Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 6087 ggr
Pricken16
0

pojkvännens kompis

Hej.

Jag är 19 år och har en pojkvän som är 21. vi har varit tillsammans i 2 år och 10 månader (den 7/4).
han är min första pojkvän men jag har haft sex med en kille innan dess (varken vill eller kan minns särskilt mycket av det dock, var ganska full).

Sen jag träffade Tomas har jag lärt känna många nya killkompisar via honom.
grejen nu är jag har börjat bli väldigt attraherad av en av killarna.
Tomas har alltid varit livrädd för att jag ska vara otrogen med ngn av hans kompisar pga att hans tidigare flickvän var det. jag och diverse killar har blivit ganska brutalt mördade i hans drömmar många gånger.

Men nuhar tomas börjat säga till mig att jag ska flörta och retas med Peter (killen jag gillar). Tomas vet att jag gillar peter, och han är nog inställd på att få till en trekant med peter..
I fredags var vi på fest hos peter. vi var allihop fulla och festade fram till 6tiden på morgonen. Under kvällen sa tomas åt mig att retas med peter och han säger hela tiden att det är OK, jag får ha sex med honom bara tomas får vara med. men när jag och peter låg och pratade på hans säng så kom tomas in och fick den där läskiga glimten i ögat, sen tog han ett väldigt hårt tag om mn fot och gick sen ut. han bad om ursäkt för det senare.
peter brukar jucka mot mig när han får tillfälle (tex när jag röker och lutar mig ut genom fönstret). (Haha det låter som han är en hund elelr ngt..) juckandet är bara på skoj det vet jag. men i fredags fick han stånd varje gång han gjorde det.

jag och tomas sov kvar hos peter den kvällen. peter låg redan mitt i sängen så vi fick ligga på varsin sida om honom. peter la armen om mig i sömnen och jag frågade tomas om det var okej, det var det. tomas somnade som en stock men jag låg vaken. peter burrade ner näsan i min hals/mitthår och höll om mig hårdade. sen vaknade han nog till för han lossade greppet.
vi låg kvar så en stund med hans arm över min midja. men jag höll på att dö. Jag ville verkligen ha honom. ville verkligen snurra runt och ta på honom och kyssa honom.
kunde inte låta bli att stryka med mina tår över hans fot/smalben och han strök tillbaka. sen klev han upp och gick och la sig i vardagsrummet istället.

och nu vet jag inte vad jag ska ta mig till.
han håller aldrig på såhär när han är nykter och jag vet inte om han bara retas tillbaka eller faktiskt är intresserad. men jag VÄGRAR vara otrolgen. Borde jag ha knuffat undan honom när han juckade och flyttat undan armen han la om mig?
vad skulle ni göra? fortsätta som vanligt och strunta i den där kvällen? fortsätta och försöka få till en trekant?

(ursäkta den långa och virriga texten men jag behövde få skriva av mig.)

[helenal]
0

alltså vill din kille att ni ska ha en trekant så ärduju inte otrogen,det beror på vad du vill.Villdu ha entrekant? eller är detbara för din kille villha det?gör detsom känns bäst för dig.Men efter en trekant så kanske detinte känns som innan mellan någonutan er så tänk noga innan.

Pricken16
0

jag vet faktiskt inte. skulle vara väldigt kul att prova men jag känner mig nog inte redo för det ännu och jag vill nog inte ha det men någon nära vän, pga av att det kommer förändras mellan oss efteråt.

Men borde jag ha knuffat undan/stoppat honom när han höll på och juckade mot mig? jag har nästan aldrig varit med om att ngn har varit attraherad av mig.

jag var 16 år och smal (pga ätstörning) första gången en kille frivilligt tog på mig. sen träffade jag tomas och sen har jag gått upp i vikt igen. jag anser migsjälv vara oattraktiv så jag vet verkligen inte hur jag ska bete mig när ngn visar intresse..

MoonFairy
0

hej!

ja jag känner inte igen mig alls i det du skriver…för mig e de där = otrohet.

Skulle du själv gilla att Tomas flirtar med en tjej, ligger på en säng med henne å pratar…å att ni senare stannar kvar å sover över hos henne(!) - i samma säng dessutom…

Sätt dig själv in i situationen…

Jag tror att din kille Tomas - ä r fruktansvärt rädd för att förlora dig - att han tillåter det ske pga. att han har dålig självkänsla i ert förhållande.

Ni är ju unga å ha vart tillsammans länge - kanske dags att skaffa ett gemensamt intresse istället - som utvecklar er båda =)

Du låter ju denna Peter inkräkta på din privata sfär - genom hans juckande å att han lägger armen om dig…redan där är det Varningsklocka(!)

Vill du att Tomas skall bete sig på samma sätt som denna Peter…gör du det för att retas med Tomas, för att få mera uppmärksamhet???

Något fel är det iaf.

Hoppas att det löser sig för dig å Tomas!

All lycka till!

Med ljus å värme

Pricken16
0

Tack för din kommentar Moonfairy. den fick mig att tänka till och inse att jag inte beter mig rätt mot varesig tomas, peter eller mig själv.

Jag vill inte förlora peter som vän men ska försöka sätta upp en vägg mellan oss när det gäller det här och inte tillåta mer än normal vänskap.

tack (:

MoonFairy
0

varsågod =)

det känns bra att jag kunde hjälpa dig förstå.

Jag tycker du ska prata med Peter å säga som det är, istället för "att sätta upp en vägg" - då finns risken att han drar sig undan helt.

