Relationer iFokus

Relationer

Etikettsorg
Läst 2503 ggr
Elega
2009-03-23 16:14
0

Det gör så ont.

Jag vill bara skriva av mig. Det känns som att jag håller på att gå sönder..

Min fästmö lämnade mig för några veckor sedan. Vi hade bott ihop och varit förlovade i 19 månader. Jag fick veta att hon hade ljugit mig rakt upp i ansiktet flera gånger om otrohet m.m. Jag bad henne ta hennes pick och pack och sticka.. Men kallhjärtad som hon är sitter hon bara där och flinar.. Hon verkar inte ledsen alls över att ha förlorat mig ur sitt liv.

Jag blir så ledsen och jag vet inte vad jag ska göra för att komma över henne. Hon är så kall mot mig.

Egentligen vill jag ingenting annat än att ligga i hennes armar.

Jag hatar henne så jävla mycket.

ChristineL
2009-03-23 16:23
0

Näe!? Fy, vad lågt! Den människan saknar hjärta, förstår inte alls hur man kan göra så mot någon man borde älska. Hoppas verkligen du reser dig upp igen och vågar tro på livet, förr eller senare dyker någon upp som inte vill förlora dig!

hus-musen
2009-03-23 16:28
0

Älskar hon dig inte så är de inget mer med det.. Man kan inte tvinga någon att älska en.

Släng ut henne och strunta i henne då, verkar hon ite ångra sig så är de väl inget att spara på?

Qui dormit, non peccat

Aviendha
2009-03-23 18:04
0

Beklagar sorgen, för det är väl det man känner? Sorg menar jag. Tycker det är hemskt att hon inte har respekt nog att behandla dig sjysst även om hennes känslor inte finns där, fy tusan!

Men det är väl inte mycket att göra åt tyvärr. Tiden läker sår heter det ju även om det självklart känns genomruttet just nu.

Karmatarerskanise
2009-03-24 00:04
0

Usch. Låter som en hemsk människa.
Frstår att det är jättesvårt att gå vidare, men det är tyvärr det enda alternativet om du ska kunna må bra.

Moonick
2009-03-24 12:02
0

Jag är så hemskt ledsen för det jag läste.

Jag håller med de andra. Detär bara att gå vidare, som sagt, det finns inget annat du kan göra. Släng ut det hemska människan, hon är inte värdig dig. Försök att gå ut och håll på med dina intressen, håll tankarna borta från henne. Svårt men det bästa.

Lycka till och du ska veta att det finns en vinna där ute just till dig,

Många kramar

Katti
2009-03-27 18:05
0

Du skriver både att du hatar henne och att du vill ligga i hennes armar. Det är såna känslor som gör att man kan ta tillbaka en människa, trots att denna har sårat en djupt. Låter du henne komma in i ditt liv igen, trots lögner och svek, så tillåter du henne att göra dig ännu mer illa.

Så mitt råd är att se på ert förhållande som en period i livet som nu är över. Det är jobbigt nu, men kommer att bli en pusselbit i det som formar dig till den du är/utvecklas till. Hat är ingen konstruktiv känsla, så välkomna likgiltigheten när den kommer!

Självklart är det inte så lätt när man är mitt inne i det, men jag lovar att om en tid är hon inte längre viktig för dig på något sätt!