Festande grannar
Mina grannar har världens brakfest och jag behöver sova! Blir så sur!!!!!
Ensam - men stark!

åh, jag vet hur det är..
min granne e typ störd vissa helger(då han inte har sina barn) jag vet fan inte vad han håller på med.. men låter det gör han..
o när man ska upp o jobba kl 7 är det skitkul att vakna av att nån sjunger samma låt som ALLA andra helger, jättehögt o falskt.. o sen kan vi ju dunka i väggen oxå.. om det sen är m skallen lr ngt annat det vet jag inte..
härom helgen fick jag sån lust att börja skrika in i hans brevinkast , o banka på dörren o ringa på klockan, när jag gick ut m hundarna vi 6tiden.. efter att han fått sova.. typ 3 timmar, den tiden han va ute på krogen…
Med åren har jag blivit ljudisolerad!
Klarar ett jäkla partajande i rummet intill t.o.m.

brukar inte va så känslig, men här hör man när grannen nyser …haha.. så är rätt lyhört.
ska bli skönt att flytta…

Blir så sugen på att ringa på imorgon bitti o önska dem god morgon!
Ensam - men stark!

haha! gör det :)

Brukar inte dra mig för att gå och be folk sänka men den här festen sticker inte ens jag in näsan i!
Ensam - men stark!
Från grannen under kan det låta en hel del, men det har lugnat ner sig betydligt sedan vi flyttade in. Låter väl fortfarande då och då, men nu har maken sitt digitala trumset att banka på ibland (det hörs säkert ner till grannarna).. så det går kanske nästan jämnt ut.
Hoppas dina grannar inte är dem som festar ofta

Nej, just dom här är rätt ok på det sättet. Men en del som är där just nu vill jag helst inte reta för mycket, tyvärr!
Har ett par andra grannar däremot som brukar festa rätt friskt men dit kan jag gå och säga att nu räcker det.
Får bli öronproppar!
Ensam - men stark!
Man får ringa på dörren och be dem sänka ljudet och/eller dämpa sig lite. De flesta respekterar det. Om inget görs kan man ringa störningsjouren (i absolut värsta fall) alternativt tokplinga tidigt på morgonen varje gång efter högljudda fester så trillar nog poletten ner.
Lilac…..sätt på din stereo på högsta nu på morgonen. Kommer de sen och klagar på dej så snäs åt de att så lät det för dej inatt. Hahahah.

Varför inte ta en diskussion med grannen en vanlig dag när det inte är fest på g eller tidigt på morgonen. Förklara att det är väldigt lyhört och att du blir störd. Hjälper inte det så ta hjälp av hyresvärden. Är det akut och om det finns störningsjour i din kommun så ring dit. Även hos polisen kan man anmäla störande grannar.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Prata med dem. Jag vet hur störande det kan vara, hade en granne som spelade högt oavsett dag i veckan. Man vacknade med ett ryck kl. 2 på natten en tisdag av att han startade stereon eller körde msn med ljudet genom stereon..
Paulina
lär hunden att skälla på kommando (A)

mina kan skälla på kommando, men eftersom d är så lyhört hos oss, så skulle även dom andra grannarna bli lidande…
o jag tror knappt båda mina kan överrösta han när han kommer igång… haha

mina grannar e alltid högljudda på helgerna.. jag jobbara varannan helg men jag bryr mig inte så jätte mycket. jag somnar ändå

händer de alltför ofta kan man ju bli irriterad. Hade fest hos mitt ex en gång, och då kom en granne och hotade med att ringa polisen. till saken hör att vi aldrig haft fest där tidigare, och vi hade aldrig för mycke ljud omkring oss tidigare. Det vart jag lite irriterad över faktiskt! om man bor i lägenhet så får man nog tåla lite, men de är bara min åsikt!

Sitter på jobbet och är lite sömnig. Fick sova lite i varje fall.
Kan berätta att det blev något utöver det vanliga. Till och med mina tonåringar tyckte det blev obehagligt. 20-30 vuxna karlar som vrålade som galna och spelade så att väggarna vibrerade. Hoppas det var en engångsgrej för någon vanlig fest var det sannerligen inte. När de sen lullade ivägg fram på småtimmarna så stog de länge, hela gänget och skrek utanför huset. Vuxna karlar i 35-45 års ålder som beter sig som tonåringar!
Ha en bra dag därute i Sverige!
Ensam - men stark!

Jo, tack. Jag har haft en festande granne och tillbringat ett antal nätter i klädkammaren med öronproppar för att kunna få sova. Att festa var hans rättighet efter att ha jobbat hela veckan och förresten så väckte jag honom varje morgon när jag gick och då kunde han inte somna om, så han fick minsann aldrig sova. Rar gosse det där, sa den 90-åriga damen på nedre botten. Han hjälper till att bara mina matkassar.
Sätt en arg lapp på deras dörr om du inte vill ringa störningsjouren eller konfrontera dem, även om det som jag tror är den bästa lösningen.
Paulina
Ja, usch.. Jag bor å ena sidan i ett hus med enbart studenter så man får ju räkna med det, men ändå jobbigt när man ska upp klockan sju och ha tenta och grannen startar sin technomusik klockan tre på natten och låter den stå igång till klockan sex.. På högsta volym!
Jag kan inte heller avgöra om det kommer från grannen ovanför, bredvid eller snett ovanför! :P

Är det någon mer än jag som har frågat sig varför det är en rättighet att få spela HÖGT lite då och då när andan faller på, men att kunna få läsa en bok på eftermiddagen utan öronproppar eller se på TV utan hörlurar är INTE något man ska ta för givet………???????
Och vad det gäller vad man måste tåla och inte, då man bor i lägenhet……hur många skulle välja lägenhet framför eget om valet (läs "ekonomin") vore fritt?

Det är ingen rättighet att få spela hur högt man vill vid vilken tid på dygnet som helst, även om vissa anser det. Rätten att få sova och orka jobba väger tyngre.