-Säg som de är: - Jag ber om ursäkt för att jag låtit dig tro, nåt som inte är sant. Jag vill vara tillsammans med tomas å ingen annan. Jag hoppas att du finner en egen tjej att krama på - det är du värd =)

Säg även till Tomas att du bara vill va tillsammans med honom å ingen annan. Det där med 3-kant tycker jag ni skall kasta bort. totalt dumt bara…

när man e så unga som ni är - så skall man leka endast 2 st, utforska sig själv å varandra… Det där med 3-kant å kinky-sex är inte för alla människor, -jag har själv inte provat nåt sånt å funkar fint ändå. Man har sin egen gräns - å det är viktigt att inte pressa den gränsen, då förlorar man sig själv å tilliten till andra människor.

Kram Å med Ljus å värme

StickyKitten
0

Det jag reagerar på är att du skriver att han fick "den där läskiga glimten i ögat" och att han sen greppade dig hårt om foten. Liksom vadå "den där" läskiga glimten, brukar han få det eller? O.o

Visserligen bad han om ursäkt, men det låter i mina öron jäkligt sinnesrubbat. Typ, hustrumisshandlare waiting to happen Obestämd

[Fiction]
0

Jag tror att du behöver reda ut några saker med dig själv först:

- Vad är det för känslor du har för Peter resp Tomas? Är det bara attraktion du känner gentemot Peter, eller är du helt enkelt förälskad i honom? Vad känner du inför Tomas?
- Är du intresserad av en trekant med dem?

Beroende på vad du kommer fram till för svar, tycker jag att du delger Tomas dina tankar och försöker vara så ärlig som möjligt. Nu är det således upp till honom vad han kan tänka sig att göra av den informationen. Otrohet blir det först när du sviker en överenskommelse mellan dig och din pojkvän, inte om du har sex med hans vän och han är med på noterna.

Mitt tips är dock att vara så ärlig som möjligt mot både dig själv och din pojkvän.

Pricken16
0

Moonfairy: jag ska ta och prata med killarna.

Stickykitten: Tomas har AHDH och när han blir riktigt arg eller rädd tar den över på ngt sätt. han får ngn speciell lite vild blick då. rätt läskig men jag har bara sett den några gånger. 1 när han skulle opereras och sprang därifrån av rädsla och några gånger när han slagits på fyllan. när han dricker tas effekten av medicinen ut så han blir mer impulsiv och så då.

det faktum att han reagerade sådär när vi bara låg och pratade har fått mig att inse att jag måste stoppa det här innan det går för långt.

ChristineL
0

Är det verkligen vettigt att låta en med ADHD dricka alls? Det är en allvarlig sjukdom och många förstår sig inte på folk med ADHD. Och dom i sin tur har ju väldigt svårt med det sociala språket, det är antagligen därför han säger att det är ok att du har sex med Peter, i hans värld kanske det är helt ok, och han kanske tor att det är enda sättet för honom att få behålla dig.

Du måste sätta gränser gentemot Peter i första hand tycker jag, jag anser det bara otroligt löjligt att han ska stå och jucka mot dig, knuffa bort honom bara och få honom att inse att du menar allvar. Sen måste du verkligen ta digen funderare på vad du känner för Thomas. Du är fortfarande ung och kommer möta många fler människor i ditt liv som kommer att älska dig.

[Fiction]
0

#9 Nu måste jag dock göra en liten korrigering, då det inte finns någon korrelation mellan ADHD och svårigheter med det sociala språket. Det är möjligtvis inte Asberger du syftar på?

Hur man reagerar på alkohol är dessutom väldigt individuellt och har ingenting med ADHD att göra. Jag har själv ADHD och har aldrig blivit aggressiv när jag har druckit ngt alkoholhaltigt; jag är snarare mindre benägen att få utbrott och har dessutom lättare för att fokusera på en sak med lite alkohol i kroppen. Jag har heller aldrig tidigare hört att alkohol skulle dämpa effekten av medicineringen, däremot kan alkoholen öka den centralstimulerande effekten av medicinen och därmed även risken för biverkningar. Därför rekommenderas inte samtida användning av exempelvis Concerta eller Ritalin med alkohol.

ChristineL
0

#10 - Oh, sorry! Asberger var det ju, vad tänkte jag med :P Jag har jobbat som assistent åt personer med asbergers och vet inte riktigt hur jag kunde blanda ihop det med adhd Skäms

[Fiction]
0

#11 Det är inte helt lätt att hålla ordning på alla diagnoser… *konstaterar*

spiritedaway
0

#11 Och det finns lite olika grader av aspbergers också. Vissa märks det ju inte ens på. :)
Behöver inte vara några problem för dem att dricka alkohol alls, och inte de med adhd heller för den delen. (min sambo har aspbergers)

silvery
0

tänk så testar han dig bara för att se om du skulle göra det med tillsåtelse?

mitt råd är att låta bli den andra och visa den du har att det är han som gäller ;)

ChristineL
0

#13 - Så sant. Dom jag har jobbat med har det dock varit lite värre med…

spiritedaway
0

#15 jo jag vet ju bara själv vilken bild jag hade målat upp innan jag träffade min pojkvän :P för han berättade ju före att han hade aspbergers. När man läser fakta lite överallt på internet så kan man få en "värre" bild än vad det egentligen är. Nu blev det lite OT kanske.

lykkan
0

partnerns vänner är tabu både i relationen och efter…