Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 11063 ggr
Karmatarerskanise
0

Att flytta ihop

Ni som bor ihop med er partner, eller som har gjort det, hur lång tid träffades ni innan ni tog beslutet?

Johanna
1

vi träffades i dec… jag började bo hos han efter2-3mån, o flyttade in på riktigt i maj (bytte adress osv)

Sarah
1

Är nog fel att svara på det ;) är inne på min tredje. haha. Första hade jag varit med i två år innan och vi bodde ihop i två år efter det. Andra hade ingenstans att bo i stockholm så vi köpte tillsammans då han flyttade hit. Det var efter ca ett år. Bodde ihop i två. Tredje blev det hopflyttning med efter ca ett år oxå, vi pluggade båda och det var ett sätta tt spara pengar. har bott ihop i ett och ett halvt år nu. Finns nog ingen bra gräns.

[jenkass]
1

8 månader

[Vargnatt-]
0

Vi var tillsammans i 1 år och 2 månader ungefär innan vi flyttade ihop :)

Joline
0

Han flyttade in hos mig efter tre månader…

spiritedaway
0

Jag kan tycka att jag och min kille flyttade ihop lite för snabbt. Vi hade varit ihop 6 månader då. Men det var för att han skulle plugga på en ort 16 mil ifrån mig och jag var less på att pendla. Så då tog vi beslutet och flyttade ihop.

Lite för snabbt tycker jag nu i efterhand, det hade varit skönt att få bo själv ett tag till innan. Men det har funkat relativt bra ändå :)

Gasoline
0

Jag flyttade ihop med min pojkvän typ 1-1,5 månad efter det att vi vart tillsammans, så typ 2-3 månader efter vi träffats. Det gick snabbt pga jobbiga hemförhållanden.

pyromanen
0

Han hade kvar sin lägenhet ca 1,5 år men i praktiken var han där väldigt lite på slutet.

hus-musen
0

jag o killen flyttade ihop efter lite mer än 3 år efter att vi gick ut gymnasiet.

Qui dormit, non peccat

[cancan]
0

Jag och min pojkvän har köpt en gemensam lägenhet nu (efter 9 månader)..

Fick nyckeln till hans ''förra'' lägenhet efter ca 1,5 månad.. Men jag tyckte det var för långt att ligga och pendla till honom därav att jag inte flyttade in där =P

fotokrafs
0

Oj, Gura har nog bättre koll än mig, men jag ger ändå en kvalificerad gissning.

Första gången vi träffades var nog i juli (-05) och sen tror jag att han hjälpte mig att flytta till min studentlya (Kista) i början av september. 

Tror att han var hos mig hela tiden förutom några korta visiter tillbaka till Göteborgstrakten för att spela lite gitarr eller prata med AF. Rätt skönt att han var arbetslös då, för annars skulle vi ju inte kunnat ses så ofta? 

I januari (-06) köpte vi lägenhet och flyttade ihop på riktigt!

Musiken
0

Har aldrig flyttat ihop med nagon, men tanker vanta tills jag pluggat klart iaf.

ChristineL
0

Jag flyttade hem till mitt ex efter drygt ett år. Och jag kommer inte göra om det, flyttar jag ihop med någon igen så blir det till ett gemensamt boende. Tycker att man kan vara tillsammans ett år iaf innan man flyttar ihop.

Jenahbella
0

mitt ex å jag bestämde att vi skulle flytta ihop efter tre-fyra månader.. vi flyttade ihop på vår fem månaders dag.

SaraC
0

Vi flyttade ihop efter att vi varit tillsammans ca 6 månader.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Niini
0

Eftersom jag nyss hade börjat i gymnasiet dröjde det ända till våren 07 innan vi kunde flytta ihop (blev tillsammans vintern 04). Dock hade vi inofficiellt bott hos varann alla somrar och under skrivningarna.

Rahvar
0

(egentligen freemark som skriver. Min dator sa BOOM i morse så skriver från fästmannens dator och orkar inte logga in :p )

Det tog bara några veckor. Han sov över och typ åkte aldrig hem. ;)

Aviendha
0

Det gick fort som attan. Jaghade egen lägenhet, och han hade vart tvungen att flytta hem till sina föräldrar efter att ha blivit varslad. Han sov över efter en vecka eller två. Efter tre-fyra veckor sov han inte hemma hos sig längre och på den vägen var det.

Hade han haft egen lägenhet så hade det väl inte gått så fort omjag fick välja, helt plötsligt så hade jag en karl där som occuperade tvättkorgen innan jag ens hann blinka ;)

TerriZue
0

Tjaa.. vi bodde is tort sett ihop från första gången vi sov tillsammans, vilket var några dagar efter vi hade blivit tillsammans. Ibland bodde vi hemma hos honom (han bodde hos sin pappa) men oftast bodde vi hemma hos mig.

När vi berättade för Jimmis pappa att vi hade förlovat oss (vi hade varit tillsammans i tre veckor… jag vet, det gick fort men allt går super så det är inget fel med det. :P) frågade han om vi tänkt flytta ihop också (Jimmi hade nämligen tittat på en lägenhet och skulle ganska snart flytta) vi blev lite paffa över den frågan och visste inte riktigt vad vi skulle svara, vi hade inte alls pratat om det.

Efter att vi hade ätit gick vi in på Jimmis rum och pratade lite, vi kom fram till att vi ville bo ihop och så bestämdes det. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Sovgott
0

Jag hade kvar min lägenhet i typ två år som säkerhet, men den lägenheten kände sig nog ensam. Jag sov hos min pojkvän i stort sett varje natt sedan vår första natt tillsammans typ.

Ylva_87
0

Vi flyttade ihop efter ca 3 månader. Pojkvännen flyttade till ny lägenhet då och sen har jag blivit kvar. Jag är fortfarande skriven hemma hos mamma och pappa fast vi bott tillsammans över ett år nu:P

Lenore
0

Jag och sambon bodde hos våra föräldrar när vi blev ihop men efter 2 veckor sov vi tillsammans varje natt antingen hos hans föräldrar eller mina så man kan ju säga att vi "flyttade ihop" eftersom vi spenderade all tid med varandra.
Om man ska vara noga och säga att man måste ha ett eget boende så hade vi varit tillsammans i 4 år när vi flyttade till ett kollektiv med några vänner (vi var då 21 och 22 år gamla).

Angelclaw
0

på papper var det ungefär efter ett halvår men i vi bodde i princip ihop från dag 1 egentligen.

Fort gick det ;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

anaprincess
0

flyttade in två veckor efter att jag fylt 18 och då hade vi varit tillsammans nästan ett år. Men jag hade bott där mer eller mindre hela sommaren innan :P

[Quellii]
0

Vi blev tillsammans i februari -08. Och under våren pratade vi väl lite (halvt på skoj) om att jag skulle flytta in hos honom efter studenten 5 juni -08.. :) Inget bestämdes just då. Men på grund av vissa omständigheter så blev det att jag flyttade in, och det blev tidigare, i Maj (officiellt sett, på papper blev det i Juni..).

Så det blir inte alltid som man tänkt sig.. :)

silvery
0

vi blev tsm i februari, han fick lägenhet i april, jag flyttade i juni efter studenten

Sandra
0

Hrm… efter 2 dagar. Vi jobbade ihop. Han var inneboende hos sin syster (bodde på en tältsäng). Jag hade en hel lägenhet för mig själv med riktig säng. Det föll sig naturligt. Men han bytte inte adress förrän efter några månader. Då var det definitivt.

Buffaomini
0

jag bodde från förSsta start hos han på helgerna. sen då vi verkligen blev sambos var väll ca 8 månader in i förhållandet. var inte meningen men jag stannade och flyttade aldrig till mamma igen

Liss
0

Vi flyttade ihop när jag slutade gymnasiet. Då hade vi vart tillsammans i 2½ år ungefär. Sen bodde vi samman ungefär 1 år. Efter de har han bott hos mig 1½ månad, de här året.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Love-
0

Jag och min kille flyttar ihop till sommarna då har vi varit tillsammans lite mer än 2år, men jag "bor" lite hos honom redan

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism