nåndag. Hon blev glad. Nån dag senare fick jag ett rosa brev av henne där hon skrev att hon inte var intresserad, men rosen hade en hedersplats i hennes rosa rum.
Och den andra episoden… tala om att göra bort sig totalt. I ettan på gymnasiet pratade några killar ofta om vilka tjejer de gillade och jag blev påverkad och sa till en kompis att det fanns en tjej på högstadiet jag hade gått som jag var intresserad av. OK, för att göra en längre historia kortare, så ringde jag… och för att göra saken ännu kortare så visste hon inte riktigt alls vem jag var, förutom att hon sett mig på scenen i en pjäs vi hade gjort när jag gick där och spelade upp för alla klasser. Så där ja. Bra gjort grabben.
Och jag kom på en episod till. Det var i Leksand i en affär. Jag var in där en dag och såg en intressant tjej som jobbade. Oj, tänkte jag och gick tillbaka igen en annan dag. Och sen en annan dag igen, och jag tänkte att hon kanske gav mig en intresserad blick… och en dag… mod igen… köpte en värmeljusstake bara för att kunna fråga henne om hon ville äta eller vad det var. Nej, sa hon, jag tror inte min pojkvän skulle gilla det, och hon visade ringen på fingret. Magnus 0. Tjejer 3. Värmeljusstaken är väldigt fin iallafall. Hallon, heter den. Har den framme.
De enda som har raggat på mig är män. En gång på Arlanda, en gång en städkille på flyplatsen i Manila och sen en man på tunnelbaneperrongen på en station i Tokyo. Mannen på Arlanda var ju inte direkt diskret. Det var på en toalett där. Jag hade varit på restauranten och gick dit och han följde efter, blinkade, viftade med huvudet och ville att jag skulle komma med honom… eller nåt. Killen i Manila ville se på mitt pass av nån anledning, och mannen på perrongen var väldigt försynt.
Ingen tjej har raggat på mig någonsin, fast en gång hade en tjej jag träffat frågat en man känner, mötte henne genom honom, om han kunde fråga mig om jag ville träffa henne bara för att ha sex. Det var ju smikrande, men jag tackade nej. Inte för att jag inte tyckte att hon inte var sexuellt attraktiv för mig eller att jag inte tyckte om henne, utan bara för att jag inte var intresserad av tillfällig sex på det viset. Jag träffade henne på en nattklubb och vi pratade om intressanta saker, och jag tror det var en eller två dagar efter det här som jag träffade min kompis på mitt fav Starbucks och han frågade mig.
Vad skulle få mig på fall? Bra fråga som jag inte kan besvara helt. Jag är svårraggad och "unseducable."
Magnus.

Är som Emma och grym på att ragga ;) Ex mötte en kille i trappan på bur, vi gick förbi varandra, vände oss om, hånglade lite, pausade sa våra namn och han frågade om vi skulle gå. Tog ca fem minuter sen gick vi hem till honom ;)

#10 Om du är unseducable kanske det syns igenom ;) Men, killar som är säkra i sig själva är attraktiva. Tycker du varit väldigt modig och det är grymt. Kanske har du bara läst tjejerna lite fel innan du gjort ditt move.

