Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 3619 ggr
emsems
0

Ang syn på män

En liknande fråga som kvinnofrågan, hur vill ni att er IDEALMAN är? Alltså inte bara din partner eller dig själv, utan hur är ditt önskemål på "den perfekta mannen"

-Utseende

-Personlighet

-Åsikter m.m.

lykkan
0

jag vill ha (har redan) en man som är trygg i sin egen person.

Han ska vara manlig och inte ockupera badrummet längre tid än en tjej och åsikter är bra även om de inte alltid går ihop med mina.

Jag kanske kan citera en t-shirt han har…

"det var bättre förr när Kvinnor var Kvinnor, och män var män och fikus var en krukväxt"

Aviendha
0

Jag har ju en underbar karl, men idealmannen skiljer sig på några punkter. Med det inte sagt att jag är missnöjd med det jag har ;)

Utseende: Lång (183-190), senigt muskulös utan att vara tanig. Han får gärna ha polisonger och passa i skägg men ska ha en käke som klarar sig utan döljande massa med ;) Smala höfter, välformade underarmar, axlar och händer. Nacken är viktig. Sen är det inte fy skam om hans kropp pryds av några läckra, välplacerade tatueringar och piercingar.

Personlighet: Ödmjuk, alert, driftig, självsäker, kritisk, stark, en stor portion humor och självdistans, logiskt tänkande, lite av en funderare, varm, ej velig. Kunnig/intelligent om det nu kan räknas som personlighet.

Åsikter: Bara han delar mina åsikter någorlunda om grundläggande saker så löser sig resten. Jag måste inte ha absolut medhåll i allt för att kunna acceptera och leva med någon. Dock skulle jag inte kunna gilla någon med rasistiska åsikter eller liknande. Han får gärna anse att djurens väl och ve står högt och ha en liknande syn på sexualitet, barn, familj och liknande, men det löser sig.

hus-musen
0

Hmm idealmannen.. skiljer sig från dag till dag antar jag och beroende på humör!Glad

Men i stora drag då..

Utseende: Är svag för långa,blonda killar med ett distinkt utseende. De får inte se ut som mesproppar, kendockor eller ha ett tråkigt utseende! Vilket innebär att jag inte vet vad jag gillar förrän jag ser det framför mig. Smala killar, gärna med muskulös överkropp och välformade händer och nyckelben. Tattueringar och piercingar på rätt ställe är välkommet men inget krav.

Personlighet: Trevlig, intelligent, trygg i sig själv, ömsint, händig och humoristisk. Ska kunna acceptera att han har fel ibland, men samtidigt inte vara rädd för att diskutera. Han ska kunna göra "killsaker" som att meka tex men samtidigt lika gärna kunna diska eller dammsuga. Tjurskallar och omoget folk går bort!

Åsikter: Spelar ingen större roll så länge de inte är helt uppåt väggarna eller radikala i mina ögon.

Qui dormit, non peccat

Musiken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oooh.. svart det dar! Har ingen "typ" direkt. Tycker dock att min pojkvan ar forbannat snygg, sa han utseende klagar jag inte det minsta pa! Med det sagt sa maste jag dock tillagga att killar med blont lockigt har ar valdigt fint det med :P Sa ja, jag kanske har en typ anda? Smala, muskulosa och lockigt har haha! Langden spelar ingen roll. Kort eller lang ar ovasentligt.

Personlighet: trevlig, odmjuk, forstaende och sa maste han kunna uttrycka sig pa ett bra satt sa att det inte blir nagra missforstand! En konstnarssjal vill jag ha ocksa. Han ska kunna prata om saker, istallet for att bara stanga in sig i sigsjalv nar han ar tjurig som de flesta killar verkar gora.

Asikter: han maste bry sig om mijlon, ha samma syn pa forhallanden, sex osv saklart. I ovrigt ar det inte sa viktigt. Sa lange han har nagon asikt.

fotokrafs
0

Idealman? Ingen aning.
Drömman? Ja, jag tycker faktiskt att min man är bättre än det jag kunnat drömma om på det flesta punkter.

