Träffas hur ofta?
När man precis träffat ngn ny, hur ofta tycker ni att man ska träffas då?
Var dag? Varannan? Vad är er erfarenhet, tröttnar man fort om man ses var dag?

Jag ses gärna inte varje dag, jag har ett annat liv om är viktigt som jag inte vill försumma.

beror väl lite på.. det där känner man ju ganska bra sj tror jag..
när jag träffade Daniel ville vi gärna träffas varje dag.. o då fick jag ofta höra från folk att "man kan inte va nykär hur länge som helst o vilja träffas varje dag!! "
men… det gick ju bra, nu är vi ju gifta o väntar barn, o jag är mer kär i han nu än då.. :)
o det va ju inte så att vi umgicks 24/7, men jag ville gärna träffa han ex på kvällen.. o det va inte så att jag inte gjorde ngt annat än va med han… då hade d nog blivit trist i längden, o vi hade tröttnat…
Jag tycker inte det är något bra att träffas varje dag. Det blir lätt för intensivt ändå i början bland alla nya känslor, varannan dag är väl lagom? Man måste lära sig att känna lite saknad också, det är nyttigt. Men känslan hos många är nog ändå att man vill träffas jämt, och det är väl klart att man vill när man är nykär ;)
/Christine
I början när jag och min john blev ihop var vi med varann en hel vecka. Men sen var det ju distansförhållande i början så vi fick sakna varann i början.
Men jag tror inte man ska börja med att vara med varann dagligen egentligen. Tror det är bra att få sakna varann lite grann också :)
Det gäller egenligen även när man blivit sambos. Även fast det blir mer sällan man är ifrån varann. Men nog är det skönt att träffas igen efter att ha varit borta en helg ^^
Jag har ingen erfarenhet där jag varit med killen konstant i början. Så det här är bara vad jag tror.

Jadu jag träffade min kille konstant eftersom vi gick i samma klass, och hade samma vänner. Enda undantaget var väl helgerna då men då höll ja på att längta ihjäl mig=) Så visst kan man träffas varje dag! Vi har hållt ihop nu i 5 år och har hittills inte varint många dagar ifrån varandra.
Qui dormit, non peccat
några dagar i veckan på egen hand är nog nyttigt
Vi träffades på helgerna och kanske en gång mitt i veckan och det har fungerat perfekt om man ser hur det gått! Man hann sakna varann lite men man saknades ändå inte ihjäl sig :)
Det är väl helt efter att man känner att det är okej. Jag och nuvarande träffades så ofta det bara gick, gärna varje dag för vi båda mådde bra av det. Dock visste vi båda att vi kunde säga ifrån utan att det var något illa med det, om man ville göra annat eller så, men det hände inte ofta och än idag umgås vi gärna ofta och mycket när vi bor ihop.
Paulina
Man får känna efter vad man tycker är lagom. Jag och min förra flickvän träffades inte så ofta för vi gick varandra på nerverna redan i början om vi träffades flera dagar i sträck trots att vi var nykära men jag och sambon har knappt skiljts åt sen vi blev ihop, vi var som fastklistrade på varandra dag som natt och vi tröttnade inte ett dugg. :)
Vi träffades så ofta vi kunde, och det blev inte varje dag som vi hade velat då.. ;) Vi bodde en bit ifrån varann och hade skola/jobb som tog upp tid så vi fick träffas så ofta vi kunde :)
Hur ofta man bör träffas beror ju på en själv, trivs man med att träffas ofta så för man det, trivs man med att träffas mer sällan så gör man det.