Relationer iFokus

Relationer

Etikettjobbet
Läst 2357 ggr
Sunset
2009-03-15 13:41
0

Arg arbetsgivare..

Jag ska på en intrevju nu i veckan, men jag vill absolut inte :/
Fick hans nummer av en bekant (han söker egentligen inget nytt folk), och jag ringde upp honom och han lät allmänt otrevlig och kaxig. Jag försökt låta trevlig och berättade lite om mig själv. Han lät väldigt "luddig" och sa bara "ja men vi kan träffas utan för butiken kl 11, stå där utanför" tycker han verkar lite konstig som vill att jag ska stå utanför? vart ska vi ta vägen sen lixom?
Jag är blyg/osäker när jag träffar nya människor och känner mig nu osäker på "vad han kan hitta på". Skulle inte kunna säga ifrån om han skulle säga typ "hoppa in i bilen" blablabla..
Jag har en trasslig barndom bakom mig det är därför jag känner mig så osäker i sånna situationer och inte  vågar säga ifrån då jag inte vet "vad som är rätt och fel". Suck.
Jag vill ringa och hitta på nån anledning till varför jag inte kan komma på intervjun. Men min mamma tjatar hela tiden på mig att jag måste hitta ett jobb, går jag inte på intervjun kommer hon bli arg.
Vet inte hur jag ska göra, ska jag ljuga för henne? och säga att jag har varit där iaf?

hus-musen
2009-03-15 14:13
0

Jag tycker att du ska gå dit ändå även om han var ruggigt otevlig i telefon, han kan ha varit stressad. Om han ändå tar sig tid med ett snabbmöte så ska du visa framfötterna och dyka upp på mötet! Även om du inte får jobb så har han iaf dig i tankarna om han letar efter någon att anställa senare.

Att han vill möta dig utanför kan hete nekelt vara för att han ha varit någon annanstans innan och kommer till butiken klockan 11, inte att han vill att ni ska gå nån annanstans.

Jag tror att du läser in alldeles för mycket i ett enda samtal=)

Qui dormit, non peccat

emsems
2009-03-16 15:57
0

Jag håller med #1!

Utanför kan ju vara också för att han ska hitta dig, och itne elta bland alla i butiken! Och så tycker jag att du ska träffa honom, vara en exemplarisk tjej och se till att du får jobbet! Många blir kort i tonen när de är stressade, även jag. Men lovar dig, att tar han in dig på möte, så är han inte ointresserad, för då säger man nej direkt.

Hennum
2009-03-21 17:18
0

så, hur gick intervjun? ^^

jag hoppas du gick dit, för det vore ju synd om du missade en chans till jobb.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan