Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 3045 ggr
EvilEye89
2009-02-17 13:19
0

troligen Singeltypen

JA! de är precis som de låter jag är nog mer singeltypen eller vad man nu ska säga..
Jag har nu vart tillsammans med min flickvän i 7 månader men jag har börjat känna mer å mer att jag inte alls trivs i förhållanden.. Jag känner inte någon frihet jag har inte tid till mina intressen + att min arbetslösheta situation gör att jag känner mig på botten! När jag är hemma utan att hon är med mig så känner jag mig som mig själv jag utövar alla aktiviteter jag vill utan att behöva fundera på om de är kul för henne eller inte.

Hon frågar lite då och då om jag verkligen älskar henne, och ja säger "ja klart jag gör det" fast jag egentligen vill säga "NEJ, jag vet inte riktigt vad jag vill längre, känns som att ett förhållande inte är något jag blir gladare av just nu"

ja vågar lixom inte säga att jag har gått för fort fram att jag inte är redo. men jag vill samtidigt inte att hon ska bli ledsen för vad som än händer så vill jag inte att hon ska bli ledsen

vad tror ni? jag vet inte vad jag ska ta mig till. samtidigt så känns det som att jag kommer att göra helt fel om jag gör slut.. men jag är nog mer en singeltyp egentligen..

Telefonkontakt
2009-02-17 13:27
0

om du inte älskar henne och tycker att det känns fel så är det inte rätt mot dig eller henne att ni är ihop tycker jag.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

EvilEye89
2009-02-17 13:31
0

nej jag vet.. men ja är nog lite för feg för att säga som de är… eller ja vill inte att hon ska vli ledesen.. har inte gjort slut så många gånger tidigare.. så är inte så erfaren.. svårt att ta tag i det bara klarar inte att göra det på ett snyggt sätt

ChristineL
2009-02-17 13:38
0

Ju längre du drar ut på desto värre! Som Telefonkontakt skriver, det är inte rätt mot varken henne eller dig, och hon kommer bli ledsen, men ju förr du gör slut desto bättre, du kan ju inte leva i en oärlig relation!

freemark
2009-02-17 13:42
0

Kanske är du singeltypen men det behöver inte vara så. Jag kände mig fast i förhållanden precis som du men nu men min fästman så är jag lycklig. För mig vad det en blandning av att jag inte var redo att ha ett seriöst förhållande och att jag inte hittat rätt person.

Om du inte älskar henne så borde du göra slut. Hon förtjänar att ha någon som faktiskt älskar henne. Det känns svårt för dig men det snällaste är egentligen att vara ärlig.

Magnuzk
2009-02-17 13:43
0

EvilEye89, jag kan mycket väl förstå vad du går igenom nu.

Jag tror att det bästa du kan göra nu är att tala med din flickvän. Kommunikation är Alpha och Omega i förhållanden. Kommunikation kan lösa problem och få förhållanden att bli bättre…

Tala med henne. Var helt ärlig, lita på henne. Hon kommer att bli ledsen, du kommer att bli ledsen, världen kommer att falla sönder.

Tala med henne. Älskar du inte henne är det mycket bättre för henne att du lämnar förhållandet och hon hittar någon som verkligen älskar henne. Du gör nog henne mer ledsen nu än om du skulle lämna henne så hon får chansen att finna någon annan.

Tala med henne. Älskar du inte henne så kommer du att slitas sönder och må riktigt dåligt om du fortsätter i förhållandet som det är nu är jag säker på.

Du måste lyssna på dig själv också. Du skriver att du nog är mer en singeltyp just nu, men att du kanske kommer att göra helt fel om du gör slut. Tala med henne.

Jag förstår dig när du skriver att du inte vill göra henne ledsen. Gör du henne lycklig nu, och gör du dig själv lycklig nu?

Jag tror att det bästa för er båda är att ni talar ut om hur du känner. Du skriver att du är oerfaren och inte riktigt vet hur man gör det på ett snyggt sätt. Jag tror att det snyggaste sätt du kan göra det på nu är att tala med henne, och det spelar ingen roll alls att du är oerfaren. Det kommer att bli svårt och det finns ingen instruktionsbok. Det finns mod, men du är inte feg som inte vågar göra det. Du måste vara helt ärlig mot henne, och helt ärlig mot dig själv.

Tala med henne är mitt råd.

Magnus.

EvilEye89
2009-02-17 17:46
0

ni har så rätt allihopa… Jag bör nog ta och prata med henne om det… vill inte förlora kontakten med henne… vet att de kanske kan vara lite dumt att ha kontakt med sitt ex speciellt om man hittar någon annan.

ja måste nog ta och prata med henne.. men varenda gång jag pratar med henne så backar jag ur även om jag har tänkt att prata med henne om det, för just då så kommer hon alltid me nå gulligt så de blir helt fel läge…:/

mina tidigare relationer har varat i sådär 1 månad på sin höjd sen är de hon som gjort slut… men då ha de inte varit seriöst så varken jag eller hon har varit direkt ledsna över det..

ja har även kommit på mig själv att flörta lite med andra tjejer på nätet och sådär…:(

Magnuzk
2009-02-18 00:53
0

Det är bra EvilEye89, tala med henne om det.

Jag hoppas att du inte förlorar kontakten med henne om ni gör slut. För ett år sedan ungefär separerade jag från min Molly och vi har fortfarande kontakt, så det kan gå. Jag förstår också hur du känner det om att ha kontakt med ett ex och hitta en annan. Det kan kännas konstigt och pinsamt, men det kan gå det med. Tex skulle varken jag eller Molly ha något problem med att hålla kontakten även om vi hittar någon annan. Ett problem kan vara om den man hittar inte tycker om det. Då blir det svårare.

Finns i krokarna om du behöver fråga om något. Hjälper gärna med att försöka svara om jag kan.

Magnus.

Tatsja
2009-02-18 07:07
0

Kan inte annat än hålla med de andra. Tala med henne. Eftersom hon ställer frågan om du älskar henne, så tror jag hon innerst inne känner av dina känslor.

Visst blir hon ledsen, kanske arg och förbannad. Men det är bättre att göra det innan det är alldeles försent. Ni har väl inga barn att tänka på?

Varför inte göra god middag med mysbelysning och sen börja prata om hur ni båda känner det. Ta det varligt och kanske föreslå en paus. Det finns ett ordspråk som heter. Man saknar inte kon, förrän båset är tomt.

Lycka till vännen

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

EvilEye89
2009-02-18 11:27
0

pratade med henne om det igår.. hon blev såklart väldigt ledsen, men ja sa precis som det va och hon kände på sig att de skulle komma en vacker dag, men vi ska göra ett försök till och går de inte nu så är de slut. vi ha varit lite dåliga på att berätta saker då de har känts fel eller berättat om de är något som vi stör oss på kanske ett beteende eller liknande..

så vi ska testa en gång till hon hade börjat känna likadant som jag men hon vill ge det en chans till och jag med, så blir de inte bättre nu så har vi inget att kämpa för.. då kom vi fram till att vi bara ska vara vänner och that´s it.

EvilEye89
2009-02-18 17:50
0

Nu ringde hon mig och vi pratade igen… allt va likadant idag som igår.. vi båda grät i telefonen och kunde knappt prata… Jag hatar verkligen att göra folk ledsna!

nu är det kört 7 månader tar slut över en dag Gråter

ja trivs inte de minsta med mig själv nu.. ja gillar henne som vän! ja cill att vi fortfarande ska kunna vara vänner men de kanske inte går de vet jag inte.. man får nog acceptera att livet är fyllt med upp och nedgångar

och att ett slut kan betyda ett slut för allt och för alltid

GråterGråter

silvery
2009-02-18 19:37
0

ge det lite tid innan ni är vänner, kom över varandra helt, lite andaspaus liksom.. och är det meningen att ni ska vara tillsammans så blir det så tillslut.. men luras itne av den första saknaden och ångesten du kommer känna.. ägna lite tid åt dig själv och dina kompisar, så komemr det lösa sig jättebra!

EvilEye89
2009-02-18 21:30
0

jo måste nog göra det.. ja mår verkligen skit just nu! är fruktansvärt ledsen över att ha lämnat henne men jag gör de mest för hennes skull för jag vill inte hålla henne fast bara för att ge henne en falsk kärlek då hon kan hitta riktig kärlek på annat håll..

Liviluckan
2009-02-18 23:47
0

Det var starkt gjort Glad Har själv varit i samma situation som dig. Var tvungen att göra slut med kille för jag hade inte rätt känslor, men det var så förbannat svårt att såra honom eftersom jag brydde mig om honom så mycket. Jag grät hur mycket som helst då.

Det kommer vara jobbigt ett tag och du kommer antagligen sakna henne, men som silvery sa, låt dig inte luras av det. När det går över kommer du inse att det var rätt och du kommer vara lite starkare än du var innan Glad Efter varje motgång blir man lite starkare. Tror jag iaf Glad

silvery
2009-02-19 00:19
0

tycker också du kan känna dig bra som människa =) krävs mycket för att lämna den man levt med… som vi säger på jobbet när någon gjort nåt bra "applåder för dig"

ChristineL
2009-02-19 10:26
0

Det var starkt och bra gjort! Det kommer kännas tungt ett tag men sen kommer du må hur bra som helst!

EvilEye89
2009-02-19 11:01
0

Allt känns fruktansvärt jobbigt… jag har ingen aptit och jag bryr mig verkligen om henne och menade absolut inte att såra henne de va de absolut sista jag ville. men ja klarar inte av att leva med en person som jag har fel känslor för..

saknar henne redan nu när jag inser att de är sista gången jag pratar med henne sista gången jag hör hennes röst på längeGråter
om jag ens får höra den igen…

men jag vet att det kommer att bli bättre så småningom..

känner mig verkligen som en skitstövel som är doppad i skitstövel med skitstövelfyllning..

tack för allt stöd och all hjälp.. kommer nog att skriva av mig lite mer här.. när allt känns som värst.

ChristineL
2009-02-19 12:54
0

Det bästa du kan göra nu är att sysselsätta dig själv, träffa kompisar, familjen, gör sånt du gjorde innan du träffade henne, ägna dig verkligen åt dina intressen! Det är det bästa tipset så man får tankarna på annat :)

EvilEye89
2009-02-19 15:01
0

ja jobbar på det.. men de är jobbigt att komma på andra tankar… hela tiden så dyker hon upp i huvet.. jag skulle gärna vilja ringa henne och höra hur det är. men jag vet innerst inne att de är dumt att göra det… de är slut och de få både jag och hon leva med… man vet ju inte vi kanske hittar tilbax till varandra igen… men jag förväntar mig inget,

ja ska vara med vänner i helgen för att komma på andra tankar ja måste få göra något kul med kompisarna så jag slipper tänka på henne de kommer att vara tufft nu ett par veckor men jag har mycket goda vänner som stödjer mig nu..

och sen så har ja ju såklart ni som har skrivit till mig här

tack