Men nåväl, då ska vi se.. Jag tänder till på

"snygga" killar, svårt att beskriva mer än att de är mörkhåriga, smal-normalbyggda, med snälla ögon och vackert leende. Nästan lite ovårdat intryck, rufsigt hår och slitna jeans, gärna skäggstubb.
De är rätt tysta lugna det vill säga inga festprissar och absolut inga clowner/jackass. Killar med skön humor, glimten i ögat och en sexig röst.
Något vettigt bakom pannbenet, ödmjuka och vänliga.
Och kan de spela något fint på gitarren Stort plus Skrattande

Skall man ha förhållande så är det bra om man delar eller har liknande livsuppfattningar och prioteringar. Sen måste han ju älska mig!

Min man kunde varit någon centimeter kortare, några år yngre och ha lite större tålamod så skulle han vara perfekt? Men han duger så bra nu!

Sarah
0

Det här är varför jag gjorde slut…

Han var så snygg och snäll. Men det hände lixom ingenting. Han var passiv i livet. Hittade inte på ngt frivilligt etc.

Jag vill ha en aktiv kille som har ett eget liv oberoende av mig. Gärna välutbildad och politiskt intresserad. Vegetarian är ett stort plus. Djurvän och social. Gärna vältränad ;) men inte för mycket

Gasoline
0

-Utseende - Raggare är grymt snygga och jag är svaga för sådanna, men är inte alls kräsen vad det gäller utseende. Men typ ideal utssendet är typ som Johnny Depp i Cry baby (den enda film jag tycker att han är snygg i) 

-Personlighet - Trevlig, omtänksam, rolig, ansvarsfull!. Vill hitta på något mer än att kolla på tv. Gärna bilintresserad, eller det är väl mer eller mindre ett måste. Och vara villig att ha djur i hemmet!

-Åsikter m.m. - Får inte vara rasistisk, för sånna killar HATAR jag att ha ett intimt förhållande med. Ha en bra syn på Kvinnor, dvs inte "laga mat och snyta ungar" synen. Bilintresserad, raggarbilar hellst! Djurvänlig, barnvänlig (ska ha barn i framtiden och då måste jag ju ha en bra pappa) ;)

Men allt detta är nog svårt att hitta i en person, man får helt enkelt nöja sig med något bra, för jag tror nog aldrig att man hittar "det bästa", trotts att man har något som är jättebra!

pyromanen
0

Han är vältränat oh muskulös, men har alldrig satt sin fot i ett gym… är nog hantverkare med mycket fysiskt arbete samt springer lite för kondisen. Klipper sig bara när håret börjar vara ivägen och har varken taueringar, piercingar, färgat hår eller smink… inte ens deo, men han tvättar sig varje dag. Han har vackra händer vilket för mig innebär inte klenisar utan riktiga hantverkarenävar.

Han är mycket social och kan prata med "alla", har nära relationer av båda kön. Pratar om sånt som är viktigt, inte bara om yta o matriella saker. Han har humor, är intelligent, positiv och älskar livet och mig som jag är.

Har samma grundläggande värderingar som jag, t.ex. att egen tid är viktigare än mycket inkomst, låg konsumption är frihet. Att prestige det skiter vi i. Miljötänk…att det är viktigare att bilen drar lite bränsle än att den kan accelerera fort…. Att barnen ska få riktiga verktyg….

och tjaa… min äkta make behöver bara börja springa, så uppfyller han hela önskelistanFlört

Gabriella77
0

Utseende Jag faller ofta för långa killar, gärna lite större killar men inte överviktigta utan mer grova i kroppen. De ska ha ett charmigt leende, glimt i ögonen.

Personlighet En glad, social och snäll kille. Han ska ha mkt humor och vara ödmjuk och busig. Han ska dock när situationen kräver vara mogen att kunna hantera och lösa problem.

Åsikter Han ska ha ett öppet sinne och inte har några rasistiska åsikter eller vara homofob m.m. Han ska vara djurmänniska och tycker om barn.

Min sambo uppfyller det jag söker, det är klart att han har sina fel och brister precis som jag men det gör inget, det är ju så som det ska vara :) Vi trivs bra ihop och jag kan inte tänka mig att dela mitt liv med någon annanKyss