ot hyresrätter?
Sitter o kikar lite på nya lägenheter i sthlm och jag skulle vilja ha tips på bra hyresvärdar och lägenheter mm=) Vart hittar man de bästa lägenheterna liksom=) Nån som har några tips?
Qui dormit, non peccat

Frågan är väl kanske VART man hittar en lägenhet, har man verkligen råd att vara kräsen i en storstad när det är bostadsbrist? Tänker på det krassa utbudet i Göteborg.
Carpe Diem
Är det inte över lag lättare att hitta bostadsrätter i större städer?
/Christine

Fast frågan gällde väl hyresrätter nu, av rubriken att dömma.
Carpe Diem
Jo, det förstod jag, men jag tänkte mest att om man söker bostad så tror jag det är lättare att köpa än att hyra. Men det är ju inget man gör i en handvändning det heller…
/Christine

Ja du menar så! Det var min tanke också först.
Carpe Diem

Bostadrätter är ju skitdyra och ingenting jag har råd med.. Har heller ingen lust att ta ett lån på en miljon eller nått bara för en lägenhet, då flyttar jag hellre hem till hälsingland och köper en gård med skog o mark till för det priset.
Qui dormit, non peccat
#6 - Hehe ok :P Nej det är inte lätt med varken hyresrätter eller bostadsrätter nu. Hoppas någon annan här kan ge bättre svar :)
/Christine

#7 Ja de verkar vara svårt att komma vidare när man inte har mycket pengar
Qui dormit, non peccat

Andra hand eller sk renoveringslägenhet tycker jag att du ska kolla efter. En kompis bor i Älvsjö i ett renoveringsobjekt, då får man kontrakt på en viss tid, t.ex 1,5 år, och får göra vad man vill med lgh under den tiden. Och då har man gott om tid till att leta efter ett nytt boende. Sthlm är nog den allra svåraste bostadsmarknaden som finns, om man inte har supermycket pengar, kontakter eller flyt. Börja lusläs Blocket konstant :)
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV