Hur visar/gör ni?
Hur gör ni när ni vill ha en kram från en vän? Alltså, hur visar ni att ni vill ha en kram? säger du nåt? eller visar du med kroppsspråket? Ja, hur gör Du? =)
Hum.. jag går bara fram och kramar om mina vänner när vi möts eller liknande? Annars om jag vill ha en kram mitt i när vi umgås så visar man de nog med kroppsspråket.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jag säger nog bara "kraaaaaaam!" och kastar mig om halsen på min vän, eller så säger jag med liten, liten röst att "Cati behöver kramar" och ser överdrivet sorgsen ut. Det funkar alltid.
Ja, jag gör som Lisette. Det brukar bara ske automatiskt tror jag. Och om man skulle bli kramsjuk mitt i när man umgås så är det väl kroppsspråket som gäller. Mer kramar till folket!
/Christine

Jag kramar dom om jag vill ha en kram. Mina vänner är väldigt van att jag kramar dom mycket. Är en kramig person :)
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

det kommer naturligt. Vissa kramar man, och vissa kramar man inte. Tycker att man kanner i luften om de vill ha kramar eller inte. Vill jag sjalv ha en kram sa fragar jag bara om jag kan fa en, for jag kanner att jag behover en.
// Amanda
Jag vet inte hur jag ska krama nån jag tkr mycket om =/ jag vet ju hur man kramar nån, men hur man visar att man vill ha en kram.. och jag känner mig otroligt dum om jag kramar nån bara sådär..

Jag föredrar att inte kramas så där bara ändå, är inte så förtjust i närkontakt. Däremot är de människor jag verkligen tycker om så en kram när man kommer o när man går o kanske en glädjekram/tröstekram är helt ok.
Men vil man ha en kram så är de väl bara o säga kram o sen ge en kram=)
Qui dormit, non peccat
Alla är inte så kramig, själv är jag inte så kramig mer än det gäller maken och kanske bästa vänninan. Men vill jag ha kram så säger jag nog likt #2 Kjaaam! eller bara tar och kramar helt enkelt.
Visar med kroppsspråket. Kramas oftast bara när jag träffar någon eller när jag säger hejdå!
Oj, har aldrig tänkt på det faktiskt. Det sker av sig självt om jag vill det, så jag måste ha ett bra/tydligt kroppsspråk antar jag.
Paulina
Det är väl bara att sträcka ut armarna mot personen ifråga? =)
Eller så kan man säga "får jag en kram?", det är ju inte farligt att fråga. Väluppfostrade människor vågar inte säga nej till ett sånt erbjudande. Ha ha.
Min sambo brukar jag hoppa på och krama bakifrån. Då kommer han inte undan.
Kramas gör jag mest när jag säger hej och hejdå. Brukar inte kramas däremellan.
eftersom att jag har har flickvän så är mitt ssvar: mår jag dåligt brukar jag bara gäå fram till henne gråta o krama om henne hon förstår direkt!
Vissa vänner kramas jag med rent spontant, andra måste jag fråga om det är okej, dom är lite mer…känsliga är kanske inte rätt ord, reserverade, så det faller sig inte naturligt att krama dom. Killen kramar jag utan tvekan och när jag ibland vill ha en kram ber jag om det…..Vi är helt olika där. Jag kommer från en väldigt kramig familj och släkt, men i min killes familj så förekommer inte kramar alls nästan, men det har fungerat bra, han har vant sig vid det hela.

Jag älskar att kramas, och brukar ibland spontant säga "kom, ge mig en kram!" :) Annars så brukar man läsa av varandras kroppsspråk.
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV
Jag älskar oxå att kramas och det är bara att sträcka ut armarna å krama om.
jag önskar de var så lätt för ibland behövs värmen meen visa tar så illa up:(
jag har en tjej på jobbet som jag kramas med ofta! å vi säger iaf "nu vill ja ha en kram" så får man de ;)
säger ofta de till mina kompisar med :)
men iland behöver man väl inget säga heller :) just do it! :)
För mig är det kroppsspråket som gäller. :>
Ibland däremot kan jag säga "jag behööver en kraam" eller liknande. xD Men mest kroppsspråk.
Mvh Nathalie

Jag kramar bara. Vissa nya tjejkompisar är lite ovana har jag märkt, men en kram är bara bra så det får de tåla.
Det är värre när det är killar tycker jag. Min sambos bror kommer alltid och kramar mig och jag blir helt livrädd ofta.