Sarah, Modig är mitt mellannamn… : ) …lite svårt att leva upp till bara.
Jag har en utstrålning som är lite åt hållet att jag är säker i mig själv, tror jag iallafall, kanske ska tilläggas, men inte kaxig med attityd, fast samtidigt ändå lite dämpad. När jag var i Japan på universitet så fick jag reda på att det var en tjej som visste om att det var någon eller några som var intresserade, men vågade inte närma sig för de var tydligen lite "intimidated" skrämda av mig. Jag som är som en liten, lugn helt ofarlig koala på sin gren där i eukalyptusen och låter världen glida lugnt förbi innan den sakta makar sig två centimeter till nästa blad och somnar! Har ingen aning om vilka hon pratade om.
Jag kan vara väldigt flirtig om jag vill så då kan det vara svårt att märka att jag är oförförbar… fast helt oförförbar är jag ju inte… svårraggad iallafall, och kanske väldigt ointressant för en del pga jag inte är intresserad av tillfällig sex och intimsiva relationer och för att jag är kort. Det har jag märkt de gånger jag varit ute att mina längre kompisar har fått blickarna. Jag har tittat och tittat så hufvudet blev som på ett gummibandspropellerplan, och studerat fenomenet och… annat.
Ja, på den tiden då kunde jag nog inte läsa dem alls, och kanske inte nu heller. Jag är kanske för romantisk för att kunna läsa mellan raderna, eller mer än de första krummeluriga bokstäverna på den första raden i varje kapitel, och ser bara blommorna som pryder sidorna som en ram. Ögonkast.. blickar.. som jag tror säger "kom till mig" fast det bara är en blick som sveper över rummet och bara tillfälligt möter mina mörka ögon… och jag slänger med håret och i slow motion springer jag över ängen…
…slänger mig mot den sköna damen…
…och hamnar mitt i en koblajja
!
Magnus.
Minns ni det där teveprogrammet "singel" med hon Meltzer eller vad hon heter? Iallafall, då frågade alla killar jämt "hej snygging, är du singel?" ute på krogen. Detta är väl en 7-8 år sen nu?
En gång föll jag när en kille sa så, men han var verkligen sexig! Det var hans utseende och hans härliga röst som fick mig på fall. Det hade nog kvittat vad han hade öppnat med för replik. Så jag måste nog säga att en kille måste ha DET. Då kan han nog säga vad som helst.
min flivän lyckades få mig på fall genom att tycka om mig för den jag är:D

Magnuzk, aha, det var du som startade längddiskutionen! Kom vi inte fram till att killar inte behöver vara långa? Kanske är svårare om man är 1,30 men annars tror jag att ditt problem med din längd endast finns hos dig ;)
Men, tillfälligt sex. Allt sex har väl potential att bli igen? Visst. inte om man inte byter nummer och drar mitt i natten som jag gör ibland, men bara för att man gått hem med någon på krogen betyder det inte att man inte ses igen.

Nedan följer raggexempel som fungerat för mig eller på mig ;) Alla är folk jag träffat igen.
En snygg kille på dansgolvet. Fick ögonkontakt flera gånger. När jag skulle gå smög jag fram och la en lapp med mitt nummer i hans hand. Han ringde och det var fint. Sågs några gånger men han var galet ung ;)
Heting i garderoben på Soap. Ögonkontakt igen och när jag skulle gå lämnade jag igen en lapp med mitt nummer. Han hörde av sig direkt då han slutade. Fikade och började datea i ca 6 månader. Nu 3 år senare är han en väldigt nära vän.
En drink hamnade på bordet framför mig på Kvarnen, han som serverade pekade på en man några bord bort. Efter ett tag hamnade jag och kompisen vid deras bord och hade sjukt kul. Följde med honom hem och sen hörde han av sig varje gång han var i Stockholm så länge jag var singel.
Gammal kollega som jag stötte ihop med på popaganda. Inte träffat honom på några år innan. Tog hans nummer och ringde sedan för att se om vi skulle dricka öl.
Pluggkompisar och kollegor som man festat med och sedan fortsatt träffa.
Gemensamma kompisar som man tagit numret till.
Vän frågn högstadiet som jag mötte ut efter nästan tio år. Frågade helt enkelt om han ville sova hos mig.
Körde samma knep med min nuvarande. Fick ett sms av ett okänt nummer. Ringde upp och frågade om det var osmo och om han ville sova hos mig den natten. Det ville han ;)
Men, vänners vänner, kollegor och pluggkompisar är ju det enklaste…

har jag startat nåt? Vad ere ja har ställt till med nu då? Vad det än är så är jag helt oskyldig.
Jag lovar…
Jag minns iallafall att jag nämnt att jag är kortare än många, men har inte sett någon rubrik om det. Det låter som om det skulle vara ett väldigt intressant ämne tycker jag.
Inte så kort som 130 är jag, men jag är nästan ända uppe i 160! Det var en tid då jag tänkte på min längd, men det gör jag inte längre. Det är något jag inte kan ändra och jag trivs med mig, för det är en alldeles utmärkt längd - kanske speciellt när man kramas. Då är det inte så dumt - och för att citera Mickey Rooney: "Who wants to be tall?" Är det så att någon har problem med hur jag ser ut eller hur lång jag är så är det inte mitt problem, utan jag kan bara respektera hur de känner, men inte bry mig, och jag blir aldrig sårad av något sånt. Och för att citera katten Garfield: "I'm short. (And I intend to stay that way.)
Jag tycker om att göra mig lustig över hur kort jag är i många sammanhang för det kan vara roligt. När jag spelade amerikansk fotboll var det en kille som var 206cm, vi kallade honom Två Noll Sex av någon anledning, och det var någon gång som jag sade till tjejerna bakom hamburgerdisken att vi var tvillingar. Det var lite roligt.
Jag tror att det var när jag såg katten Garfield med de orden jag skrev här ovan på en form av vykort 1992 som jag började ändra min inställning till min längd. Jag köpte två kort och det måste ha varit i samma veva som jag hörde Mickey Rooney's ord.
: )
Magnus.

Aha, inte du. Ok, det var någon kille som startade en sådan diskussion för inte länge sedan. ;)

Vet du vilken rubrik det är? Skulle vara väldigt intressant att följa den diskussionen.
: )

Hittade nu… Längd och attraktion
Jag är antagligen dålig på att ragga, har aldrig gjort.
Det är inte många gånger, men visst har man råkat ut för något raggningsförsök. Tycker att det är jättejobbigt, antingen för att jag är så ovan och inte vet hur man dissar snällt eller så för att personen känns påträngande som fortsätter snacka eller följa efter en (känns som evigheter).
#22: Jo, det måste vara jobbigt att jag följer efter dig hela tiden fortfarande efter snart fyra år… ;P
#23 Ha ha ;P

Sarah,
jag såg nu att du skrivit något till mig som jag missat i din post #16 och jag vill besvara det nu. : )
Jo, all sex har ju potential att leda till något mer, det håller jag med om. Jag har aldrig haft tillfällig sex, tackat nej en gång (bara en som frågat, fast indirekt), och aldrig varit intresserad av att ha det.
När jag var yngre så var jag alldeles för osäker och kanske blyg när det kom till tjejer. Jag blev skraj en gång när jag hade skrivit mitt namn på en skolbänk - säg det inte till någon, för man får inte skriva på bänkarna - i högstadiet, 7an tror jag, och någon dag senare så var det någon som skrivit "Jag tror jag är kär i dig." Jag blev nervös minst sagt och visste inte vad jag skulle göra, trodde aldrig att någon kunde vara kär i mig. Jag skrev "du kan väl inte vara kär i honom heller!" om jag minns rätt. Hon skrev nåt mer, men minns inte vad nu, och jag har egentligen ingen aning om vem det var, men kanske att jag har en liten aning iallafall. Det kanske inte ens var till mig hon skrivit, men jag har för mig att jag skrev både för- och efternamn. Fast efternamnet skulle väl vara lite dumt när man inte fick klottra… 
En bild jag såg igår från Hågadalsskolans gympasal (Uppsala) som brunnit ordentligt 2006, vilket jag inte hade en aning om, påminde mig om en gång när några av killarna i min klass sprungit in i tjejernas omklädningsrum när de duschade. Tror det var i femman eller sexan. Jag var inte med dem, men stod utanför när en av tjejerna uppenbarade sig i helt bar överkropp, med långbyxor, och jag såg henne. Hon skällde ut killarna och jag tog åt mig lite, för jag var med dem tills de gick in i omklädningsrummet om jag minns rätt, men vände och gick ut. "..vill ni se nakna tjejer, så titta ordentligt nu då…" hon var arg, men jag tycker att det var starkt gjort av henne, och det var väl första gången jag såg… en bar kvinnokropp på riktigt, men på lite avstånd, och jag stirrade med ett fånigt leende säkert.
Nu vet jag inte alls varför jag skrev det där… 
En annan gång, tror det var i första året på gymnasiet, så var jag på en efterfest för en pjäs jag varit med i och en av tjejerna som var med på festen verkade bli intresserad av mig, men när hon frågade om vi skulle gå in och dansa… slöt jag mig, jag blev, inte blyg, inte osäker, inte rädd, men kanske väldigt konfunderad. Kan inte sätta ord på det nu. Jag blev kvar utanför…
Jag har inte heller känt att jag har behövt ha sex för att så många runt omkring har haft det, aldrig varit desperat över att få uppleva att ha sex, eller att bli av med "oskulden." En kille jag känner var så desperat att han köpte sex när han skulle ha det första gången.
