P-stav för män
Hittade nyss en artikel. http://www.aftonbladet.se/wendela/article2669036.ab
VAd säger ni?
Paulina
För det första så generaliserar man ju friskt i artikeln. Det går ju inte att uttala sig om män, när ingen vet om det.
Men, för mig hade det vart idealiskt, ch min kille, som vet hur det ligger till med preventivmedel för min del skulle nog inte säga nej till att ha en. Tror det finns en bunt män där ute som skulle vilja ha en p-stav faktiskt.
Paulina
Jag tycker det är bra. Men tror tyvärr inte att killar kommer vara speciellt intresserade.
Men om man tänker ett steg längre, så är det ju toppen för at förhindra ofrivilliga graviditeter. Å andra sidan kanske det skulle leda till mer slarvande med kondom än vad det redan är. Men för killar i förhållanden, där tjejen av olika anledningar inte kan äta p-piller eller så så skulle det vara ett bra alternativ. Vet på rak arm av en handfull sådana tjejer, som nu är hänvisade till endera "säkra perioder" och/eller kondom.
Paulina

min kille skulle utan att tveka använda p-stav, eftersom jag inte mår bra av hormoner alla gånger=)
Qui dormit, non peccat
(visserligen gammal tråd men..)
Jag skulle självklart använda preventivmedel om det fanns och har väldigt svårt att förstå vilka som inte skulle kunna tänka sig det?
Synd att det inte kommit ut på marknaden.. =(
#5 Jag kan tänka mig att om det var vanligt så skulle fler vara "vänligt inställda" till det. Men det är väl bekvämt att tjejerna alltid fixar det kanske?
Paulina
Mm, men då anser jag väll att man är helt fel ute och extremt egoistisk/lat om man inte kan ställa upp på en sån sak :)
Men tyvärr så är det kanske den inställningen som figurerar

Nu har jag iof låtit kirurgen fixa ett mer permanent preventilmedel
, men under tiden innan dess hadde en p-stav varit perfekt. Min dåvarande fru fixade inte p-piller och ingen av oss gillade gummi….. Så det blev fyra barn innan jag pratade med kirurgen :-)
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Gud va skönt det hade varit, då kunde man liksom turas om med att stå ut med hormonerna…..sjålv ska jag förnya mitt p-piller recept imorgon? Ngn som vet vad det kostar för ett år om man är över 23?
Tycker iaf min kille kan hjälpa till å betala….
#9 Det beror ju helt på vad du tar ;) Hemma så var man subventionerad tills man var 25 iaf. Sen kan det säkert skilja. Min kille såg det som en självklarhet att vara med och betala, det krävs ju två för att bli med barn, och därmed två för att förhindra det ;)
Paulina

Jag hade kunnat tänka mig att ha det.
Det blev en hel del diskussioner om denna artikel i min umgängeskrets när den skrevs och jag blev då förvånad över hur mga av mina manliga vänner/bekanta som kunde tänka sig att använda denna typ av p-stav. Men det speglar nog mer mitt val av manliga vänner än det manliga släktet i sin helhet. Tyvärr.

nästan alla killar i min umgängeskrets väar positiva till det, både singlar och de i fasta förhållanden. Killar har ju aldrig haft ett rikigt val förr men nu har d det snart hoppas jag=)
Qui dormit, non peccat