Relationer iFokus

Relationer

Etikettfamilj
Läst 2080 ggr
Salladshataren
2009-03-17 23:13
0

Ledsen...

Vill bara egentligen skriva av mig…

Pappa hatar nog mig, för om han blir arg så är det mig han blir arg på. Det är alltid jag som får skit för det.

Som förra veckan till exempel, jag pluggar på Komvux. Biologi B, naturkunskap B, kemi A, webbdesign och samhällskunskap B. Hade tre insändningsuppgifter, varav en skulle in senast fredag, en på torsdagkväll och en på söndag. Samt att jag hade prov i naturkunskap B i måndags (läs igår).

Satt med dessa insändningsuppgifter som är svårt att göra på ett kick. Och den tredje skulle vara mellan 2-6 sidor lång.

Pluggade även till provet i naturkunskap B. Men pappa blir ju arg på mig för att jag PLUGGAR! Jag vill ha bra betyg och jag behöver mycket tid för att lära mig något. Skrev IG på kemiprovet för att pappa gav mig saker som jag skulle göra istället för att plugga, vilket resulterade med att jag blev underkänd.

Varför får jag inte plugga i fred? Utan att få en jävla massa skit av just honom?

I lördags var han arg på mig för att jag pluggade samt att jag pratade i telefon… Och i söndags för att jag åkte till malmö, får i alla fall mer lugn och ro nere i malmö än hemma.

Blir aldrig färdig till att ringa socialen, plus jag är rädd och nervös för ringa för att boka möte med dem…

Ska ha hem en kanin nästa vecka, och vill tvätta transportburen och med mera. Men lär nog inte hinna med det som jag vill, för då har jag både lektioner och saker som ska göras.

Jag förstår mig inte på pappa, han hatar nog mig…

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Karmatarerskanise
2009-03-18 00:14
0

Jag tror inte han hatar dig. Hn vet bara inte hur man är en förälder.

Jag tror inte man kan hata sitt eget barn, såvida det inte hänt ngt väldigt hemskt.

Jag beklagar att du har det såhär och skickar mod till dig så du kan ta kontakt med socialen, eller i alla fall hittar en psykolog eller  kurator som du kan prata med.

abbis
2009-03-18 00:59
0

Det verkar som om han är avundsjuk på att ha en sånt  duktigt barn!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

anaprincess
2009-03-18 03:23
0

Har du försökt sagt till han att du behöver plugga ifred och att det måste få ta den tid det tar?

ChristineL
2009-03-18 11:33
0

Jag tror inte alls att han hatar dig! Föräldrar verkar dock ha en tendens till att alltid tycka att deras idéer är dom bästa. Min mor är lite likadan ibland, kan ringa samma dag för att be om hjälp med nånting och när jag inte har tid så kan hon absolut inte förstå hur det kan vara så eftersom jag inte arbetar verje dag.

Jag håller för övrigt med de tre föregående talarna här. Prata med en kurator kan alltid vara en idé, och att du säger till din far ordentligt att du verkligen behöver plugga ifred. Och du är jätteduktig så han har ingenting alls att klaga på!

emsems
2009-03-18 15:58
0

förstod inte riktigt varför du inte ksulle få plugga? hinner man itne pugga för att man ska hinna en massa annat, så får man ju försöka dela upp arbetet, kanske inte lämna allt till sista sekunden.

hus-musen
2009-03-18 16:05
0

Om du har tid att prata i telefon så har du nog tid att utföra några sysslor oxå.. Samma gäller att åka iväg nånstans.De låter ju inte som att du stressar om du har tid med annat.

Däremot sitter du och pluggar så ska han inte komma och avbryta dig i onödan! Har du sagt det till honom? Skolan går först och det borde han inse.

Om du pluggar på komvux så är du väl iaf 18 år eller?

Qui dormit, non peccat