Relationer iFokus

Relationer

Etikettfamilj
Läst 2080 ggr
Salladshataren
2009-03-17 23:13
0

Ledsen...

Vill bara egentligen skriva av mig…

Pappa hatar nog mig, för om han blir arg så är det mig han blir arg på. Det är alltid jag som får skit för det.

Som förra veckan till exempel, jag pluggar på Komvux. Biologi B, naturkunskap B, kemi A, webbdesign och samhällskunskap B. Hade tre insändningsuppgifter, varav en skulle in senast fredag, en på torsdagkväll och en på söndag. Samt att jag hade prov i naturkunskap B i måndags (läs igår).

Satt med dessa insändningsuppgifter som är svårt att göra på ett kick. Och den tredje skulle vara mellan 2-6 sidor lång.

Pluggade även till provet i naturkunskap B. Men pappa blir ju arg på mig för att jag PLUGGAR! Jag vill ha bra betyg och jag behöver mycket tid för att lära mig något. Skrev IG på kemiprovet för att pappa gav mig saker som jag skulle göra istället för att plugga, vilket resulterade med att jag blev underkänd.

Varför får jag inte plugga i fred? Utan att få en jävla massa skit av just honom?

I lördags var han arg på mig för att jag pluggade samt att jag pratade i telefon… Och i söndags för att jag åkte till malmö, får i alla fall mer lugn och ro nere i malmö än hemma.

Blir aldrig färdig till att ringa socialen, plus jag är rädd och nervös för ringa för att boka möte med dem…

Ska ha hem en kanin nästa vecka, och vill tvätta transportburen och med mera. Men lär nog inte hinna med det som jag vill, för då har jag både lektioner och saker som ska göras.

Jag förstår mig inte på pappa, han hatar nog mig…

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Karmatarerskanise
2009-03-18 00:14
0

Jag tror inte han hatar dig. Hn vet bara inte hur man är en förälder.

Jag tror inte man kan hata sitt eget barn, såvida det inte hänt ngt väldigt hemskt.