Relationer iFokus

Relationer

Etikettoff-topic
Läst 3223 ggr
Karmatarerskanise
2009-04-17 20:50
0

OT Weekend

Helg ännu en gång. Hur mår alla? Vad har ni för planer i helgen?

Sj ska jag dricka lite vin ikväll. Imorgon ska jag tura med jobbet. Ska bli trevligt. Fast man får betala själv ;) Söndag är ganska givet, slappedag.

Trevlig helg på er!

Aviendha
2009-04-17 20:56
0

Min feber har inte lagt sig och nu börjar hals, näsa och leder krångla så det är lite segt. Annars ska jag väl försöka knåpa med hemtentan mellan febersvallningarna ;)

Karmatarerskanise
2009-04-17 21:05
0

Du får krya på dig Aviendha

[mia-38]
2009-04-17 21:24
0

Jag har städat lite här hemma. Orkar inte så mycket men det mesta är gjort.
Så nu ikväll blir det en kopp kaffe…sen soffan och glo på film. Pojkvännen är och spelar bordtennis och sedan ska han häva lite öl med de.
Imorgon ska jag till mina föräldrar och tvätta av min bil. Senare så kommer Micke (pojkvännen) så då ska vi cykla hem till honom och grilla och dricka vin och bli odrägliga..hahahah…Kyss

Söndag blir nog en slappardag.

Karmatarerskanise
2009-04-17 21:38
0

mm grilla :)

Johanna
2009-04-17 21:40
0

ikväll gör jag inte så mkt… vi sitter här m några kompisar

imorrn ska jag jobba 8-15, sen kolla på en bil efter det

söndag jobba 8-15, sen till Daniels bror som fyller 17år

[mia-38]
2009-04-17 22:00
0

Grilla är mysigt Hera…eller hur? Skrattande

Aviendha
2009-04-17 22:02
0

Tack Hera, jag försöker jobba på den saken =)

#3 Det där lät som något jag skulle vilja göra! Hoppas du får kul =)

[mia-38]
2009-04-17 22:07
0

Krya på dej Aviendha.
Jaa..jag längtar…hihihihi

Karmatarerskanise
2009-04-17 22:14
0

Ja Mia, supermysigt :D

Liss
2009-04-18 02:43
0

Idag har jag vart ledig, så har göttat mig i solen och lekt med Ecko ute i de härliga vädret.

Imorrn ska jag käka middag me folk

Och söndag ska jag få hem min katt igen, och jobba någon timme sen slapp.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[jenkass]
2009-04-18 12:57
0

igår hälsade vi på svärmor och idag ska jag fika med några tjejkompisar, uteservering såklart ;) därefter blir det brännboll

[mia-38]
2009-04-18 13:06
0

Idag blir en perfekt dag!!

Micke kommer på cykel ut till mej klockan två. Sen cyklar vi hem till honom och myser en stund på hans altan. Sedan klockan fyra så ska vi grilla med hans mamma och hennes karl.

Senare cyklar vi hem och har det gott hos han.

Tänk att jag redan får träffa hans mamma och hennes karl, hehheh…

Nervöst.

[mia-38]
2009-04-19 14:01
0

Vilken j****a lördag det blev!!!

Allt var mycket bra och kanon tills vi kom hem till hans föräldrar som var hundvakt i hundarnas egna hem.
Där fanns en liten mindre mysig hund och en stooor rottis.
Rottisen morrade och skällde på Micke men inte på mej. Då kom han fram och slickade mej och ville bli klappad. Jag satte mej på huk så han inte skulle känna mej som ett hot. Det gick kanon!! Mer pussar och sen satte han sin bakdel i knäet på mej som de gör när de känner tillgivenhet. Satt så en stund. Helt plötsligt vänder sej hunden emot mej och hugger!!!! I ansiktet!!!! Ett stort sprätt bara nån cm från ögat, ett värre större spätt och djupt sår i läppen och inne i munnen, och ett på hakan!!! Snacka om chock!!!
Blodet sprutade en stund men lugnade sedan ner sej. Ringde och kollade sjukvårdsupplysningen om det behövdes stelkrampspruta…men de sa att det inte behövdes.
Det såg värre ut än de egentligen var. Men en stor rottis-hane på 1 år som gör så!!! Utan förvarning bara kom han. Vi nonchalerade hunden i fortsättningen. Men han försökte att säga förlåt till mej. Men jag vågade inte ens titta på honom.
Senare skulle jag gå på toan. Hunden låg i köket två meter ifrån mej helt lungt. När jag kom tillbaka från toan så anfaller han mej igen. Jag tittade ju inte ens på honom. Men han hann aldrig fram förräns Mickes mamma slet tag i han och fick stopp på honom.

Det var läskigt värre!! Idag mår jag inget vidare. Ser ut som f*n själv.
Men jag lyckades förtränga allt igår och vi hade trots allt ganska trevligt. Hans mamma var en kanonkvinna!! Hon och jag pratade en hel del.

Sen cyklade vi hem till Micke och mös. Men jag var så trött så jag ville bara sova.

Det var min lördag det!

Salladshataren
2009-04-19 14:42
0

Det måste vara något fel på den hunden Obestämd Så ska dem inte bete sig, de ska inte göra utfall mot människor. Såvida om man inte har provocerat dem. Kanske berätta för ägaren att deras hund inte är stabil och bör kanske avlivas eller något?

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

[mia-38]
2009-04-19 14:49
0

Jag provocerade honom inte…han var inte trängd…inte hotad på nåt sätt. Men gjorde så här iallafall.
Ägarna visste tydligen att hunden inte är stabil. Han har gjort utfall innan mot andra men aldrig huggt!

Tycker detta är läskigt!!!

Salladshataren
2009-04-19 14:55
0

Konstiga ägare, man ska inte behöva bli rädd för djur för att vissa inte kan informera folk eller åtgärda det Rynkar på näsan

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

[mia-38]
2009-04-19 15:05
0

Det är mannen i husets hund. Han dominerar denna hund med skrik och slag. Vilket är HELT fel i uppfostran! Det kommer aldrig dit nåt folk som inte hunden känner…de får inte ringa på dörrklockan… man får inte titta hunden i ögonen när man kommer…osv…osv…..

Aviendha
2009-04-19 16:44
0

Att inte titta hunden i ögonen är ändå klokt eftersom det i deras värld är ett tecken på aggression och då tränger/provocerar du hunden. Men det låter verkligen som om uppfostran lämnar mycket övrigt att önska hos en hund som antagligen är i "tonnåren" och behöver lite stabilitet. Verkligen trist att det hände din underbara helg Mia! Hoppas du läker ihop snabbt och bra!

[mia-38]
2009-04-19 16:51
0

Nån blick måste man ju ändå få kasta. Jag menar inte att stirra in i hundens ögon. Men får man abslout inte slänga en endaste blick åt denna hunds ögon, måste något vara väldigt galet. Det tycker jag iallafall…..

Det har börjat blöda lite igen på läppen..jag får nog hålla koll på det.

Aviendha
2009-04-19 16:58
0

Är det en mycket osäker/"aggressiv" hund kan det räcka, men som du säger så ska det inte vara så. Det går att få till även de mest svåra hundar att kunna fungera i ett hem, där en blick förekommer och inte betyder något och inte ger upphov till attacker heller.