Varför jag inte vill ha tillfällig sex är för att jag ser alldeles för allvarligt på det tror jag, det är viktigt med känslorna för mig. Jag känner också alldeles för mycket respekt inför en annan person. Jag behöver inte heller sex för att få bekräftelse på att jag duger och känna mig älskad för en stund och känna mig sexig, och jag vill inte heller utnyttja någon för sex, eller förföra någon som jag tycker är attraktiv. Jag vill inte heller ha tillfällig sex med någon som egentligen söker bekräftelse, jag vill inte ha kk. Jag vill inte heller ha tillfällig sex med någon som tycker att jag är så otroligt underbar och sexig och vill slänga sig över mig. Jag vill inte heller ha sex med någon jag träffar ute på en bar tex och gå hem och göka järnet och sen försvinna i natten eller vakna upp i en tom säng, eller säga hej då på morgonen efter frukost. Visst, det kan leda vidare, men jag har inte sex första gången jag träffar någon eller på en första date. Skulle någon förföra mig så skulle jag nog se det som en flirt i början, men när jag förstår att det är mer hon är ute efter så skulle jag förklara vad jag har för uppfattning - och sen kanske få ett glas vin över mig. 
Jag måste ha en skruv lös eller två som saknas enligt många män säkert, och kanske flera Kvinnor. När jag arbetade på en nöjespark, ett stort turistmål, och med väldigt många ögongodis som besökare, så verkade jag vara en av de få som inte såg de kvinnliga besökarna som någon att göka med, och jag ser aldrig Kvinnor på det sättet. Det var där som jag för första gången lärde mig vad milf betyder, och jag gillar inte vad det står för egentligen. Tror det var nästan bara jag i mitt team som inte hade kvinnligt besök om nätterna, någon av turisterna eller personalen. Sex var ett ord som rörde sig i många huvuden där. Alla respekterade mig ändå, och vissa var imponerade av mig.
Har jag sex så menar jag det, mina känslor är äkta och jag är intresserad av något mycket djupare och varaktigt. Har det gått så långt att jag har sex, eller ordet som jag helre vill använda, älskar, med någon, då betyder det för mig att den jag är med känner något liknande för mig, och det skulle vara efter några dates och en tid som vi lärt känna varandra. Hur lång tid och exakt hur många dates kan jag inte säga. Mer än tre ordentliga dates kanske och en tid där man lärt känna varandra, som kan vara från två veckor kanske till några månader, beroende på hur ofta man pratar och hur intensiv relationen är.
På gott och ont håller jag mig bara till en i taget. Blir jag intresserad av någon så kan jag inte se åt någon annan, inte förrän jag vet att hon inte är intresserad, har hittat någon annan, eller att jag försöker komma tillbaka till mig själv, vilket jag kan behöva göra om tex intresset är obesvarat eller om det jag känner blir för mycket för mig. En gång blev det alldeles för mycket och istället för att dra mig undan så tog jag mod till mig och sade allt, hade skrivit ner allt och berättade för henne, för jag trodde att hon var intresserad. Det visade sig att hon redan var i ett förhållande då med en annan av mina vänner, men de hade hållit det hemligt ett tag, varför vet jag inte. En annan gång blev det för mycket och jag drog mig undan istället.
Jag ser inte ner på dem som har tillfällig sex, och tycker inte heller att de gör fel. Det är inget fel med tillfällig sex. Jag har funderat på om jag skulle ha det, men det har aldrig lockat mig, och lockar mig inte nu heller. Det finns dem som jag kan dras till lite extra och fundera en andra gång, men jag kommer alltid tillbaka till min uppfattning, och mitt samvete skulle nog inte klara av det heller. Idag är jag inte ens lockad av tanken att söka tillfällig sex bara för att ha sex med någon. Jag går säkert miste om väldigt mycket när jag har den här uppfattningen. Är det så, så är det så, men inget jag är ledsen över och inget jag bryr mig om.
Jag är singel och skulle kunna ha hur mycket sex som helst säkert, men det intresserar mig inte. Det intresserar mig inte förrän jag finner någon som har börjat få känslor mig och vi har träffats ett tag och jag känner detsamma mot henne, och då kommer det bara vara henne för mig - och hon kommer att få veta det, känna det, uppleva det.
Nu skriver jag så väldigt mycket igen, det var ju inte riktigt meningen, och allt bara för att säga att jag håller med om att tillfällig sex kan leda vidare…
Magnus