Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 2037 ggr
[mia-38]
0

Nästan ångest-Varför??

Som ni vet är jag tillsammans med en underbar kille.
Vart ihop i bara två veckor.
Han vill så mycket medans jag vill ta det lugnare.

Nu ska vi ses ikväll. Men känner att jag får nästan ångest över det. Jag är inte glad som man ska vara när man är nykär. Jag ÄR kär i honom. Men känner att det är jobbigt med.

Är jag inte redo för ett förhållande eller varför är jag sån här? Jag förstår inte mej själv just nu.
Jag vill bara vara för mej själv. Krypa in i mitt hem och bara vara.
Men jag vill inte skippa killen heller.

Vad skulle ni gjort i detta läget??
Jag är väldigt rådvill och klyven.

ChristineL
0

Ja, det är inte lätt att förstå sig på sina känslor, det vet vi ju sen tidigare :P men jag tycker iaf att du ska prata med honom att du vill ta det lite lugnare. två veckor tillsammans är lite länge och det är klart att du behöver din egen tid. det måste han förstå. jag tror att du kan känna lite lätt ångest just för att han vill gå fortare fram men inte du. jag skulle som sagt ha pratat med honom.

[mia-38]
0

Jag har ändå haft rätt mycket egen tid i veckan. Vi har inte setts ens. Men pratat i telefon.
Han planerar att vi ska ut i hans husvagn och campa osv. Jag vill gärna men känner mej pressad.
Jag sitter just nu och funderar på om jag ska göra slut eller fortsätta.
Just för att jag känner mej innestängd och får inte luft.

Men goare kille får man verkligen leta efter. de växer inte på trän. Så jag kanske ska se tiden an och prata lite med honom om detta. Ska bara försöka få fram orden så att det inte låter fel.

Aviendha
0

Om du står i valet att göra slut för att du känner dig instängd men verkligen tycker om karln har du ju inget att förlora på att prata med honom om det. Eller hur?

Christine har helt rätt i att två veckor är kort tid, så det är inte helt ovanligt.

hus-musen
0

Efter bara två veckor vet man sällan vad man vill, säg att du vill ha en tjejdag/period nu där du får pyssla om dig själv en stund=) Han kan ju knappast neka dig till det eller bli sur! Dessutom så verkar du vara en självständig person, så säg att du helt enkelt behvöer lite ensamtid för att inte känna dig inträngd i ett hörn eftersom du är van vid att vara själv=)

Qui dormit, non peccat