Relationer iFokus

Relationer

Etikettfamilj
Läst 2309 ggr
kerstinjo
2009-04-20 15:31
0

Vårdnadstvist.

Hur långt kan hatet sträcka sig då man ger sig in i en vårdnadstvist enbart för att knäcka sin fd?

Jag har på ganska nära håll fått bevittna en vårdnastvist där ena parten gör allt för att smutskasta den som har vårdnaden om barnet. Inte för att personen vill ha barnet för kärleks skull, utan enbart för att skada sin fd.

Skolan är nöjda över barnets utveckling, klasskamraters föräldrar har bara gott att säga om nuvarande vårdnadshavare. Osv.

Ändå fortsätter denna kamp, enbart för att skada. Barnet och nuvarande vårdnadshavare mår fruktansvärt dåligt över detta.

Hur kan man hata någon så? Ett hat som drabbar ens egna barn. Jag förstår inte!

Kerstin 

Raja
2009-04-20 16:29
0

Jag blir så fruktansvärt arg över sånt här Skrikandes Om man inte kan hålla barnen utanför sina problem så ska man inte skaffa barn. För man ska inte tro att dom inte förstår och märker när föräldrarna bråkar. Har någon talas om för personen i fråga vilken skada barnet tar av hans/hennes beteende?
Jag är själv skilsmässobarn och jag är väldigt glad att mina föräldrar skildes. Av dom få minnen jag har från min tidiga barndom så är mina föräldrars bråk några av dom starkaste. När skilsmässan kom på tal så steg min farmor in och gjorde klart för mina föräldrar att "om ni bråkar om barnen så dom tar skada av skilsmässan så tar jag dom och åker nånstans där ni inte kan hitta dom tills ni har slagit på era hjärnor igen". Det var kanske lite drastiskt men jag önskar alla familjer hade en person som kunde tala om för folk när dom beter sig som idioter. Mina föräldrar funkade helt enkelt inte som ett par och är nu lyckliga på var sitt håll med bra relationer till båda sina barn och varandra.
Blev lite långt det här men fick iaf ur mig lite av mina tankar Tungan ute

Aviendha
2009-04-20 17:35
0

Det förekommer oftare än man vill tro.

Crowone
2009-04-21 12:02
0

Jo du, upprörda/djupt sårade känslor är inte så lätta att hantera.

Alla människor har ett bagage med sig och det är inte alltid de ens förstår själva varför de beter sig som de gör.

Jag har dålig förståelse för att någon som gör sånt här av elakhet.

Och tro mig, jag har både sett och hört både män och Kvinnor (mest kvinnor) som dj-as på pin kiv, bara för att såra den andre.

Men vem vinner i ett sånt läge då man lyckas såra/sarga den andres känslor??

Ja inte är det barnen i alla fall, eller hur??

ChristineL
2009-04-21 12:05
0

Jag förstår inte heller hur man kan hata någon så. Men tror också tyvärr att det är väldig vanligt.

Buffaomini
2009-04-22 15:50
0

tyvärr vanligare än man tror
skulle aldrig göra de, hur mkt jag än skulle hata/tycka illa om den före detta partnern. han är ju ändå pappa till barnen och jag vill att de ska ha en bra relation till honom.
om jag nu skulle smutskasta honom så skulle jag då inte göra de när barnen hör. de är inte rätt mot barnen